גלובוס ציוד טכני מסבירים: בדק בית אמין מחייב ציוד מקצועי!

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אחרי כמעט עשור וחצי של עליות מחירים בשוק הנדל"ן, כולל תקופות שבהן רמת המחירים מזנקת מעלה בחדות, רכישת דירה היא עסקה יקרה להפליא. גם כשמדובר על דירה ישנה ויחסית קטנה באזור לא מרכזי, עלות הרכישה היא לפחות מאות אלפי שקלים וברוב המקרים גם יותר ממיליון. במציאות שכזו בדיקה יסודית של הנכס היא למעשה חובה. המלצה חשובה נוספת היא לוודא שהבדיקה שנועדה לזהות ליקויים ותקלות עוד בטרם החתימה על החוזה, כדי שהקונים יוכלו לדעת האם העסקה אכן משתלמת מבחינתם, מתבצעת בעזרת ציוד מקצועי.

 

ציוד לאיתור סטיות מזעריות

קטגוריה אחת של בעיות שמאותרות באמצעות בדק בית מקצועי היא ליקויים מבניים. באופן טבעי מדובר בליקויים חמורים במיוחד שעלולים לגרום נזקים כבדים, ולכן נדרש ציוד מדויק שיזהה גם סטיות של מילימטרים בודדים בתשתיות השונות. מכשיר מתאים למדידת מרחקים קטנים מאוד והפרשי גבוה מזעריים בין משטחים שונים הוא אינדיקטור. עוד כדאי לדעת שישנה בחירה בין דגמים אנלוגיים לבין דגמים דיגיטליים. מכשירי מדידה משוכללים נוספים הם מיקרומטרים וקליברים.

 

מכשור מתאים לאיתור נזילות מים

בדק בית מקצועי הוא פעולה אחראית ואפילו מתבקשת גם כשקונים דירה יד שנייה, ובפרט אם היא ישנה, וגם כשנרכשת דירה חדשה מקבלן. במקרה כזה הבדיקה תתבצע לאחר השלמת הבנייה ובמהלך תקופת האחריות. מרכיב מרכזי נוסף בסט הבדיקות שמבוצע כדי לאבחן את מצבו האמיתי של הנכס הוא הצנרת. ליתר דיוק חשוב לוודא שאין נזילות סמויות מהעין משום שליקוי כזה מערער את התשתיות ויוביל תוך זמן מסוים להיווצרות עובש מסוכן. הציוד הרווח ביותר בתחום איתור הנזילות הוא מצלמה תרמית, ואופציות נוספות הן חיישני גז (לאיתור נזילות בחצר) ומכשיר אקוסטי (שיודע "לשמוע" את הנזילה של המים).

 

בדיקת מערכת החשמל

תשתית חשובה נוספת בכל בית היא תשתית החשמל. כשלים במערכת זו עלולים לגבות מחיר יקר לרבות סכנת התחשמלות מוחשית – ולכן גם בדיקת השקעים, לוח החשמל, ההארקה ושאר המרכיבים חייבת גם היא להתבצע באמצעות ציוד מתאים. בין השאר ניתן לזהות במסגרת בדק בית חלוקת מעגלים שגויה בלוח החשמל, נקודות חשמל הפוכות, גופי תאורה רופפים, הארקה לא תקינה ובעיות נוספות.

 

ניסיון רחב היקף

לצד הציוד המקצועי שהתפקיד שלו כאמור קריטי, יש עוד מרכיב שאסור להתפשר עליו – ניסיון. רק אנשי מקצוע ותיקים בתחום בדק הבית יודעים להשתמש נכון בכל המכשירים המתקדמים, ובעיקר לפענח בצורה מדויקת את הממצאים השונים. הבקיאות המקצועית הכרחית גם כדי לדעת מה נחשב לליקוי, כשישנם סוגים שונים של ליקויים – גם בטיחותיים (שעלולים לגרום לאובדן חיי אדם), גם פונקציונליים (למשל חלון שלא נסגר היטב) וגם "רק" אסתטיים (שגם הם פוגמים באיכות החיים ולכן בערך הנכס).

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום