בדיקת דירה לפני מסירה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

רכשתם דירה חדשה? אתם נמצאים רגע לפני מסירה מהקבלן?, חשוב שתדעו כמה דברים חשובים על בדיקת דירה לפני מסירה וכן בדיקת בטיחות לפני שהמסירה של הדירה.

למה מחויב הקבלן?

הקבלן מחויב לעבוד לפי התקנות המחויבות בישראל, וכן לפי תכנון הבנייה, כל אלו על מנת לקבל היתר לאכלוס הדירה שכן הוא טופס 4, לכל זאת יהיה הקבלן מחויב לפני מסירת הדירה למגורים, טופס 4 מתקבל על ידי הוועדה לתכנון ובניה הקיימת באזור נבנתה הדירה החדשה, הוועדה לתכנון ובנייה תיתן את טופס 4 רק לאחר שתבדוק כי הקבלן אכן עמד בכל התקנות והבנייה נעשתה באופן בטיחותי, וכן ראויה למגורי אדם ללא סכנה לחייהם.

רקע של עזריאלי

מהם הבדיקות אליהם מחויב הקבלן בכדי לקבל טופס 4?

על מנת לקבל טופס 4 ישנם כמה בדיקות אליהן מחויב הקבלן, אך לפניכם כמה חשובות ביותר:

  • עמידה בתקנות – בדיקה זו בודקת האם השלד במבנה נבנה לפי התקנות הנדרשות, וכך יהיה ניתן לדעת כי המבנה אכן יציב, וכן ראוי למגורי אדם, בדיקה זו תיאלץ לקבל אישור ממהנדס של הוועדה לתכנון ובנייה, וכן אישור ממכון התקנים.
  • התאמה לזכויות הבנייה – בדיקת דירה לפני מסירה תבדוק האם יש התאמה בין הבנייה לבין תכנון הבנייה, בדיקה זו מחייבת בכדי לקבל טופס 4.
  • בטיחות שריפות – בבדיקה זו ייבדק כי המבנה עומד בתקני בטיחות משריפות, לאחר הבדיקה יתקבל אישור כיבוי אש למבנה.
  • בדיקות נוספות – יש להזמין חברות מקצועיות לבדיקות נוספות כמו למשל: חברת חשמל או חברת גז.

בדיקות אלו הכרחיות על מנת לוודא כי הבית עומד בכל התקנים והינו בטיחותי וראוי למגורים, כל אלו ייעשו לפני מסירת הדירה.

חשוב שתדעו

כאמור כל הבדיקות המדוברות נעשות בכדי לקבל טופס 4, אך אינן נועדו לבדוק האם קיימים בדירה ליקויים כאלו או אחרים, בדיקות אלו לא יכולות לסמן לנו באיזה חומר השתמש הקבלן בעת בניית המבנה, האם החומר עומד בדרישות התקן? האם החומר מספיק איכותי? האם בנוסף לזה קיימת האפשרות כי קיימים ליקויים נוספים בדירה אשר סמויים מהעין ואין באפשרותכם להבחין בהם? על מנת שתוכלו לאתר את כל הליקויים האפשריים בדירה, רצוי להזמין בדק בית.

למה כדאי לבצע בדק בית?

כאשר מקבלים טופס 4, אין לכם שום הבטחה כי הדירה אכן נבנתה כראוי וכי אכן ראויה למגורים, זאת מכיוון שבדירה יכולים להימצא ליקויים אשר יוכלו לצוץ בעתיד המגורים שלכם בדירה, דבר זה יכול להוות לכם הרבה בעיות והוצאות כלכליות גבוהות בעתיד שלכם, לכן, כדאי להזמין חברה מקצועית המתמחה בבדק בית על מנת שתבצע עבורכם בדיקה מקיפה לפני מסירת הדירה, כך תוכלו להיות בטוחים כי אכן הקבלן עמד בכל הדרישות והדירה אכן בטיחותית וראויה.

איך יכול החוק לעזור לבעלי הדירה?

החוק מחייב את הקבלן בכל התקנות, גם במידה והדיירים מביאים בדק בית מחברה פרטית, יהיה הקבלן מחויב לבדוק את הדוח אותו ינפיק המהנדס לגבי הליקויים הקיימים בדירה, וכן לגבי ליקויים היכולים לצוץ בעתיד ולהוות קשיים רבים על הרוכשים, לאחר בדיקת הדוח המפורט יהיה מחויב הקבלן לבצע תיקונים בכל הליקויים אשר נמצאו בדירה, כך שבדיקת דירה לפני מסירה תעזור לרוכשים לממש את זכויותיהם במסגרת שנת בדק חוק המכר.

מה אומר החוק?

החוק אומר כי בעת רכישת דירה חדשה מקבלן קיים הבדל בין תקופת בדק לתקופת אחריות, תקופת הבדק מתחילה בעת קבל הדירה מהקבלן, ולעומת זאת תקופת האחריות מתחילה להיספר רק לאחר שנגמרת תקופת הבדק, חוק זה יוכל לעזור לכם במידה ותעשו את בדק הבית לדירה החדשה, וכן יחייב את הקבלן לבצע את התיקונים לכל הליקויים אשר נמצאו בדירה בזמן הבדק בית.

מי מבצע את בדיקת בדק הבית?

את הבדיקה מבצע מהנדס בניין אשר הוכשר בתפקידו לבצע בדק בית, המהנדס מגיע עם כליים נדרשים לביצוע הבדיקה, וכן מבצע בדיקה מקיפה, בזמן הבדיקה המהנדס בודק את כל קירות הבית, וכן בודק כי לא קיימים סדקים או ליקויים נוספים, לאחר ביצוע הבדיקה המהנדס נותן לכם דוח המפרט את כל ליקויי הבנייה אשר קיימים בדירה החדשה, וכן מומלץ לסגור עם אותה חברה כי המהנדס מגיע לבדיקה נוספת לאחר ביצוע התיקונים הנדרשים על ידי הקבלן.

למה חשוב לבצע בדיקת דירה לפני מסירה?

ממש רגע לפני שהקבלן מוסר לכם את מפתח הדירה, וכן למרות שאתם כבר ממש מחכים לרגע הזה שתיכנסו לדירה שרכשתם ממיטב כספכם על מנת להתחיל לעצב ולסדר על פי טעמכם האישי, חשוב להזמין חברה מקצועית אשר תבצע עבורכם בדיקה של הדירה עוד לפני המסירה מהקבלן, זאת על מנת לאתר ליקויים אשר לא רק יפגעו במראה הדירה אלא יכולים לפגוע ולסכן חיי אדם, במידה וקיימים ליקויים כאלו על הקבלן לבצע תיקונים לפני המסירה על מנת שתוכלו להיכנס לדירה ראויה.

איתור ליקויים

הדבר הכי  מתסכל היכול לקרות הוא רכישת דירה המלאה בליקויים, וכן לא ראויה למגורים למרות שיכולה להיראות לכם ללא ליקויים כלל, זאת מכיוון שקיימים ליקויים אשר אינם נראים לעין, חברת בדק בית המתמחה בתחומה תוכל לאתר עבורכם את כל הליקויים אשר קיימים בדירה, גם אלו אשר אינם במראית העין, זאת באמצעות ניסיון של שנים בתחום, וכן בעזרת מכשורים מתקדמים היכולים לאתר בין היתר נזילות סמויות או בעיה בצנרת הדירה.

כאשר אתם עומדים לקבל את הדירה שלכם לה אתם מצפים זמן רב כל כך, חשוב לבצע בדיקת דירה לפני מסירה, זאת על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי אכן הדירה עומדת בכ הסטנדרטים, וכן ללא ליקויי בנייה חמורים.

למה יש צורך לבצע בדיקת דירה לפני מסירה?

בדיקת דירה לפני מסירה צריכה להיעשות בכל מקרה בו אתם רוכשים דירה, בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן ובין אם מדובר בדירה יד שנייה, זאת על מנת לוודא כי הדירה אותה רכשתם הינה דירה ראויה למגורים וכן אינה מסכנת אתכם בשום דרך, כאשר אתם מבצעים בדיקת דירה לפני מסירה אתם יכולים לדרוש שיבצעו לכם תיקונים של כל ליקויי הבנייה אשר נמצאו בדירה אותה רכשתם, זאת על מנת להבטיח לכם כי הדירה נבנתה לפי תכנון הבנייה ולפי החוקים הקיימים בישראל.

מה החשיבות של בדיקת דירה לפני מסירה?

כאשר אתם רוכשים דירה יד שנייה, לפני שאתם סוגרים לגמרי וחותמים על הרכישה של הדירה, מומלץ עבורכם לבצע בדיקת דירה, זאת על מנת שתוכלו לדרוש מבעלי הדירה אשר מוכרים אותה לבצע עבורכם תיקונים לכל ליקויי הבנייה אשר נמצאו, במידה ואינם מעוניינים לבצע תיקוני ליקויים תוכלו להתמקח על מחיר הדירה לפי עלות כל התיקונים שצריכים להתבצע בדירה, זאת אומרת שתוכלו לשלם משמעותית פחות ממה שנגר בהתחלה, בנוסף קיימים ליקויי בנייה אשר יכולים להימצא בבדיקה שיכול להיות ידליקו לכם נורה אדומה ותחליטו כי אינכם מעוניינים לרכוש את הדירה.

בדיקה לפני מסירה לדירה חדשה מקבלן

ישנם המון אנשים אשר חושבים כי ברגע שהם רוכשים דירה חדשה מקבלן הם יכולים להיות בטוחים כי הדירה הינה מושלמת וכי לא קיימים בדירה ליקויי בנייה כאלו ואחרים, אך מחשבה זו אינה נכונה, ברוב המקרים גם כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן יכולים להיות מצויים בדירה המון ליקויי בנייה היכולים להיות מסוכנים עבורכם, וכן ליקויי בנייה אשר יכולים העכיר את השהות שלכם בבית ולגרום לכם להוצאות כלכליות לא פשוטות בהמשך.

מי צריך לטפל בכל הליקויים?

כאשר אתם מבצעים בדיקת דירה לפני מסירה, תוכלו לגשת לקבלן עם הדוח המפורט ולדרוש ממנו לבצע עבורכם תיקונים לכל הליקויים אשר נמצאו בדירה, במידה והבדיקה אכן נעשתה לפני מסירת הדירה על הקבלן חלה החובה לבצע את התיקונים הנדרשים בכל הדירה, בדיקת דירה לפני מסירה יכול להיות דבר מעולה עבורכם מכיוון שכל התיקונים נעשים לפני הכניסה שלכם לבית וכך, לא תצטרכו לסבול את כל הלכלוך והאבק שיכול להיווצר בעקבות תיקון כל הליקויים, שלא נאמר בתיקון ליקויים מסוימים שתצטרכו לחפש היכן לשהות עד לתום התיקונים הנדרשים.

באילו מצבים יכולים להתעורר בעיות

במידה ולא ביצעתם את הבדיקה לפני מסירת הדירה יש לכם שנת בדק, על פי חוק יש לכם שנה אחריות על הדירה ועל פי כן תוכלו לבצע בדיקה גם בזמן השהות שלכם בבית, אך במידה ותעבור שנת הבדק ותיגשו לקבלן יחד עם הדוח המפרט של ליקויי הבנייה קיימת האפשרות כי הקבלן לא ירצה לקחת על עצמו את החובה לבצע את התיקונים הנדרשים, בנוסף במידה וליקויי הבנייה אשר נמצאו בזמן הבדיקה בדירה הינם ליקויים יקרים יכולה להתעורר בעיה מול הקבלן.

מה מקבלים לאחר בדיקת דירה לפני מסירה?

כאשר אתם מבצעים בדיקת דירה לפני מסירה לדירה שלכם, אתם מקבלים לאחר סיום הבדיקה דוח מפורט אשר מפרט לכם במדויק את כל ליקויי הבנייה אשר נמצאו בדירה במהלך הבדיקה, דוח זה מופק על ידי מהנדס בניין מקצועי אשר הוסמך לבצע בדיקת דירה וכן יכול להנפיק לכם דוח הנדסאי מקצועי ביותר, בדוח המפורט יהיה רשום: תצהיר משפטי, כל ליקויי הבנייה אשר נמצאו בדירה בזמן הבדיקה, פירוט של העלות של כל התיקונים הנדרשים על יד כל ליקי, אילו תיקונים נדרשים לכל ליקוי הנמצא בדירה, וכן אסמכתא שקובעת על פי חוק כי אכן קיימים הליקויים האלו בדירה.

מה חשוב לבדוק לפני שמצעים בדיקת דירה לפני מסירה?

חשוב לבדוק עם איזו חברה לבדיקת דירה אתם מעוניינים לעבוד, לפני שאתם סוגרים עם חברה מסוימת מומלץ לבדוק ככל האפשר אודות אותה חברה וכן יש להשוות אותה לחברות אחרות אשר קיימות בשוק, כיום, קיימות המון חברות אך חשוב כי לאותה חברה יהיו מהנדסי בניין מקצועיים בעלי ניסיון של שנים אשר יוכלו לבצע עבורכם את בדיקת הדירה לפני מסירה באופן יסודי על מנת שלא יתפספס שום ליקוי היכול להיות מצוי בדירה.

המלצות

תמיד לפני שאתם סוגרים עסקה מסוימת חשוב לבדוק כי יש המלצות טובות על מי שהולך לבצע אתכם את העסקה, כך גם כאשר מדובר בבדיקת דירה לפני מסירה, חשוב לבדוק המלצות על אותה חברה שאתם מעוניינים לרכוש את שירותיה, תמיד אתם יכולים למצוא המלצות באתר של אותה חברה, וכן במידה ואתם מכירים מישהו קרוב אשר ביצע בדיקת דירה לפני מסירה תוכלו לבקש ממנו שייתן לכם המלצות, זאת על מנת שתוכלו לוודא כי אכן אתם רוכשים את שירותיה של חברה מומלצת ומוכרת בתחום בדק בית.

השוואת מחירים

כאשר אתם בודקים כמה חברות על מנת לבצע בדיקת דירה לפני מסירה, מומלץ לבדוק את עלות הבדיקה בכל חברה באופן שונה, חשוב לזכור כי עלות הבדיקה משתנה בעקבות הנכס עצמו, באם מדובר בדירה קטנה או גדולה וכדומה, אך חשוב לדעת גם מה טווח המחירים המוצע לבדיקת דירה לפני מסירה, זאת על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי אינכם משלמים מעל המצופה, בנוסף זכרו כי יכול להיות וקיימת חברה אשר דורשת קצת יותר מאשר חברה אחרת, אך חשוב לבדוק על אותה חברה, לפעמים עדיף לנו לשלם קצת יותר אך לקבל תוצאה איכותית ביותר.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת דירה לפני מסירה מתבצעת על ידי מהנדס בניין אשר הוכשר לבצע בדיקת דירה, מהנדס מקצועי יידע לבצע את הבדיקה באופן יסודי, וכן יעבור על כל פינות הדירה, זאת על מנת שיוכל להיות כי אנו מפספס שום ליקוי בדירה, בנוסף מהנדס בעל ניסיון מגיע עם מכשור מקצועי וטכנולוגי היכול לעזור לו לעלות על ליקויי בנייה חמורים אשר קיימים בדירה גם אם אינם נראים לעין, דבר זה הינו חשוב ביותר מכיוון שיכולים להיות קיימים המון ליקויי בנייה אשר יכולים להיות סמויים מהעין וללא בדיקה מקצועית לא תוכלו לאתר את אותם ליקויים.

מה נבדק בזמן הבדיקה?

כאשר הבדיקה מתבעת על ידי מהנדס מקצועי אשר הוכשר לכך, בזמן הבדיקה ייבדקו כל מערכות הבית, זאת על מנת לוודא כי כל מערכות הבית הינן תקינות וראויות לשימוש ללא סכנה של חיי אדם, או סכנה של ליקויים היכולים לצוץ בעתיד.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום