מה צריך לדעת לפני רכישת בית פרטי?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

רכישת או בניית בית פרטי הוא חלומם של רבים ועד שהגעתם למעמד החגיגי, חשוב שתדעו מה לבדוק לפני שרכשתם או בניתם בית משלכם. מתכנון אדריכלי דרך בדיקת מסוגלות פיננסית ועד פיקוח וניהול מקצועי של הפרויקט ובדק בית מקצועי. זכרו שמדובר בפרויקט מורכב, ארוך ויקר וחשוב שתהיו בידיים הטובות ביותר וגם שיהיה לכם הידע הדרוש ואנשי המקצוע הנכונים שילוו אתכם בתהליך. לפניכם 4 טיפים חשובים בבניית או ברכישת בית פרטי:

לא בונים בלי שמפקחים


לרוב האנשים אין את הידע, המומחיות או ההסמכה לנהל תהליך בנייה ומלאכת הפיקוח וניהול הפרויקט קריטית להצלחה. כאן נכנסת לתמונה חברה המספקת שירותי ניהול ופיקוח נדל"ן המלווה את הלקוח בכל שלבי הפרויקט, מאפיון ומיפוי הצרכים דרך השגת ההיתרים הדרושים, קביעת לוחות זמנים ותקציב ואף ניהול מו"מ ושכירת אנשי מקצוע וספקים לפרויקט שעומדים בסטנדרטים גבוהים של איכות. חברת ניהול תוכל לבצע גם את התהליך הביורוקרטי של האישורים הנדרשים והן להיות נוכחת בפועל באתר הבנייה על מנת לוודא שהכל מתנהל ומתבצע על פי הקריטריונים למניעת ליקויי בנייה וכן עמידה בתקציב ובלוחות הזמנים שהוגדרו מראש.
חשוב לבחור חברה בעלת ותק וניסיון ממשי בפרויקטים שכבר אוכלסו על מנת לוודא שאתם אכן מקבלים שירות עם קבלות וכן לבצע תיאום ציפיות ולוודא שהליווי אכן נעשה מתחילת הפרויקט, עוד טרם העלייה על הקרקע ועד הגמר והכניסה לבית.

פועל עסוק בחישובים

לא נכנסים לפני שבודקים


קניתם בית פרטי? כדי שלא תקנו חתול ושק חשוב לבצע בדק בית המתבצע על ידי מומחים מהתחום שבודקים את הנכס כדי לוודא שהוא עומד בכל התקנות וכן להצביע על ליקויי בנייה ונזקים שדורשים טיפול או עשויים להשפיע על המחיר. בדק בית מתבצע באמצעים טכניים שונים כמו אמצעי מדידה למיניהם וציוד משוכלל לאיתור נזילות סמויות, לדוגמא. הבדיקה מתבססת על תקנות שונות כמו תקנון התכנון והבנייה, חוק החשמל, הוראות כיבוי אש וכדומה.
בין הבדיקות שמתבצעות במסגרת בדק בית וביקורת מבנים, ניתן למצוא: האם הקירות כוללים סדקים, האם יש בעיות בטיח, ליקויים במערכת האינסטלציה, סימני רטיבות בקירות, בעיות ניקוז, ליקויי בטיחות שונים ועוד. הדוח שמוגש בעקבות תהליך הבדיקה כולל לרוב גם עלות מוערכת של ביצוע התיקונים והוא אף מהווה עדות בבית משפט לפי הנסיבות ותלוי במקרים השונים. בכל מקרה, אסור לוותר עליו כאשר רוכשים בנית שלא הייתם מעורבים בבנייתו על מנת להבין בדיוק מה אתם קונים ולגלם כמובן את עלות התיקונים לפני שנכנסים לגור.

 התכנון האדריכלי קובע


כמובן שלמבנה הבית והתכנון שלו השפעה רבה על איכות החיים כאשר יש להתאים את המבנה לתנאי השטח מכיווני אוויר ועד גישה לבית ועמידה בתקנים השונים. אדריכל יוכל לסייע לכם בתכנון על פי הצרכים, מספר חדשים, גודל כל מרחב – ציבורי מול פרטי וכן אפקט של תאורה פנימית ועל פי התוכניות שהוא משרטט יהיה קל יותר לבנות את הנכס בדרך הטובה והאיכותית ביותר. האדריכל גם בוחר עמכם את החומרים ומכוון את הקבלן לביצוע מטבי על פי התוכניות האדריכליות שמותאמות לבית.

יכולים להרשות לעצמכם לבנות?


אל תתחילו לתכנן ולבנות לפני שבדקתם שאכן יש לכם את ההון העצמי לבנייה. תוכלו כמובן לבדוק זכאות למשכנתא לפי שווי הנכס או העלות המשוערת לתכנון ובנייה כמו גם כסף שיישמר לעת חירום במידה והפרויקט לא מתקדם כפי שתוכנן. יש לבצע היתכנות פיננסית מדויקת ולבדוק את כל מקורות המימון והאלטרנטיבות, כמו כן משכנתא וביטוח משכנתא וכדומה לפני שמבצעים עסקה יקרה וגדולה כמו בניית או רכישת בית פרטי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום