בדיקות חובה בבית פרטי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בית פרטי שבנייתו הסתיימה יכול להיראות מושלם, אף אם איננו כזה. כלומר, גם אם פה ושם מסתתרים למעשה ליקויי בניה. לא את כל הליקויים ניתן לראות במבט חטוף. צריכים לבדוק זאת בעזרת מומחים, המכירים את תקני הבניה ואת כל סוגי הליקויים האפשריים. את 5 הבדיקות הבאות חובה לקיים (עדיף לפני האכלוס אך אפשרי גם לאחר מכן). 

  1. בדיקת איטום, למניעת חדירת מים 

בהנחה שלצורך עיצוב הבית נעזרתם בשירותיו הטובים של מעצב פנים מומלץ, ניתן להניח שעיצוב הבית הפרטי הינו לשביעות רצונכם. אך גם מאחורי בית שעיצובו מרהיב, עלולים להסתתר ליקויים באיטום. בדיקות שיזהו אם טיב האיטום נאות או שצריך לשפר ולתקן ימנעו חדירת מים מבחוץ. בין היתר, בדיקות איטום כוללות למשל בדיקה מקיפה של הגג. לצורך העניין ניתן להציף את הגג במים ולאחר זמן מה, מאבחנים האם והיכן יש נזילות או הצטברות רטיבות כלואה. בדיקת איטום מסוג נוסף חיונית כאשר הבית כולל מרתף. איטום המרתף כהלכה ימנע הצפה מבחוץ ונזקים מצטברים ליסודות, קירות, ברזלים וכן הלאה. 

  1. בדיקת קירות  

קירות בנויים היטב מהווים אלמנט בסיסי ביותר בכל בית פרטי. ובכל זאת, דעו שליקוי של בניית קירות עקומים הינו נפוץ מאוד. בדרך כלל, זהו לא ליקוי מסוכן במידה של התמוטטות אך מבחינה אסתטית, זה מאוד מפריע. בנוסף, בדיקה מקיפה תכלול גם את סקירת קירות החוץ, בחינת הטיח, שלילת סדקים וחיפויים רופפים. 

  1. בדיקת צנרת מים וביוב  

בדיקת חובה של צנרת מים וביוב מתבצעות בכל ביקורת מבנים שמבצעים תאפשר מניעה של מפגעים ואי נוחות. תקלות בקווי ביוב ביתיים או נזילות עשויים להביא לריחות רעים ואף מזיקים. צינורות לא תקניים או שיפועים לא נכונים יכולים לגרום לתקלות מצטברות, סתימות בתדירות רבה וספיקת מים נמוכה. 

  1. בדיקות בטיחות 

אלמנטים רבים בכל בית פרטי חשובים לשמירה על בטיחות שוטפת ויום יומית. בדיקות הבטיחות כוללות למשל בחינה מקרוב של כל המעקות, המרפסות, מאחזי יד וכדומה. מבחינת בטיחות, נהוג גם לבדוק את מקדם ההחלקה של הריצוף באמבטיה, יישום גובה תקני של חלונות (חיוני לצורך בטיחותם של ילדים, בעיקר). 

  1. בדיקת עבודות גמר 

הסוג האחרון של בדיקות החובה בבית הפרטי – סקירה ובדיקה של כל האלמנטים האסתטיים ובדיקות גמר שלא נסקרו עד כה. בין היתר, טיח וצביעה, איכות חומרי הגמר, שקעי חשמל, גופי תאורה, כלים סניטריים וכן הלאה. כל המרכיבים הללו צריכים להיות תואמים במלואם לא רק לתקן אלא גם לכתב הכמויות שעליו סוכם עם הקבלן המבצע או האדריכל.  

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום