לימודי פסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כל שנה רבים מחליטים להצטרף למוסדות ההשכלה הגבוהה, בחיפוש אחר מקצוע לחיים. החלטה זו יכולה לבוא רק באמצעות הרחבת הידע על המקצועות הקיימים. כחלק מהמסע לחיפוש אחר מקצוע, אנשים שמחפשים להתמקצע בתפקידים ההומניים, ביניהם תעסוקה בנושאי הפסיכולוגיה, ניצבים אל מול השאלה – מה ללמוד, פסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות?

 

מה ההבדל בין פסיכולוגיה למדעי ההתנהגות?

בתוך לימודי פסיכולוגיה סטודנטים עוברים הכשרה ולימודים על מנת להיות פסיכולוגים, בסופו של דבר. בניגוד אליהם, התלמידים ההולכים ללימודי מדעי ההתנהגות לומדים פסיכולוגיה יחד עם סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, ללא אפשרות להפוך לפסיכולוגים בסיום התואר. התואר מקנה להם אפשרות לעסוק בתחום ההדרכה, טיפול וייעוץ לארגונים שונים, או עבודה כחלק ממשאבי אנוש.

 

מהם תנאי הקבלה?

תנאי הקבלה לפסיכולוגיה משתנים בין המוסדות השונים. ברוב האוניברסיטאות הדרישות העיקריות הן בגרות מלאה וסכם של ציוני הבגרות והפסיכומטרי יחד – בסביבות 650. לעומת האוניברסיטאות, במכללות הדרישות נמוכות בהרבה ומשתנות בין מוסד למוסד. בניגוד לפסיכולוגיה, תנאי הקבלה ללימודי מדעי ההתנהגות נמוכים יותר, אך גם בלימודים אלה יש דרישות שונות למוסדות שונים בארץ.

 

אז עדיף אוניברסיטה או מכללה?

לרוב, האוניברסיטאות ידרשו תנאי קבלה גבוהים יותר – בין אם מדובר בלימודי פסיכולוגיה או לימודי מדעי ההתנהגות – כך שתלמידים המעוניינים ללמוד אך לא עומדים ברף יוכלו לגשת למכללות, להן תנאי קבלה נמוכים יותר בשני המקצועות. מנגד, קבלת תעודת סיום מאוניברסיטה לרוב תיחשב כ"יוקרתית" וכנראה שתועיל בניסיון קבלה לעבודות לאחר סיום התואר.

 

כמה זמן לוקח עד הגעה להתחלת עבודה?

מבחינת כמות השנים שכל תואר דורש, גם לימודי פסיכולוגיה וגם לימודי מדעי ההתנהגות לוקחים כל אחד 3 שנים. ההבדל בין התארים הוא שלימודי מדעי ההתנהגות מאפשרים ישירות כניסה לעבודה מיד אחרי סיום התואר, בעוד שלימודי פסיכולוגיה מאפשרים התחלת עבודה כפסיכולוג רק לאחר סיום תואר שני. תואר ראשון בפסיכולוגיה מאפשר דברים כמו עבודה בתחום המחקר, טיפול בילדים, כקציני מבחן ותפקידים רבים – אך אם הרצון הוא להיות פסיכולוג זו הסמכה שלרוב ניתן לקבל רק לאחר סיום תואר שני.

 

מה לגבי שכר?

ברוב המוסדות בארץ, לימודי פסיכולוגיה ינפיקו שכר התחלתי גבוה יותר עם תחילת העבודה. לעומתם, לימודי מדעי ההתנהגות סבירים להתחיל עם שכר נמוך יותר. אך לרוב לימודי הפסיכולוגיה ידרשו גם תואר שני בשביל תנאים אלה כך שזה עניין של השקעה ארוכה יותר. בנוסף, שני התארים מאפשרים אופציות התקדמות ותעסוקה משתנות, כך שלפעמים השכר ההתחלתי אינו ישקף את אופציות השכר האמיתיות.

 

לסיום – איך בוחרים?

גם לימודי מדעי ההתנהגות וגם לימודי פסיכולוגיה משלבים בתוכם יתרונות רבים יחד עם חסרונות. בסופו של דבר, השיקול מותאם לרצונות התלמיד. אם השאיפה היא להפוך לפסיכולוג כמובן שהנטייה תהיה לכיוון פסיכולוגיה, אך אם הרצון הוא תחילת עבודה מיידית ככל הניתן – אולי האופציה של תואר במדעי ההתנהגות טובה יותר. ככל שהנתונים מתאימים יותר לרצונות האישיים – כך ניתן להחליט טוב יותר על בחירת הלימודים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום