אלו מערכות נבדקות במסגרת ביקורת מבנים ובדק בית?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בכל קנייה של דירה או ביצוע שיפוצים מקיפים בבית, רצוי שתזמינו בדק בית לפני שתיכנסו להתגורר במקום.

בדיקת ליקוי בנייהאם אתם עומדים להיכנס לגור בדירה חדשה או שערכתם שיפוצים נרחבים בבית, בוודאי קיבלתם המלצות רבות להזמין בדק בית מחברה מקצועית לפני שתעברו לגור במבנה. מהו בדק בית ואלו מערכות ופרמטרים נלקחים בחשבון במהלך הבדיקה? התשובות בהמשך.

אלו פרמטרים נלקחים בחשבון ונבדקים במהלך בדק בית?

כאשר מזמינים בדק בית וביקורת מבנים לבית פרטי או בניין מגורים, החברה בודקת פרמטרים שונים הנמצאים גם בתוך המבנה וגם מחוצה לו. אחת הדוגמאות לפרמטרים הנבדקים אלו שערי אלומיניום.

שערי אלומיניום משמשים בעיקר כשערים לחנייה או כשערי כניסה לבית. השערים ממלאים תפקיד בטיחותי והם אמורים להגן על שטח הבית מפני כניסה של גורמים לא רצויים או גניבת רכבים, אולם כאשר השער אינו יציב או לא תקין, עלול להיגרם נזק לרכוש ואף פגיעה בנפש. לכן, בדיקה של שערי אלומיניום היא חלק מהפרמטרים הנלקחים בחשבון במהלך בדק בית.

אם במהלך הבדיקה, החברה מגלה שהשער ישן ולא יציב, או שהוא אינו עומד בתקני הבטיחות המחייבים, היא תמליץ להחליפו בשער חדש ואף תוכל להפנות אתכם לחברה המייצרת שערי אלומיניום בטוחים ומעוצבים.

בדק בית בדירות מגורים

פרמטר נוסף אשר ייבדק במהלך ביקורת מבנים בדק בית, אלו הדלתות. מלבד המראה האסתטי של הדלת החברה תבחן האם הדלת יציבה, הצירים תקינים, מנגנון הפתיחה והסגירה עובד כמו שצריך והאיטום מסביב לדלת לא נפגם. בביצוע ביקורת מבנים בבניין מגורים, הבדיקה תכלול גם את דלת הכניסה לבניין ותוודא שהדלת לא מסוכנת לנכנסים והיוצאים מן המבנה. בבתים פרטיים ובדירות מגורים, הבדיקה תתבצע גם בדלתות הפנים.

פרמטרים נוספים אשר נבדקים יהיו רצפות, קירות, חלונות, איתור נזילות, רטיבות או עובש, נוכחות של גורמים מזיקים כמו מכרסמים ומפגעים אסתטיים כמו קילוף צבע מהקיר ובעיות נגרות.

בדיקת מערכות ותשתיות

ביצוע ביקורת מבנים ובדק בית אינו שלם ללא בדיקת מערכות ותשתיות המבנה. הבדיקה תכלול את השלד עצמו, תשתיות הביוב, המים והאינסטלציה, מערכות החשמל, דודים, מצב האיטום והבידוד, מערכת כיבוי אש, מעליות וכן הלאה. במידה ומדובר בדירה חדשה אשר עדיין נמצאת תחת אחריות הקבלן, החברה תוודא שאין הבדלים בין המפרט שסוכם עם הדיירים לבין המפרט הקיים בפועל, ובמידה ויתגלו ליקויים ניתן יהיה להשתמש בדוח הביקורת ולפנות לקבלן לביצוע תיקונים או דרישת פיצויים.

ביצוע הבדיקה נערך על ידי איש מקצוע בעל הכשרה הנדסית, אשר בתום הבדיקה יגיש לכם דוח מפורט ובו יופיעו רשימת הליקויים בכל חדר (במידה ונמצאו כאלו) וליקויים כלליים במבנה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום