איך בוחרים רשת יונים?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

יונים נמצאות כמעט בכל מקום שבו יש בני אדם. בדרך כלל הן מזוהות עם ערכים חיוביים כמו הרמוניה, זוגיות ארוכת טווח ושלום, ויש גם לא מעט אנשים שאוהבים לשבת בכיכר העיר ולפזר פירורי לחם ליונים החביבות – אבל כשיונה מגיעה למסתור כביסה או מרפסת שירות, התוצאה עלולה להיות לכלוך קשה. נזק נוסף הוא חשיפה לחיידקים ו-וירוסים שיונים נושאות איתן, ולכן כדאי להתקין רשת נגד כניסת בעלי כנף. בעמוד זה תמצאו פירוט של השיקולים העיקריים בבחירת רשת יונים.

 

החומר שממנו עשויה הרשת

הפרמטר הראשון לבחירת רשת יונים הוא החומר שממנו עשוי המחסום שמונע כניסת בעלי כנף. באופן עקרוני יש 4 אפשרויות: פוליאתילן, ניילון, פלסטיק ומתכת. רשת מתכת מתאימה רק לפתחים קטנים יחסית ולמקומות שבהם נדרשת עמידות ביחס לטמפרטורות גבוהות – למשל חלון במפעל שדרכו עלולות לחדור יונים. רשת פלסטיק מתאפיינת במחיר נמוך מאוד, אבל חשוב לקחת בחשבון שהיא לא תחזיק מעמד לטווח ארוך, כך שיחס העלות-תועלת שלה לא משתלם.

שתי האפשרויות הנוספות – פוליאתילן וניילון – עמידות מאוד. בהתאם התקנת רשת נגד יונים מאחד החומרים האלה מבטיחה שקט נפשי למשך שנים רבות. רשת ניילון, שנקראת גם רשת מונופיל, מתאפיינת גם בשקיפות כך שהיא מתאימה למקרים שבהם רוצים ליצור פתרון שיהיה גם פרקטי וגם אסתטי.

 

עובי הרשת

שיקול נוסף בבחירת רשת להרחקת יונים לצמיתות הוא העובי שלה. הטווח המקובל הוא החל מ-0.2 מ"מ ועד 0.8 מ"מ. באופן טבעי ככל שהרשת עבה יותר כך היא חזקה יותר ויציבה יותר. עוד כדאי לקחת בחשבון שאם הרשת דקה מדי יונה עלולה להצליח להזיז אותה ממקומה ולהיתקע בתוכה – מחזה לא נעים שמחייב הזמנת איש מקצוע שיחלץ את בעל החיים (או שאתם תצטרכו לעשות זאת בעצמכם). בהתאם מומלץ לבחור רשת יונים שהעובי שלה הוא לפחות 0.7 מ"מ.

 

גודל החורים של רשת יונים

גם לגודל החורים של הרשת נגד היונים ישנה חשיבות רבה. חורים קטנים מדי מייצרים רשת צפופה שמקשה על זרימת אוויר ועלולה ליצור תחושה לא נעימה במקום שבו היא מותקנת. חורים גדולים מדי עלולים לאפשר ליונים קטנות לעבור דרכם, וכך גם לבעלי כנף אחרים כמו למשל צוצלת או דרור. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מיומן בהתאם למיקום שלכם ולבעלי הכנף שנמצאים באותו אזור.

 

התקנה מקצועית בלבד

אחרי שבוחרים רשת יונים ישנו עוד דגש חשוב מאוד: התקנה מקצועית. רק איש מקצוע מנוסה יכול להבטיח – וגם לקיים – עיגון מיטבי של הרשת אל הקיר, כך שהיא תמלא את ייעודה במשך שנים רבות. בחלק גדול מהמקרים ההתקנה היא בגובה, כך שבכל מקרה רצוי לא להסתכן אלא להפקיד את המשימה בידיים מקצועיות. מומחה להרחקת יונים יוכל כאמור גם לעזור לכם לבחור את הרשת המיטבית.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום