איתור נזילות בדירה לפני רכישה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לפני רכישת דירה חדשה, במסגרת בדק בית, יש אינספור דברים שצריך לבדוק – כמו איטום תקין, חשמל שעובד שצורה תקינה ואינו מסוכן, מרצפות שנראות טוב וללא שינויי גוון, או אם שינו את צבען – דבר אשר יכול לרמוז לכשלים שחלקם נמצאים ממש מתחת לפני השטח, כמו נזילות.

לעיתים תגלו נזילות קלות מאוד או טפטוף מים ותחשבו שמדובר בבעיות קלות, אך פעמים רבות מדובר בבעיה עמוקה יותר- לכן בדיקת הנזילות היא אחת הבדיקות החשובות ביותר לפני רכישת דירה.

בכתבה הבאה תמצאו את כל המידע על בדיקת נזילות, איך להתמודד עם נזילות בתים חדשים ומתי אף כדאי להשתמש בהשכרת מחסנים בכדי לשמור על הציוד שלנו.

 

נזילה על הקיר

לנזילות יש השפעות רבות – בריאות ואסתטיקה. קודם כל, המים הדולפים לא נראים טוב בבית, ויגרמו למראה הבית הלא מטופל להיות לא יפה, להפיק ריחות לא נעימים, ואף לגרום לריקבון בנייה (אורוזיה) ולמפגעי בטיחות.

בנוסף לבעיות אסתטיות, נזילות עלולות לגרום גם לבעיות בריאותיות, הסיבה היא שדליפות יכולות להתפתח לעובש וחלודה ולהצטברות חיידקים, מה שעלול להוביל לנזק בריאותי ונשימה.

 

איך מבצעים איתור נזילות?

קודם כל, חשוב שתבדקו בעצמכם – כאשר אתם תבקרו בדירה תבדקו אם יש סימני רטיבות או כתמים על הקירות ו/או התקרה, או האם הקירות מתנפחים. סימנים נוספים הם עובש או חלודה או ריח טחב לא נעים. אם אתם רואים את הסימנים האלה, עכשיו זה הזמן לבקש מבעלי הדירה המוכרים להזמין איתור נזילות מים ולפתור את הבעיה או להוריד את מחיר הנכס.

 

בדיקת נזילות מקצועית

אבל רק להסתכל בעיניים שלכם זה לא מספיק וחייב מאר נזילות מקצועי. פעמים רבות ישנה נזילה סמויה על הקיר המעידה על כך שהבעיה חמורה אך היא בלתי נראית לעין בלתי מזוינת. במקרה זה, אנשי מקצוע יוכלו להשתמש בכלים מיוחדים (כגון מצלמה טרמית) כדי למצוא נזילות חמקמקות וסמויות, אשר תמונותיו מזהות נזילות והבדלי טמפרטורה. להזמנת בעלי מקצוע לנכס יש לקבל את אישור בעל הדירה. אם הם לא מסכימים, אתם צריכים לחשוד – יש סיבה למה הם לא מבקשים מאנשי מקצוע לבדוק נזילות על הקיר. אם אינך יודע, עליך לבדוק אם יש נזילות נסתרות. בכל מקרה עדיין חשוב לקרוא לאיש מקצוע ולוודא את המצב לפני הכניסה לבית כדי למנוע אי נעימויות, כדאי לתקן את הצנרת ולפתור כל בעיה לפני שמעבירים הכל לדירה!

 

מחסן מושכר לפני שיפוץ או מעבר דירה

אם מצאתם נזילה ולמרות זאת החלטתם לקנות את הבית ולטפל בנזילה, כדאי לשמור על החפצים שלכם ולאחסן אותם במחסן להשכרה עד שהדירה תהיה מוכנה לעבור לגור ולשפץ ולטפל בנזילה.

חשוב לבצע איתור נזילות לפני רכישת דירה, כי כפי שאתם מבצעים בדיקת רכב לפני רכישתו, שעלות רכב נמוכה בהרבה מערך דירה, אז אחת כמה וכמה בדק בית חשוב והכרחי.

מאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום