משפצים את הבית: איך בוחרים קבלן רשום?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

שיפוץ דירה היא לא משימה שמבצעים כל יום ואם נאמר את האמת, סביר להניח שמדובר באחד מהפרויקטים הגדולים שתיקחו בהם חלק במהלך החיים.

במאמר הבא נסביר איך בחורים קבלן שיפוצים אמין, מה צריך לבדוק לפני וגם, איך מוודאים שמדובר בקבלן רשום? מתחילים.

איך בוחרים קבלן שיפוצים?

ראשית, בחרו קבלן רשום שעבר במסודר הליך של רישום בפנקס הקבלנים. קבלן רשום הוא קבלן שיש לו ניסיון רב בפרויקטים גדולים והסיכוי שתוכלו לסמוך עליו הוא גדול מאד. בהמשך המאמר נסביר כיצד בודקים שהקבלן שבחרתם הוא אכן קבלן רשום.

בנוסף, חפשו המלצות על קבלן השיפוצים ודרשו לראות עבודות קודמות שלו. תמיד תוכלו לבקש ממנו להפנות אתכם ללקוחות קודמים שלו על מנת להתרשם מהמקצועיות שלו. ודאו האם מדובר בקבלן שיפוצים אמין, כזה שנוהג לעמוד בזמנים, לבצע עבודה מקצועית ולגבות מחיר הוגן.

בחרו קבלן שיפוצים שמתאים לפרויקט שלכם. כיום יש בשוק מגוון סוגים של קבלני שיפוצים, כמו קבלני שלד, הריסה ועוד. במידה ואתם צריכים לבצע הריסה של קירות בבית למשל, אתם צריכים לבחור קבלן שיש לו ניסיון בתחום הזה.

בצעו סקר שוק ובדקו כמה מקובל לגבות על שיפוץ כמו שאתם מעוניינים לבצע. אף פעם אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת, קחו כמה הצעות והשוו בניהן. ככל שתגיעו לפרויקט עם יותר ידע מקצועי, כך ההתנהלות שלכם מול בעל המקצוע שאתם רוצים להזמין תהיה מקצועית יותר.

לבסוף, ודאו שלקבלן השיפוצים יש ביטוח. הקבלן צריך לבטח את עצמו, את העובדים שלו, את קבלני המשנה, אתכם ואת הרכוש שלכם. במידה ואין לקבלן השיפוצים ביטוח, המשיכו בחיפושים.

מה זה קבלן רשום ואיך בודקים את זה?

קבלן רשום הוא קבלן בעל 5 שנות ניסיון לפחות ובוגר בית ספר להנדסאים. בנוסף, מדובר בקבלן שעבר את ההכשרה המתאימה וכן בחינת סף לרישום בפנקס הקבלנים. כיום יש בשוק חברות שתפקידן להקל על הבירוקרטיה ולסייע לקבלנים בתהליך, כמו התקווה רישיון קבלן בקלות.

כנסו לאתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון, שם יש מאגר של קבלנים רשומים. דרשו מקבלן השיפוצים שלכם את כל הפרטים הדרושים והכניסו אותם למערכת.

במידה והוא אכן נמצא במערכת, אתם יכולים להיות רגועים להזמין אותו, מדובר בקבלן שביצי תהליך של רישום קבלן רשום חברת התקווה.

לפני שסוגרים – לא מוותרים על חוזה

כל הטיפים המקצועיים שציינו הם טובים ויפים, אך אחד הטיפים החשובים הוא שלפני שאתם סוגרים על קבלן השיפוצים, דאגו לקבל חוזה עבודה מסודר.

במסגרת החוזה הקבלן צריך לציין את עלות העבודה הסופית, חומרים, כמויות, לוח הזמנים של הפרויקט וכמובן אחריות על ליקויים בשיפוץ.

זכרו – מה שלא כתוב לא קיים ואסור לכם להסתמך על טוב ליבו של הקבלן. אם אתם רוצים לבטח את עצמכם, דאגו לקבל חוזה בכתב ושכל הפרמטרים שציינו יופיעו בו.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום