ליקויים בחיפוי קירות שחשוב להכיר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

חיפוי קירות מבוצע במסגרת תהליכי בנייה כמו כל תהליך בנייה אחר וכמו בכל תהליך בנייה אחר, גם במקרה זה ייתכנו ליקויי בנייה. ליקויים בחיפוי קירות יכולים להסתכם בפגיעה אסתטית, שניתן לתקן בקלות רבה יחסית, אך אלו יכולים להוביל גם לפגיעה בשלד המבנה, לפגיעה באיכות החיים של דיירי המבנה ואפילו לפגיעה בחיי אדם. איך בדיוק ומה עושים עם ליקויים אלה? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

סוגי ליקויים בחיפוי קירות

ליקויים בחיפוי קירות יכולים להתרחש הן בחיפוי חוץ והן בחיפוי פנים, אם כי בכל אחד מן המקרים יתרחשו בדרך כלל ליקויים שונים וגם השלכותיהם תהיינה שונות. חיפוי קיר הוא למעשה רכיב נפרד מן הקיר, המוצמד אל הקיר על מנת לחפות אותו. במצב זה יכולים להתרחש ליקויים אסתטיים שכוללים התקנה לא מיושרת, חיתוכי אריחי חיפוי בצורה לא אסתטית, גימור לקוי  וכדומה. לצד הליקויים האסתטיים ישנם ליקויים מבניים, שכוללים הצמדה רעועה של החיפוי לקיר, אחיזה חלשה של החיפוי בקיר, שימוש בחיפוי בעל מקדם איטום נמוך, איטום לקוי בין אריחי החיפוי וכדומה. כאשר ליקוי מבני יוצר סכנה בטיחותי, הוא הופך אוטומטית לליקוי בטיחותי. בעוד שבליקויים אסתטיים ומבניים ניתן לטפל או לא לטפל, במקרה של ליקוי בטיחותי ישנה חובה חוקית לטפל, במיוחד אם מדובר בחיפוי חוץ.

צילום:freepik

ליקויים בטיחותיים בחיפוי חוץ של קירות

חיפוי חיצוני, כלומר חיפויים לקירות חוץ של המבנה הוא למעשה החיפוי השכיח והנרחב ביותר המיושם בענף הבניין. בכל מבנה חדש מבוצע חיפוי של כל מעטפת החוץ של המבנה מקצה לקצה, מן המסד ועד הטפחות. ליקויים מבניים בחיפוי זה הופכים כמעט תמיד לליקויים בטיחותיים, שכן כל אריח שאינו תפוס היטב במקומו או היחלשות של אחיזת אריחי החיפוי בקיר, יכולים בסופו של דבר להוביל לצניחה של אריחי חיפוי ופגיעה בעוברים ובשבים. במקרים אלה קיימת חובה חוקית לתקן את הליקוי באופן מיידי ובמקרים קיצון יכולה הרשות המקומית להוציא אף צו מבנה מסוכן שיכול להגביל את התנועה בסביבת הבניין עד לתיקון הליקויים.

ליקויים אסתטיים בחיפוי פנים

בחיפויי פנים הליקויים יכולים בהחלט להיות מבניים ואפילו בטיחותיים, אך לרוב מדובר בליקויים אסתטיים שדורשים תיקון. בדרך כלל חיתוך האריחים הוא גס ולא מדויק, אריחי החיפוי אינם מיושרים, האיטום בין האריחים אינו תקין וישנה חדירה של מים אל תוך קיר הבטון מבעד לחיפוי וכן הלאה. בכל המקרים האלה ניתן לבצע תיקון של החיפוי אם כי יכולה להיות לכך עלות. בהיבט זה חשוב לדעת כי בכל מקרה של התקנה לא מקצועית ולא איכותית של החיפוי, האחריות על תיקון הליקויים היא על הקבלן המבצע וזאת במסגרת בדיקת בדק בית המבוצעת לאחר מסירת המבנה ללקוח. בכל מקרה אחר, תיקון ליקויים בחיפוי קירות יבוצע על חשבון הלקוח.

מאמר בחסות חברת Enter

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום