עם חשמל לא משחקים: הכל על התנהלות בטוחה עם חשמל

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אין ספק שחשמל זה לא משחק, בטח ובטח כשמדובר במשפחה עם ילדים קטנים. במאמר הבא נסביר איך מתנהלים בצורה בטוחה עם חשמל בבית וגם, למה חשוב להזמין את החשמלאי לביקורת? כל התשובות.

בדקו את לוח החשמל

פתחו את ארון החשמל ובצעו בדיקה ויזואלית על מנת לוודא שאין מגעים רופפים או שאין ריח שרוף מכיוון לוח החשמל. בדקו שכל הפקקים בלוח מורמים ושאין עליהם סימני רטיבות או כל סימן אחר שיכול להצביע על מפגע בטיחותי.

במידה ואתם לא חוששים שזה מורכב עבורכם, מומלץ מאד להוריד את הפקקים אחד אחרי השני ובנפרד, על מנת לוודא שהם תקינים ושהורדה שלהם אכן מפסיקה את אספת החשמל לאזור שלהם.

במידה ואין סימונים על הפקקים, זה הזמן לעשות את זה. פשוט קחו טוש עבה וציינו מעל כל פקק על איזה אזור או מכשיר חשמלי בבית הוא אחראי.

בדקו את ממסר הפחת

בצידו הימני של הלוח, ממש אחרי המפסק השני, נמצא ממסר הפחת שהוא המפסק החשוב ביותר בלוח החשמל. תפקידו של המפסק הזה הוא לעצור את אספקת החשמל ללוח במקרים של זליגת חשמל ממכשיר מסויים, על מנת למנוע התחשמלות.

על גבי ממסר הפחת קיים כפתור שליו יש את האות T, test באנגלית. אחת למספר חודשים מומלץ ללחוץ על הכפתור הזה ולוודא שהוא אכן מפיל את כל החשמל בבית. במידה ולא, עליכם להזמין בדחיפות חשמלאי מוסמך שיחליף אותו, מדובר בסכנה של ממש.

במידה ואתם לא מצליחים לאתר את ממסר הפחת, תמיד תוכלו להתקשר לחשמלאי מוסמך על מנת שיכווין אתכם.

בדקו את מצב השקעים

במיוחד לקראת החורף, שבו אנו נוהגים לחבר לשקעים מכשירים זוללי חשמל, כמו רדיאטור ומפזר חום, זה הזמן לבדוק את מצב השקעים. ודאו שהשקעים בבית לא רופפים ובמידה ועל מי מהם יש בצע שחור המעיד על התחממות יתר, זה הזמן לקרוא לחשמלאי מוסמך.

חשוב לציין – בחדרים רטובים כמו מקלחת ושירותים מומלץ מאד להתקין שקעים מוגנים ממים על מנת למנוע התחשמלות. בנוסף, בחדרי הילדים ובאזורים בהם מותקנים שקעים בגובה נמוך, מומלץ לשים מגן בטיחות, כזה שפשוט אוטם את הכניסה לשקע ומונע מהילדים לשחק בו.

בדקו את מכשירי החשמל שלכם

אנו מניחים שגם לכם יש את מכשירי החשמל שאתם פשוט לא יכולים בלעדיהם, כמו מפזר חום או מייבש כביסה. לכן, הקדימו תרופה למכה וודאו שהם עובדים כמו שצריך. בנוסף, חברו את המכשירים הללו ביחד לחשמל וודאו שהלוח עומד בעומס הזה. במידה ולא, אתם צריכים להזמין חשמלאי שיגדיל לכם את ההספק בלוח.

הזמינו חשמלאי לביקורת מקצועית

במידה ואתם נכנסים לדירה ישנה או שאתם גרים בבית שאינכם מודעים למצב לוח החשמל שבו, זה הזמן להזמין חשמלאי מוסמך שיבצע ביקורת מקיפה ללוח החשמל. בין השאר, עליכם להזמין אותו על מנת שיבצע בדיקת הארקה.

תפקיד ההארקה בבית הוא להגן עליכם מפני התחשמלות, במקרים של זליגת חשמל. במצב כזה, במקום שזרם החשמל יסגור מעגל בגוף שלכם ויחשמל אתכם, הוא יזלוג לכיוון האדמה. במידה ואין לכם הארקה בבית או שהיא אינה תקינה, מדובר בסכנת מוות של ממש.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום