ביקורת מבנים בבניין מגורים – האם יש סיבה לדאגה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האם לוועד הבית או שאר הדיירים, יש סיבה לחשוש כאשר דיירים חדשים מתעקשים על ביצוע בדק בית לפני קניית דירה בבניין?

דיירים חדשים עומדים להיכנס לבניין, אך לפני חתימה על החוזה הם מעוניינים להזמין בדק בית מחברה מקצועית. מדובר בצעד חכם מצדם שכן קניית דירה כרוכה בסכומים גבוהים וסביר להניח שזו תהיה העסקה הכלכלית הגדולה ביותר שהם יבצעו במהלך חייהם המשותפים. הזמנה של בדק בית זו הדרך לוודא שהם לא קונים חתול בשק, אלא דירה כשירה למגורים ללא הפתעות לא רצויות שיתגלו מאוחר מדי. עם זאת, מהצד שלכם כוועד הבית של הבניין או דיירים ותיקים, עלולים להתעורר חששות לגבי הממצאים שיעלו במהלך הביקורת.

האם ניתן לשפר את הסיכוי לצלוח ביקורת מבנים?

קשה לענות בצורה חד משמעית על שאלה זו, מכיוון שכל מבנה נבדק לגופו ויכולים להתגלות ליקויים ברמות שונות בהתאם לגיל המבנה ומצבו אך כל מבנה חדש שנבנה חייב לעבור ביקורת מבנים. במקרים רבים קשה לצפות מראש ליקויים כאלו וגם לא תמיד ניתן לתלות את האשמה באדם כזה או אחר. מה שכן אפשר לעשות זה לשמור על תחזוקה וניקיון לאורך השנים, ורצוי שזה יבוצע על ידי חברה מקצועית לאחזקת מבנים.

היתרון בהעסקת חברה לאחזקת מבנים

חברה לאחזקת מבנים תדאג לניקיון השוטף של הבניין בתדירות הנדרשת, טיפוח גינה במידה וקיימת ותהווה כתובת לפתרון תקלות מסוגים שונים כמו בעיות בביוב, מעלית שלא עובדת וכן הלאה.

כאשר ניהול אחזקת מבנים נעשה בידי חברה מקצועית ורצינית, התוצאות יבואו לידי ביטוי בשני אופנים עיקריים:

  • שיפור רמת החיים של דיירי הבניין – הדיירים ייהנו ממבנה נקי ומטופח, כאשר יש כתובת אליה ניתן לפנות בכל פעם שיש בעיה.
  • תוצאות טובות בעת ביצוע ביקורת מבנים – כשדואגים לתקן תקלות במהירות ומזמינים את אנשי המקצוע הנכונים, הסיכוי שהתקלות יסתבכו או שייגרם נזק בלתי הפיך, הוא נמוך.

האם יש סיבה לדאוג?

הזמנה של ביקורת מבנים או בדק בית עלולה לעורר חששות בקרב שאר דיירי הבניין, מכיוון שהם חוששים מן הליקויים שיתגלו ומה תהיה המשמעות של ליקויים אלו מבחינה בריאותית ומבחינה כלכלית על כלל הדיירים.

בפועל, כאשר הבדיקה נעשית על ידי חברה מקצועית ובעלת ניסיון, זה יכול להקנות לדיירים שקט נפשי. החברה תבצע בדק בית בתוך הדירה עצמה אך גם תבדוק את השלד, התשתיות השונות, מצב האיטום והבידוד, מערכות חשמליות וכן הלאה.

אם יתגלו ליקויים בטיחותיים חמורים או מפגעים תברואתיים, הרי שזהו האינטרס של כל הדיירים לתקן את המצב בהקדם. במצב בו קיימת עדיין אחריות קבלן, ניתן יהיה לפנות בצורה מרוכזת ולדרוש את תיקון הליקויים.

לכיוון השני, במידה והדו"ח הסופי יכלול ליקויים זניחים, אם בכלל, או יקבע שהמבנה תקין, הרי שמסקנות אלו יכולות להעלות את ערך הנכס.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום