תפקידו של השמאי ואיך זה קשור לבדק בית?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

השמאים אחראים להוספת ערך לנכס. הם גם צריכים לקחת אחריות רבה על מנת להבטיח שהנכס לא יופחת. חשוב לשמאים לשקול בכמה נכס נקנה ונמכר בעת קבלת החלטותיהם האם נכס מוערך יתר על המידה או לא מוערך. שמאים בדרך כלל ישתמשו בגישת ההכנסה, הבוחנת כמה כסף נעשה ממכירת הנכסים האמורים על מנת לקבוע את ערכו. שמאות תמיד היו חלק מכריע בתהליך המשכנתא. עם השימוש הגובר בטכנולוגיה, זה משתנה. תפקיד השמאים לא השתנה הרבה עם התקדמות הטכנולוגיה. תפקידם להעריך ולבדוק בתים לאיכות ובטיחות. תפקיד זה יישאר ללא שינוי גם כאשר יוצבו עוזרי AI שיכולים לעשות דברים כמו להעריך בתים באופן אוטומטי. התפקיד פשוט יופקד בידיהם במקום שמאים אנושיים כי הם כבר יידעו את כל נבכי הערכת הבית עד אז.

תפקידו של השמאי

שמאים הם מרכיב חשוב בשוק הנדל"ן העולמי. הם מפקחים על תהליך ההערכה ותמחור הנכסים. החל ממתן הערכות שווי נכסים ועד קנייה ומכירה של בתים, לשמאים תפקיד משמעותי בענף הנדל"ן המסחרי. שמאים הם איש מקצוע מיומן העוסק בהערכת נכסים ושווים. שמאי עוסק בתחום שמאות עיזבון ורכוש, שהיא שמאות המשמשת לקביעה האם נכס שווה יותר מעלותו. השמאי מספק גם הערכות שווי של חפצים כגון מקרקעין, רכוש אישי או רכוש בלתי מוחשי.

טעות נפוצה לגבי השמאי היא שהם מי שקובע את שווי הנכס. במציאות, שמאי מוודא שהעסקה תתבצע בהתאם לחוק ולא תהיה נתונה לבעיות משפטיות כלשהן בהמשך. תפקידו של שמאי יהיה בעיקר לברר כמה שווה חפץ כמו בית או רכב, וכן לוודא שהרוכש יכול לעמוד בו. הם גם עושים זאת עבור סוגים אחרים של נכסים כמו תכשיטים ואמנות. תפקידו של שמאי השתנה מעט לאחרונה, כאשר חברות שמאות רבות משתמשות בטכנולוגיה כמו מציאות מדומה כדי לעזור לקונים לדמיין נכסים לפני שהם מחליטים אם הם רוצים לרכוש אותו או לא. תפקידו של שמאי הוא לבחון את מצבו הפיננסי של נכס על מנת לקבוע את ערכו או להעריך את הסיכון הכרוך בו.

השמאי הראשי של מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארצות הברית (HUD) הוא תפקיד ניהולי המפקח על צוות ההערכה ומספק מנהיגות לעובדי HUD האחראים על הערכות. השמאי הראשי אחראי גם על יישום שיטות ניהול אפקטיביות, מתן ניהול פיסקאלי תקין, הבטחת ציות ופיקוח על אבטחת איכות. השמאי הראשי עובד בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים לאומיים וסוכנויות על מנת ליישם בצורה יעילה יותר מדיניות שנקבעה על ידי הנהגת HUD.

שמאות מקרקעין

שמאות מקרקעין היא תהליך של הערכת שווי נכס מקרקעין. זה ניתן בצורה של דוחות כתובים, הנקראים בדרך כלל 'הערכות שווי' או 'הערכות שווי'. שמאות משמשות בדרך כלל על ידי מלווים וחברות ביטוח כדי להחליט בכמה להלוות או לבטח נכסים. שמאות מקרקעין היא תהליך חשוב להבנה על מנת לנתח ולחזות מגמות עתידיות בשוק. ישנן דרכים שונות להעריך נכס, תלוי באיזה סוג נדל"ן מדובר, האם הוא פנוי, או אפילו המדינה בה הוא נמצא. השימוש בבינה מלאכותית גדל בהתמדה בתחום זה מאז 2016 כאשר HP השיקה את שמאי ה-AI הראשון שלה בשם סטנלי כדי לעזור לשמאים להשלים את הערכת השווי שלהם מהר יותר עם נתונים

שמאות מקרקעין הן חלק גדול מהכלכלה האמריקאית. הם משמשים לחישוב הערך של נכס בהתייחס לתזרים המזומנים שלו, פוטנציאל הפיתוח העתידי והמיקום שלו. מחקר שנערך לאחרונה מעריך כי יהיו כ-3.2 מיליארד הערכות נדל"ן בארה"ב עד 2020. בינה מלאכותית יכולה לעזור להפוך את התהליך הזה ליעיל יותר על ידי מתן תובנות ומידע על מאפיינים כדי להקל על החלטת הערכה. שמאות מקרקעין היא תהליך של הערכת נכס כדי לקבוע את שווי השוק שלו, שהוא המחיר שנכס יימכר עבורו בשוק הפתוח. ההערכה יכולה להיות סובייקטיבית או אובייקטיבית. חלק זה דן כיצד טכנולוגיית AI הביאה כמה שינויים בתעשיית הנדל"ן, כמו הערכת בתים מהר יותר ומדויק יותר מבני אדם.

בדק בית הוא סוג של שמאות מקרקעין שבה בודקים את הנכס לגבי ליקויים ובעיות.בדק בית ממוצע לוקח כשעתיים. אם בודק בית ימצא ליקויים או בעיות כלשהן, הוא ייתן ללקוח הערכה כמה יקר ייקח לתקן אותם.

כמה מהדברים הנפוצים ביותר שהפקחים בודקים הם:

בדיקת אתר בנייה היא חלק חשוב בתהליך הבנייה. ללא בדיקה, פרויקטי בנייה עלולים להתעכב, ואולי להיכשל. מטרת בדיקת הבנייה היא לוודא שתהליך הבנייה בטוח ככל האפשר ושהוא עומד בקוד. זה גם עוזר לוודא שתהליך הבנייה עומד בסטנדרטים ספציפיים של הפרויקט. כמה מהדברים הנפוצים ביותר שפקחים בודקים במהלך בדיקת בנייה הם: חומרי בניין, כולל בסיס, מסגרות, וכו

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום