מה זה אף מים ?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אף מים מספק לנו את אחת הדוגמאות לחוכמה הגלומה בתהליכי בנייה. המדובר לכאורה באלמנט מאוד פשוט שכולנו רואים אותו יום יום על קירות הבית מבלי שאנחנו יודעים על עצם קיומו, אבל לקיומו ישנה חשיבות כל כך גדולה שרק צריך להכיר אותה על מנת להעריך את הרעיון המבריק של אף המים מלכתחילה. מה זה אף מים, למה הוא משמש ולאיזה תחום בענף הבנייה הוא משתייך? על כך בשורות הבאות.

אז מה זה בעצם אף מים?

אף מים הוא למעשה חריץ או בליטה הממוקמים בתחתית של אדני חלונות או כל משטח אחר במטרה להשפיע על זרימת מים בתחתית אדן החלון. העניין הוא כזה: כאשר אנו משקים עציצים הממוקמים על אדן החלון או כאשר יורד גשם חזק, מים מתחילים לזרום מכל עבר ומגיעים גם אל תחתית אדן החלון. מים אלה יכולים לזרום על גבי תחתית אדן החלון וכל עוד שום דבר לא מפריע להם לנוע על פני תחתית אדן החלון, הם לא יטפטפו מטה. בצורה זו יגיעו המים בסופו של דבר אל נקודות החיבור של אדן החלון עם הקיר, שם הם ישחקו לאט לאט את שכבת האיטום ולבסוף יחדרו אותה ויצרו למעשה נתיב לחדירת מים אל חלל הבית הפנימי.

אף מים הוא למעשה זיז, חריץ או בליטה לאורך אדן החלון ששובר למעשה את התנועה של המים ומאלץ אותם לטפטף מטה מבלי שהם יכולים לנוע באופן חופשי על גבי אדן החלון. חשוב להדגיש כי אלמנט זה קיים לא רק באדני חלונות אלא בכל משטח שחשוף לגשמים ושפאה אחת שלו פונה כלפי מטה ועליה יכולים לזרום מים ולהגיע אל חיבורים וזוויות על פני השטח באופן שיפגע באיטום המבנה.

איפה אפשר לראות אף מים?

את אף המים אפשר למצוא כאמור באדני חלונות, בתקרה של מרפסת שמש פתוחה, בתקרה של קירוי בנוי מחוץ לחלון, בתקרה של אזור הכניסה לבניין ועוד. המכנה המשותף של כל אלה הוא שהם כולם חשופים לגשם והם כולם פונים כלפי מטה. מים החודרים אל מתחת למשטח הפונה מטה הם אינם מספיק כבדים בכדי להפוך לטיפות, ולכן הם יכולים לנוע על גבי המשטח ולהגיע לכל נקודה שלו. על כן, במשטחים אלה נמצא בדרך כלל את אף המים בתוואי שמקיף אותו באופן שגורם למים לטפטף מטה כמה שיותר רחוק מקירות המבנה ולא מאפשר להם להצטבר על גבי המשטח לאורך זמן.

במידה ואתם מזמינים ביקורת מבנים הבודק יוודא כי הותקן לכם אף מים על פי התקן.

אם אתם סובלים מחדירה של מים דרך החלון, דרך החיבור בין מסגרת החלון והקיר או שמים מטפטפים על המרפסת שלכם מהתקרה של המרפסת למעלה, אף מים יוכל לפתור לכם את הבעיה. איש מקצוע ידע בדיוק היכן צריך להתקין את אף המים בכדי למנוע הצטברות של מים שיפגעו באיטום או יחדרו למרפסת שלכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום