טיפים מעורך דין קניית דירה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

צילום:freepik

אם אתם במסע שלכם לקניית דירה, יתכן ויש לכם כמה שאלות לגבי תהליך הקנייה. לא רק שרכישת דירה כרוכה בהתחייבות כספית משמעותית, אלא יש לה גם השלכות משפטיות שעשויות להשפיע עליכם במשך שנים רבות. הבאנו לכם את מיטב הטיפים וההמלצות מעורכי הדין מתחום הנדל"ן אשר מייעצים לאנשים ברחבי מדינת ישראל לכל אורך תהליך רכישת הדירות. חלקם, עם ניסיון מצטבר של למעלה משלושה עשורים.

 

טיפים לרוכשי הדירות מעו"ד קניית דירה

כאשר אתם מתחילים בתהליך רכישת הדירה, סביר להניח שיש לכם שאלות רבות לגבי השלבים השונים המעורבים. לפני שתתחילו בחיפוש אחר נכס, עליכם להיות זכאים מראש למשכנתא. הזכאות המקדימה אינה מבטיחה שתקבלו משכנתא בסכום הנקוב, אך היא נותנת לכם מושג בכמה כסף אתם יכולים להרשות לעצמכם לקנות דירה. כדאי גם לשקול לעבוד עם סוכן נדל"ן, שיוכל להראות לכם דירות בטווח המחירים שלכם ולענות על שאלותיכם לגבי השכונה בה נמצאת דירה מסוימת.

לאחר שזיהיתם דירה ואתם מוכנים להציע עבורה הצעה, זה הזמן למצוא עורך דין מומלץ לקניית דירה אשר יכול לייעץ לכם לגבי תהליך הרכישה בפועל בכל העניינים המשפטיים והבירוקרטים. כדאי מאוד לקרוא את הטיפים האלה מתוך פורטל "נדל"ן ועו"ד" אשר מסייעים בבחירה נכונה של עורך דין קניית דירה בדרך הטובה ביותר.

 

חוזה המכר

להצעת הרכישה תפקיד חשוב בסיכויים שלכם לקנות את הדירה. זה מלמד על כוונותיכם הרציניות לבצע רכישה של הדירה הזאת, וזה גם חוזה מחייב מבחינה משפטית. תרצו להבטיח שההצעה שלכם תלויה בתנאים מסוימים, כגון זכותכם לבדוק את הדירה.

הסכם הרכישה והמכירה מפרט את תנאי העסקה בפועל. מרבית הסכמי הרכישה והמכירה מבוססים על טופס סטנדרטי ידידותי מאוד. יהיה עליכם לנהל משא ומתן על סעיפים והוראות שונות בהסכם בכדי להגן על האינטרסים שלכם, כגון סעיפים הקשורים למשכנתא, זכויות פיקוח ואיזה צד משלם עבור עלות תיקונים מסוימים.

 

ערכו בדק בית

ההצעה שלכם או הסכם הרכישה והמכירה שלכם צריכים לכלול סעיף הנוגע לבדק בית. מפקח בית מורשה צריך לבצע בדיקה יסודית של הנכס כדי לקבוע אם ישנם ליקויים מבניים. בדק הבית עלול להשפיע על מחיר המכירה, בין אם המוכר צריך לבצע תיקונים מסוימים, או גם במקרים בהם החלטתם להמשיך בסופו של דבר ברכישה על אף הליקויים הקיימים. בדק הבית למעשה נותן לכם את השקט הנפשי שאתם יודעים מה אתם קונים as is.

 

בדיקת נסח הטאבו

בעלי נכסים בישראל חייבים לרשום בנסח הטאבו שלהם שבלשכת רשם המקרקעין (טאבו) כל עיקול, שעבוד, משכנתא והתחייבות לבצע עסקה עם מישהו אחר. נסח הטאבו הוא למעשה תעודת הזהות של הנכס ובו יש לעתים הערות אזהרה, לכן, על קוני הדירות לבדוק זאת בעצמם או באמצעות עורך דין קניית דירה שעובד עמם כי לא קיימות הערות אזהרה כלשהן. משמעות הדבר היא כי לאף אדם או גוף אחר אין כל תביעה או חזקה כלפי הדירה. כקונים, תרצו להבטיח כי אין הפתעות כלשהן בנסח הטאבו. לכן, על המוכר להסיר כל הערת אזהרה קיימת בטאבו טרם השלמת הליך הקנייה.

 

השגת משכנתא

למלווים למשכנתאות יהיו כמה מסלולים עם תנאים שונים שיכולים להשפיע על היכולת שלכם לעמוד בהלוואות בטווח הארוך. עליכם לקחת בחשבון את תקופת ההלוואה, כל שינוי בריבית במהלך חיי ההלוואה, ואת תשלום המשכנתא החודשי שלכם. עליכם לקחת בחשבון גם את סעיפי הקנסות ויתר הסעיפים אשר עשויים להשפיע על יכולתכם למחזר או למכור את הדירה שלכם בעתיד.

 

שלב חתימת החוזה

במעמד חתימת החוזה הסופי המוכר מעביר את הבעלות על הדירה אליכם. אם תקבלו משכנתא למימון הרכישה, תנו למלווה את שטר הנכס. במעמד החתימה הקונה והמוכר מיוצגים על ידי עורכי דין לקניית דירה ולעתים גם מתווך נדל"ן שהיה מעורב בעסקה לוקח חלק בנוכחותו. בחוזה ישנן דרישות טכניות להשלמת העסקה, כולל חתימה על מסמכים שונים, מיד לאחר שהחוזה הסופי נחתם והכסף הועבר במלואו למוכר, עורך דין קניית דירה שלכם יבצע את רישום הדירה על שמכם ואז ניתן להגיד לכם מזל טוב, יש לכם דירה בבעלותכם!

 

על החשיבות בעבודה עם עורך דין קניית דירה

עורכי הדין לעסקות רכישות דירה מייעצים ומייצגים את תושבי ישראל לאורך כל תהליך רכישת הבית. הם יכולים לערוך בקפידה מסמכים ולנהל משא ומתן על מנת להגן על האינטרס שלכם. הם יכולים לייעץ לך בכל נושאי הרישום שעלולים להתעורר ולהסביר את התנאים של כל מסמכי המימון.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום