מה עושים כשיש עובש בקיר?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

עובש הוא שם כולל לסוגים שונים של פטריות המתפתחות על מגוון משטחים כמו קרמיקה, שיש, טיח, ואפילו עץ. העובש אמנם מהווה תפקיד חשוב בהיבט של איזון אקולוגי אבל כאשר הוא מתפתח במרחב הביתי שלנו הוא מסוכן ואף מוגדר בתור בעיית תברואה. הוא מוביל לריחות רעים, מייצר כתמים על הקירות ועל גבי התקרה ולכן אם זיהיתם סימן או סימנים של עובש, זה הזמן לטפל בו באופן מיידי.

 

אז מה עושים?

לפני שנסביר לכם מה חשוב לעשות שמופיע עובש, כדאי לדעת כי עובש לא נוצר רק כתוצאה מרטיבות, אלא הוא יכול להופיע גם כתוצאה מבעיות בבידוד התרמי, חוסר אוורור (למשל בחללים לחים) וכן גם שיש בעיות רטיבות. בדיקת עובש מתבצעת תוך זמן קצר ונעשית על ידי מומחים בתחום האיטום והנזילות.

 

כיצד מתבצעת הבדיקה?

הבדיקה והטיפול כוללים כמה שלבים עיקריים ביניהם הערכת הסיכונים לחשיפה הן לגבי עובש שנמצא על משטחים והן באוויר, איסוף של דגימות לביצוע מדידות, גילוי הזנים של העובד, ביצוע אנאליזה לדגימות, דו“ח ובו מפורטת חוות דעת מקצועית של מומחים והסרה של העובש. עוד אזור שבו הרבה פעמים מופיע עובש אלו הם מקלטים ומרתפים, זאת משום שאין בהם אוורור. יחד עם זאת, הלחות שמצטברת באותם חללים מגיעה מהאדמה. אחד הדברים הכי חשובים הוא להקפיד על איטום סופר איכותי שיסייע למנוע כניסה של רטיבות ולחות דרך הקירות החיצוניים.

 

באילו אזורים עלול להופיע עובש ומה אפשר לעשות למניעה?

המוקד לפורענות הוא חדר האמבטיה. הוא סובל מחוסר באוורור ולכן הרבה פעמים בחדרי אמבטיה יש הצטברות של עובש. כדי למנוע את זה, ניתן להתקין ונטה ולהדליקה בכל פעם שאתם מסיימים להתקלח. גם התקנה של חלונות מספיק גדולים מסייעת למנוע היווצרות של עובש. תחזוקה של שוטפת של חדר האמבטיה, הקפדה על סיוד בזמן ומריחת חומרים איכותיים למניעת עובש עוזרים גם כן. אחד הדברים הכי חשובים שמומלץ לעשות אם זיהיתם שמופיע עובש על גבי משטחים, קירות, תקרה וכדומה הוא פשוט לא להעלים עין ולטפל בזה כמה שיותר מהר. הזמינו מומחה לטיפול בעובש.

 

טיפים חשובים ששווה להכיר על עובש

  • חשיפה ממושכת לעובש עלולה לגרום לאסתמה, תגובות אלרגיות ובעיות במערכת הנשימה.
  • הדרך לשלוט בעובש היא על ידי שליטה ברמת הלחות בחלל.
  • יש לנקות את כל מקורות הלחות ובמידת הצורך להתקין מערכות איטום מתאימות.
  • יש לבצע ייבוש לחדרי אמבטיה וחללים לחים ו/או רטובים
  • יש לאוורר חללים בצורה מיטבית.
  • באזור עם בעיית לחות מומלץ שלא להתקין שטיחים

 

איך בוחרים מומחה לאיתור וטיפול בעובש?

בדרך כלל, מומחים לאיתור נזילות, רטיבויות ובעיות הקשורות למערכת האיטום, מתמחים גם בבדיקת עובש והתאמת טיפול מתאים. בכל אופן שווה לנסות לקבל המלצות מאנשים שאתם מכירים וסומכים על דעתם, להיעזר ברשת האינטרנט ולהזמין מומחה בהקדם.

 

זיהיתם שיש עובש על הקירות? אין זמן לבזבז! צרו קשר עם המומחים של איתור ברור ואנחנו נשמח לסייע לכם בפתרון הבעיה במהירות וביעילות. כל שאתם צריכים לעשות הוא להשאיר את הפרטים שלכם או לצלצל למספר 055-978-0890.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום