בדיקת ליקוי בנייה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לכל ליקוי בניה יש מאפיינים שונים אך כדאי לרכז את הבדיקה מול גורם מוסמך אחד. כמו כן, מומלץ לשלב בדיקות מן הסוג הזה בכל סוגי המבנים והנכסים.

בדיקת ליקוי בנייה מול גורם אחד

בדק בית הוא שירות מקצועי שבמסגרתו מנסים לאתר ליקויי בניה בדירות מקבלן ובדירות לפני רכישה. עד לפני מספר שנים בוצעו בדיקות כאלה רק בדירות ישנות, אך כיום ברור שיש להן ערך גם בביצוע בדק בית בדירה חדשה מקבלן. כמו כן, הניסיון מלמד שעדיף לרכז את כל סוגי הבדיקות מול גורם אחד. ריכוז הבדיקות מול גורם אחד חוסך זמן והוא עדיף אף על פי שלכל ליקוי מאפיינים שונים. כמו כן, כדאי להכיר את סוגי הליקויים עוד טרם ביצוע הבדיקות. ביקורת ליקוי בניה בבית

בדיקת ליקוי בנייה באיטום ונזילות

ליקויי הבניה השכיחים ביותר בדירות חדשות וישנות כאחד הם אלו שקשורים לאיטום ונזילות. בעזרת בדק בית וביקורת מבנים אפשר לדעת האם קיימות בעיות רטיבות, ממה הן נובעות ומה צריך לעשות כדי לפתור אותן. יתרה על כך, את המקורות לרטיבות מוצאים תוך שימוש במכשור מתקדם. המכשור מאפשר לאתר את מקור הנזילה והרטיבות בלי לשבור קירות ולהרים ריצוף. בין היתר, ניתן לבצע את הבדיקות עם מצלמה תרמית וסיב אופטי.

מה ההבדל בין ליקוי בריצוף וביציבות?

ליקוי בנייה בריצוף נבדקים באדיקות כדי למנוע עוגמת נפש וסיכונים בטיחותיים. בתוך כך, הם כוללים מגוון ליקויים ובהם אסתטיים ותפקודיים. לשם השוואה, סדקים בטיח בקירות ובתקרה מעידים על בעיות קונסטרוקטיביות שקשורות ליציבות המבנה. אמנם בשני המקרים הבדיקה חשובה כדי לשפר את בטיחות הדיירים, אך היא מתבצעת בצורה שונה. מנגד, אם עושים אותה מול אותו גורם חוסכים זמן ומשפרים את מהימנות הממצאים.ליקויי בניה

בדיקות סוגים שונים של קרינה

סוג אחר לגמרי של ביקורת מבנים נועד לבדוק האם קיימת במבנה קרינה. זה תקף בעיקר בדירות יד שנייה וכאשר הרקע לנכס לא ברור, אך אפשר לשלב את הבדיקות גם בדירות חדשות. על כל פנים, מטרת הביקורת היא לבצע בדיקות קרינה סלולארית, אלקטרו מגנטית וראדון. מטבע הדברים, לממצאי הבדיקה יש השפעה על הערך האמיתי של הנכס. בבדיקות אלו אפשר להשתמש כדי להחליט האם לרכוש את הנכס וכמה לשלם עבורו. ביקורת מבנים ובדק בית הם חלק משירות מקיף שניתן על ידי אנשי מקצוע מוסמכים. עם זאת, כדאי להכיר את שלבי העבודה מול אותם אנשי מקצוע כדי ליהנות מיתרונות הביקורת.

שלבים בביצוע ביקורת ליקוי בנייה

ביקורת מבנים ובדק בית מיועדים לאיתור נזקים מרמת ביצוע השלד ויסודות הבניין. המשמעות בפועל היא שניתן לתאם שירותי ביקורת מן הסוג הזה בכל סוגי הנכסים, לרבות דירות חדשות שנמסרות מהקבלן. זה קורה בגלל ששירותי הביקורת מתייחסים לבדיקת התכניות, בעיות רטיבות, ליקויים בעבודות הריצוף ועוד. כמו כן, הבדיקות מתבצעות תוך שימוש בציוד ומכשור מתקדם. התנאי היחיד בהקשר הזה הוא להקפיד על שלבי עבודה נכונים של הביקורת.

כיצד מתחילה ביקורת ליקויי בנייה?

ביקורת מסודרת לאיתור וביצוע ביקורת ליקויי בנייה מתחילה ביצירת קשר עם אנשי המקצוע המתאימים. את הקשר עם אנשי המקצוע ניתן ליזום בכל רגע נתון, כמו למשל לפני שחותמים על עסקה לקניית דירת יד שנייה או אחרי שמקבלים מפתח מהקבלן. כמו כן, הזמנה לתיאום בדיקה מעניקה גיבוי למי שנמצא בתהליכי משא ומתן לקביעת ערך הנכס. בעזרת הבדיקה אפשר לקבל דוח ממצאים מפורט ולהשתמש בו על מנת לדרוש תיקון ליקויים או הורדת מחירים.

מי מבצע את הבדיקה?

בשלב השני מתחילה בפועל הבדיקה של ביקורת מבנים ואיתור ליקויים. זה השלב שבו מתבצעת בדיקה הנדסית על ידי מהנדס מומחה, בתהליך שנמשך בממוצע שעתיים עד שלוש שעות. משך הבדיקה נקבע לפי גודל הנכס, סוג הליקויים שבהם בוחרים להתמקד, ההבדל בין בתים פרטיים לדירות בבנייני מגורים משותפים וכן הלאה. כמו כן, ניתן לבקש עדכון בזמן אמת תוך כדי הבדיקה כדי להגביר את המעורבות ושיתוף הפעולה.

מתי מקבלים דוח ביקורת?

את דוח הביקורת ליקוי הבניה ההנדסית מקבלים בשלב השלישי ורק לאחר שהבדיקה מסתיימת. זה דוח שכולל פירוט מלא של הליקויים, התייחסות לתקנות וחוקים וקביעת רף מסוים לביצוע התיקונים הנדרשים. במקביל, בדוח מן הסוג הזה ישנו אומדן כספי של הממצאים ואף תיעוד של תמונות. התיעוד משמש במידת הצורך לניסוח חוות דעת משפטית או להטלת אחריות על קבלן בדירות חדשות. אפשרות אחרת היא להשתמש בתיעוד כדי לקבוע את הערך האמיתי של הנכס בתהליכי משא ומתן בין משקיעים ויזמים.

מה קבלני דירות עושים עם הביקורת?

מסירת דוח ביקורת ליקוי בניה לקבלן מאפשרת לדרוש ממנו לתקן את הליקויים או לקבוע פיצוי כספי. לאחר קבלת הדוח הקבלן גם יכול לציין מה משך הזמן הנדרש ממנו לתיקון הליקויים, או לפנות לערכאות משפטיות. בכל מקרה, הדוח שאותו מזמינים הלקוחות מסייע בהתדיינות ולכן מהווה מבחינתם השקעה משתלמת. נציגי קבוצת הדר ישמחו ללוות אותך בתהליך המורכב של בדק בית וביקורת מבנים. עם 10 שנות ניסיון של מהנדסים אזרחיים מוכשרים, אנו נבצע עבורך ביקורת ליקוי בנייה מיד לאחר השארת פרטים באתר. ביקורת ליקוי בנייה

בדיקות לפי התקן הישראלי

בתחום של בדיקת חלונות משתמשים בתקן הישראלי על מנת לקבוע סטייה או עמידה בסטנדרטים. בדיקות התאמה תקן הישראלי כוללות לדוגמא התייחסות לנושאים רגישים כמו פילוס, איטום, תפקוד חומרים ומאפיינים של חלונות בלגיים וחלונות אלומיניום. ככל שהבדיקות נעשות באופן מקיף ומקצועי יותר, כך רוכשי הנכסים יכולים להיות רגועים בממצאים.

בדיקות ליקויי בנייה

כאשר אתם מבצעים בדק בית לדירה שרכשתם ואתם מגלים כי קיימים ליקויי בנייה שונים בדירה, אתם כמובן יכולים מאוד להתאכזב, אך ביצוע הבדיקה זהו דבר חשוב.

מהם ליקויי בנייה?

ליקויי בנייה בעצם זה שם כללי לכל מגוון הליקויים היכולים להיות בדירה או מבנה, וכן יכולים לפגוע באיכות הדירה וכמובן בערכה הכספי של הדירה, יכולים להיות כמה סוגים של ליקויי בנייה אשר יכולים להימצא, אך חשוב לדעת כי יכולים להיות קיימים ליקויים אשר יכולים להוות סכנה לחיי אדם, בנוסף קיימים ליקויים אשר נובעים מכך שהבנייה לא נעשתה לפי התקנות אך לא מהווים סיכון, וכן יש האפשרות לתקן אותם ללא שום בעיה היכולה לצוץ, וכמובן קיימים ליקויים אשר אין אפשרות לתקן אותם כלל.

אלו ליקויי בנייה יכולים להימצא?

יכולים להימצא מספר של ליקויים יחד וכן יכולים להימצא גם רק ליקוי אחד, אך חשוב דעת אלו ליקויים יכולים להימצא, קיימת האפשרות כי קיים ליקוי בנייה שנעשה על ידי הקבלן כמו מרפסת קטנה מהמתוכנן, ליקי זה אינו ליקוי אשר יהיה אפשרות לתקן וקיימת האפשרות כי הקבלן יצטרך לזכות אתכם כספית על כך, כמו כן יכולים להימצא ליקויים אשר לא קיימת שום בעיה בתיקונם וכן ליקויים בטיחותיים היכולים להוות סכנה.

אלו ליקויים יכולים לגרום לירידה בערך הדירה?

כאמור קיימים מספר מגוון של ליקויים היכולים להימצא בדירה, אך לא כל הליקויים היכולים להימצא יכולים להוריד מערך הדירה, במידה ומדובר בליקויים אשר ניתן לתקן אותם אין לכם מה לחשוש כלל, אך במידה ומדובר בליקויים אשר אין אפשרות לבצע תיקונים בהם תרד ערך הדירה, כמו למשל ליקויים היכולים להעיד כי התקרה הינה נמוכה מדי ולא נבנתה כראוי, ליקוי זה אינו בר תיקון ויכול להוריד מערך הדירה, כמו כן קיימת האפשרות כי כאמור המרפסת הינה קטנה יותר מתכנון הבנייה, דבר זה גם יכול להוריד מערך הדירה, ועוד.

מה זה בדיוק ירידת ערך?

ירידת ערך הדירה בעקבות ליקויי בנייה אשר נמצאו לאחר הבנייה, יכולים להוות משמעות לכך שכשאר תהיו מעוניינים למכור את הדירה המדוברת ערכה לא יהיה שווה כערך דירה אחרת אשר נמצאת באותו איזור, וכן בה לא קיימים ליקויי הבנייה, מה שאומר שירידת הערך זה מה שקורה לדירה כאשר היא יוצאת לשוק, השווי שלה לא יהיה כפי שציפיתם מכיוון שהליקויים הקיימים הורידו מערך הדירה.

האם ניתן למנוע ליקויים אשר יכולים להוריד מערך הדירה?

כאשר אתם רוכשים דירה חדשה, מומלץ להביא חברה לבדק בית עוד בזמן הבנייה, כך יוצא כי הבנייה נעשית בפיקוח של המהנדס על כל החומרים איתם נעשית הבנייה, ובנוסף יש פיקוח כי הבנייה נעשית לפי התקנות בישראל וכן לפי תכנון הבנייה של אותה דירה, במצבים כאלו תוכלו לחסוך כאב ראש עתידי, מכיוון שכל תהליך הבנייה יהיה בפיקוח של מהנדס בניין מקצועי אשר יודע מה הוא עושה וכמובן בעל ניסיון רב בתחום.

ליקויי בנייה בעקבות ביצוע

ליקויי בנייה הנובעים מביצוע לא נכון יכולים להוות חלק גדול בליקויי הבנייה אשר יימצאו, זאת מכיוון שקיימת האפשרות כי לא היה כלל תיאום נכון בין קבלני המשנה האחראים על הבנייה, ליקויים אלו יכולים לנבוע במערכה חשל, מערכת האינסטלציה בריצוף ועוד, כל זאת יכול לקרות מכיוון שהקבלן הראשי אינו מקצועי מספיק ובעקבות כך לא היה פיקוח נכון על הבנייה, הליקויים היכולים לנבוע כתוצאה מכך הם: רטיבויות, סדקים, ריצוף לא אחיד ועוד.

ליקויי בנייה בעקבות תכנון

ליקויי בנייה הנובעים מתכנון לא נכון יכולים להוות כמעט 50% מליקויי הבנייה הקיימים, דבר זה יכול לנבוע כמובן מחוסר ניסיון מוחלט בתכנון בנייה, וכן חוסר מודעות לגבי התקנות הקיימים בישראל, ליקויים הנובעים מתכנון לא נכן מהווים ירידת ערך לדירה, ואף יכולים לגרום לליקויים המהווים סכנה בטיחותית, בנוסף ליקויים אלו יכולים ממש להוריד מאיכות החיים שלכם, לכן, חשוב לבדוק כי תכנו הבנייה הינו מקצועי.

ליקויים מחומרי בנייה

ליקויים מחומרי בנייה יכולים גם הם להוות סכנה, במידה והבנייה נעשית מחומרים אשר לא נמצאים בתקנות, וכן קיימת האפשרות כי על פי חוק אסורים לשימוש בבנייה, יכול להיות כי המבנה עצמו לא יהיה חזק מספיק ובטח שלא יציב, בנוסף יכול להיות כי שימוש בחומרים לא איכותיים יכול לגרום לבלאי גבוהה מהרגיל של המוצרים, לכן, חשוב מאוד לבדוק עם אילו חומרים משתמש הקבלן בזמן הבנייה.

מי אחראי לתיקון כל ליקויי הבנייה?

על פי חוק, על הקבלן חלה חובת התיקון של כל ליקויי הבנייה אשר נמצאו וברי תיקון, כאמור ברוב המקרים לדייר עצמו אין את היכולת שיש לאיש מקצוע מומחה לזהות את כל הליקויים אשר קיימים בדירה, וכן כאשר הדייר מוצא ליקויים כאלו ואחרים אין בידיו את הכלים להתמודד מול הקבלן. זאת מכיוון שגם כאשר הקבלן מתקן ליקוי שהתגלה הוא יעשה זאת באופן קוסמטי ולא באמת יבצע תיקון אשר יכול לפתור את הבעיה באופן מקצועי, לכן, מומלץ להביא מהנדס מקצועי אשר יבצע עבורכם בדק בית באופן יסודי, כך הדייר יוכל לממש את זכויותיו וכן מומלץ לסגור מראש על בדק בית נוסף לאחר תיקון הליקויים שהקבלן מבצע, בדרך זאת תוכלו להיות בטוחים כי אכן הקבלן ביצע תיקון באופן יסודי ולא קוסמטי בלבד.

כאשר אתם רוכשים דירה חדשה ומשקיעים בה לא מעט מכספכם, מאכזב ביותר יהיה לגלות כי הדירה במצב לא טוב, וכן קיימים בה ליקויים שונים אשר יוכלו לגרום לכם נזק. אנו ממליצים: ביקורת ליקויי בנייה.

ליקויי בנייה

כאשר אתם מחליטים לרכוש דירה חדשה בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן ובין אם דירה יד שנייה, רוב הסיכויים שבשבילכם מדובר בהשקעה מאוד חשובה, קיימים מקרים כי משקיעים המון כסף אם לא את כל כספכם על מנת שההשקעה הזו אכן תצא לפועל, ואז לאחר הרכישה של הדירה אתם מגלים כי קיימים בדירה ליקויי בנייה לא פשוטים, אשר לא הייתם מודעים אליהם לפני הרכישה, ליקויים אלו יכולים להיות קיימים מסיבות שונות.

כלי בניה

ממה יכולים לנבוע ליקויי בנייה?

קיימות כמה סיבות אשר יכולות לגרום לליקויי בנייה, קיימת האפשרות כי בזמן הבנייה הקבלן רצה לחסוך לעצמו בעלויות ולכן, לא השתמש בחומרי בניין מאושרים על פי התקנות, במידה ומדובר בדירה יד שנייה קיימת האפשרות כי הליקויים נובעים עקב בלאי של הדירה, כמו בלאי של הצנרת שיכול להיות כבר חלודה ולא מתפקדת כמו שצריך, או סדקים בקירות, יכול להיות קיימים ליקויים אשר נגרמים בעקבות קבלן לא מקצועי שלא עבד לפי תכנון הבנייה, ועוד.

כיצד ניתן לבצע ביקורת ליקויי בנייה?

על מנת לאתר את כל ליקויי הבנייה הקיימים בדירה, מומלץ לבצע בדיקת ביקורת מבנים על ידי חברה מקצועית, חברת בדק בית תבצע עבורכם את הבדיקה באופן יסודי באמצעות מהנדס מומחה בתחומו, מהנדס יגיע עם מכשורים טכנולוגיים מתקדמים אשר יסייעו לו למצוא את כל הליקויים אשר קיימים בדירה, מכשורים אלו יכולים לעזור למהנדס המבצע את הבדיקה למצוא גם את הליקויים אשר הינם סמויים מהעין, כמו ליקוי בצנרת ועוד.

מה בודק המהנדס בבדק בית?

המהנדס בודק האם הקבלן ביצע את עבודות הבנייה לפי התקנות המחייבות בישראל, האם החומרים בהם השתמש הינם איכותיים ועומדים בכל התקנים? האם הקבלן עבד על פי חוקי הבנייה ותכנון המבנה, נושא זה חשב על מנת שתוכלו לדעת האם המבנה מספיק חזק ויציב למקים כמו: רעידת אדמה, נפילת טילים בזמן מלחמה ועוד, בנוסף הציוד איתו מגיע המהנדס עוזרים לו לבדוק את כל מערכות הבית, וכך לגלות האם קיימים עוד ליקויים אשר אינם נראים לעין.

מה עושים כאשר מגלים ליקויי בנייה?

אם הבאתם חברה לבדק בית על מנת למצוא את הליקויים הקיימים בדירה, בסוף הבדיקה יופק לכם דוח מפורט עם כל הליקויים אשר נמצאו, וכן ליד כל ליקוי יציין המהנדס מה ערך התיקון שלו, במידה ומדובר בדירה חדשה תוכלו ללכת עם הדוח המפורט לקבלן על מנת שיבצע עבורכם את התיקונים הנדרשים, במידה ומדובר בדירה יד שנייה, הדוח יעזור לכם להתמקח על המחיר מול בעלי הדירה הנוכחיים, או שתוכלו לבקש מהם לבצע עבורכם את התיקונים.

אלו ליקויי בנייה קיימים?

קיימים מספר של ליקויי בנייה:

  • ליקויי גמר – כאשר מסיימים את שלב הבנייה הראשוני של הבית, מתחילים בשלב החשוב של ריצוף, טיח, צבע ועוד, ליקויים הקשורים לאלו ייקראו ליקוי גמר, למשל במידה והטיח נעשה בצורה לא מקצועית או קיים ריצוף שבור הדיירים מייד יוכלו לזהות את הליקוי המדובר משום שהינו ליקוי הבולט לעין. רצוי לבצע תיקונים אלו כאשר מבחינים בהם על מנת שלא יחמירו עם הזמן.
  • ליקויי צנרת – קיימת האפשרות כי בצנרת קיימת חלודה, ליקוי זה יכול להיות בעיקר במידה והצנרת קיימת מספר שנים, דבר זה יכול לגרום לנזילות בדירה. יכול להיות כי קיימת צנרת מפלסטיק אשר חשופה לשמש, דבר זה אינו תואם את התקנים, וקיימת האפשרות כי הצנרת תיפגע מקרינת השמש. צנרת עם חוסר תאי בקרה, דבר זה יכול להוביל לסתימה בצנרת, ובנוסף להוביל לקושי בניסיון לפתיחת הסתימה.
  • ליקויי חשמל – במידה ומובילי החשמל חודרים מהגג זה אינו תקין לפי התקנים, דבר זה יכול להוביל לחדירה של מים אל תוך מערכת החשמל. אין להתקין את צנרת החשמל בצורה אלכסונית בקיר, דבר זה גם מנוגד לתקן וכן יכול להוביל להתחשמלות. חוסר בהארקה של החשמל, דבר זה הינו מסוכן ביותר ויכול להביא להתחשמלות.
  • ליקויים בטיחותיים – הבית הינו המקום הבטוח עבורנו, לכן, חשוב כי הבנייה תיעשה בצורה הבטיחותית ביותר על פי כל התקנים, ישנם כמה ליקויי בטיחות היכולים להימצא בדירה כמו למשל: מדרגות בבית אשר אינן תקינות או ממ"ד אשר אינו לפי התקנים, בנוסף יכולות להיות בעיות של רטיבות ועובש בקירות, יכול להיות בנוסף מעקה של מרפסת אשר קיימים בו רווחים גדולים, כל אלו ועוד יכולים להוות סכנת בטיחות עבור הדיירים.
  • ליקויים אסתטיים – כאשר אתם נכנסים לבית חדש אתם מצפים כי הוא ייראה כחדש ללא ליקויים היכולים להופיע ולפגוע במראהו, ליקויים אלו יכולים להתבטא במספר דרכים כמו: סדקים קטנים בקירות או צביעה של הקיר אשר אינה אחידה בכל קירות הבית או אינה אחידה עם התקרה, בנוסף תוכלו למצוא ליקויים אסתטיים המתבטאים בריצוף אשר לא הונח בצורה ישרה או ריצוף שצבעיו אינם תואמים בכל הדירה, ליקויים אלו יכולים ישר לקפוץ לעיניכם מכיוון שהם פוגעים במראה הדירה.

ממה יכולים להיגרם ליקויים אלו?

ליקויים אלו יכולים להיגרם מעבודה לא מקצועית של הקבלן, כמו כן ישנם קבלני משנה אשר עובדים תחת הקבלן, במידה והעבודה שלהם לא תהיה מפוקחת כמו שצריך על ידי הקבלן הראשי ובצורה המקצועית ביותר, תוכלו למצוא המון ליקויים בדירה.

סיכום

חברת הדר בדק הינה חברה אשר מתמחה בתחום בדק הבית, ברשותה מהנדסים בעלי ניסיון רב בתחום אשר יוכלו לבצע עבורכם בדיקה מקיפה ויסודית, וכך למצוא את כל הליקויים אשר קיימים בדירה, אז אם אתם מעוניינים בבדק בית אל תהססו, פנו אלינו ונשמח לתת לכם שירות. בקבוצת הדר יקצו עבורך מהנדס אזרחי לביקורת מבנים ובדק בית. יש לנו ניסיון של מעל 10 שנים ולאחר יצירת קשר באתר יהיה לך קל לרכז את הנושא של בדיקת ליקוי בנייה מול גוף מיומן.  

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום