תוספות בניה מעץ: מדריך למתלבטים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

הרחבת בתים באמצעות תוספות בניה מעץ הפכה להיות שירות מבוקש, במיוחד בקרב בעלי בתים שרוצים לחלק מחדש את שטח הבית שלהם או להרחיב אותו על מנת ליצור חללים נוספים למגוון של מטרות. לדוגמה, גלריות עבודה עליונות, עליות גג ואפילו פרגולות עץ או חדרים שלמים לחלק הקדמי או האחורי של הבית.

כבעלי בתים פרטיים או אפילו בעלי דירות משותפות, ייתכן כי בניה מעץ נשמעת לכם כמו עסק מסובך, אבל למעשה מדובר בעבודה שבעל מקצוע מיומן יכול לתכנן ולבצע תוך פרק זמן קצר יחסית, אפילו שבועיים. החלק היותר מאתגר עשוי להיות דווקא החלק הבירוקרטי.

 

מה צריך לדעת לפני שמתחילים בתכנון תוספות בניה מעץ לבית?

1. קבלת אישור על תוספת בניה מעץ

קודם כל ולפני הכול, חשוב לדעת שכאשר מדובר על תוספת בניה מעץ שמרחיבה את השטח המקורה, כמו לדוגמה אותה פרגולה שהזכרנו קודם, ייתכן שהדבר יהיה כרוך בקבלת אישור מן המועצה המקומית ובדרך כלל גם בהעלאת תשלום הארנונה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, סוג החומר עצמו כגון עץ אינו משמש פרמטר, אלא רק הגדרת המבנה עצמו.

ישנם כמובן ערוצי אישור פשוטים יותר ופשוטים פחות. לדוגמה, פרגולות קל יחסית לאשר באמצעות שליחת הטופס המתאים, ובתנאי שהן עומדות בהגדרה של פרגולה (לדוגמה, המרווחים בין הקורות).

לעומת זאת, קבלת אישור על תוספת בניה מעץ של חדרים שלמים והרחבות גדולות יותר עלולה להיות מסובכת יותר מבחינה בירוקרטית והיא כמובן גם נוקשה יותר. בין היתר, חייבת להיות תמיכה פנימית וישנה גם הגדרה למשקל המרבי לכל יחידת שטח של הרצפות והקירות. חייבים גם להכין תשתית מתאימה ולא ניתן להניח את התוספת כמו שהיא על הקרקע (מן הסתם הדבר גם לא מאוד בטיחותי…).

לכן ההמלצה שלנו היא קודם כל לבדוק את כל עניין האישורים לפני ההקמה. העיירות והרשויות המקומיות מפעילות מגוון של שיטות (כולל צילומי אוויר) על מנת לתפוס את "עברייני הבניה" ועלולות לבקש מכם להסיר את המבנה.

אם אתם גרים במבנה משותף ומעוניינים בתוספת בניה מעץ שתשרת את כל הדיירים (לדוגמה, תוספת בניה על הגג), עליכם לקבל בנוסף גם אישור של 75% מן הדיירים.

 

2. חשוב מאוד להחליט על סוג העץ

חשוב שבעל המקצוע יידע בדיוק עם איזה עץ לעבוד. ההבדלים לא נובעים רק מסוג העץ, אלא גם בתהליכי החיטוי והשימור שהם עברו המאפשרים בין היתר כיווץ והתרחבות של הקורות ללא נזק. ישנם עצים שיכולים לעמוד גם במזג אוויר סוער וחשיפה מרובה למים.

מרבית העצים דורשים טיפול חיצוני לפחות פעם בתקופה באמצעות שימון ושימוש בחומרי צביעה מיוחדים. מכיוון שכאן מדובר במבנים וכמויות גדולות למדי של עץ, עדיף לתת את העבודה לבעל מקצוע.

 

3. לפני שמתחילים לעבוד: בדקו היטל השבחה ואחוזי בניה

במידה ומדובר במבנה גדול יחסית ונפרד מהמבנה המרכזי כמו למשל יחידת דיור מעץ, יש לבדוק קודם כל את נושא זכויות הבניה שלא נוצלו. בדרך כלל שמאי מקרקעין או מהנדס בניה יוכלו לתת הערכה מדויקת.

בנוסף, לעיתים יהיה צורך לשלם גם היטל השבחה עקב עליית ערך הנכס, ובמקרים מסוימים הדבר פשוט לא יהיה משתלם מבחינה כלכלית. למרבה המזל, גם אם לא הייתם מודעים לעניין או שההערכה שלכם לא הייתה מספיק מדויקת, תמיד אפשר לערער על ההחלטה בסיוע של בעלי מקצוע מתחום המקרקעין כמו למשל עורכי דין או שמאים.

לסיכום, למרות שמבחינה טכנית תוספת בניה מעץ היא לא עניין מורכב במיוחד, דווקא העניינים הבירוקרטים והעלויות הלא ישירות עלולות לתקוע לכם מקלות בין הגלגלים. לכן, חשבו היטב לאיזו תוספת בניה אתם זקוקים ואל תתחילו בעבודה בלי להתייעץ עם איש מקצוע שיבדוק את הדברים לעומק.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום