איטום גגות ביריעות או בזפת מה עדיף?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

השאלה איך לאטום גג עולה באופן טבעי לקראת סוף הקיץ, כשנדרשת היערכות נכונה לעונת הגשמים. יש כמובן גם מקרים שבהם במהלך החורף מתחילות נזילות, ובאופן טבעי חובה למצוא פתרון מידי. שתי האפשרויות העיקריות הן יריעות ביטומניות וזיפות, וכדי לדעת מי מהן עדיפה בכל מקרה, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של שתיהן.

היתרונות והחסרונות של הזפת

איטום גגות באמצעות זפת הוא השיטה הוותיקה יותר. למעשה במאה ה-20 הזיפות הייתה האופציה הכמעט בלעדית, ורק בעשורים האחרונים – בזכות חומרים ביטומנים, אקריליים ופולימרים מתקדמים – התווספו עוד אופציות.

היתרון העיקרי של שיטת האיטום הזו הוא המחיר הנמוך. בנוסף הנוזל הכהה והצמיגי, שתהליך הפקתו מבוסס על זיקוק פחם, מספק שכבה יעילה למדי נגד חדירת מים. החיסרון הבולט הוא העמידות הנמוכה יחסית – שינויי הטמפרטורות לאורך השנה גורמים לזפת להתכווץ ולהתרחב, והתוצאה עלולה להיות סדקים שדרכם כמובן עלולים לחלחל מים. כדי לצמצם את פוטנציאל הנזק, מתבצעת אחת לשנה פעולת הוספת שכבת הלבנה – אבל גם כך על איטום גג באמצעות זפת תקבלו אחריות מוגבלת.

היתרונות והחסרונות של היריעות הביטומניות

יריעות ביטומניות הן גמישות מאוד מטבען, ולכן מומלצות על-ידי כל קבלן איטום גגות מקצועי ברוב המקרים. החיסרון הראשון הוא העבודה המורכבת יותר, שגם מחייבת מיומנות גבוהה יותר, כשבין השאר נדרש פירוק והרכבה של דודי השמש ומתקנים אחרים שיש על הגג. החיסרון השני הוא העלות היחסית גבוהה, אם כי כשמחשבים את העלות ואת יחס העלות-תועלת לטווח ארוך היריעות הביטומניות הן בהחלט פתרון משתלם מאוד במקרים רבים.

איך להחליט באיזה פתרון לבחור?

איש מקצוע מיומן מתחיל קודם כל בסקירה יסודית ומקיפה של המצב, ורק לאחר מכן מספק המלצה לגבי זפת או יריעות ביטומניות.

בין הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על ההחלטה:

* מהי שיטת האיטום הקיימת? – אם מדובר על גג של בניין חדש שזה עתה הושלמה בנייתו, סעיף זה כמובן לא רלוונטי, אבל במקרים אחרים יש לכך חשיבות – אם למשל נכון לעכשיו יש על הגג חומר פולימרי, לא ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות. לעומת זאת כן ניתן להתקין יריעות שכאלה על שכבת זפת ישנה.

* סוג הגג – לדוגמה איטום גגות רעפים מתבצע באמצעות יריעות ביטומניות, חומרים פולימריים או חומרים אקריליים, אבל לא בזיפות.

* העומס על הגג – ככל שיש יותר אלמנטים על הגג שלכם, כך מתייקרת העלות של הנחת היריעות הביטומניות ולכן גדלה הכדאיות של העדפת הזפת.

עד כמה כדאי לייחס חשיבות למחיר?

השאלה כמה עולה לאטום גג היא שאלה מתבקשת, גם כשברור לחלוטין שהפקטור המרכזי הוא איכות העבודה – כדי שלא תצטרכו להתמודד עם נזילת מים לתוך הבית (תופעה שעלולה לפגוע ברכוש וגם בבריאות עקב היווצרות עובש מסוכן). טווח המחירים של זיפות הגג הוא 30-70 ש"ח למ"ר, ואילו עלותן של היריעות הביטומניות הוא 80-100 ש"ח למ"ר. כאמור היריעות מחזיקות מעמד שנים רבות יותר מהזפת, וחשוב לזכור זאת. מחפשים קבלן איטום? פנו לראשון באיטום: https://www.itum1.co.il

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום