בדיקת לחץ לצנרת מים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

בדיקת לחץ לצנרת מים היא פרוצדורה שאותה יש לבצע בכל פרויקט של התקנת אינסטלציה וכמובן לאחר כל פרויקט שיפוץ או תיקון שמבצעים במערך האינסטלציה של המבנה. על אף שניתן לומר כי בדיקה זו חשובה יותר בקומות גבוהות של בניינים רבי קומות או בדירות שממוקמות על ראש הר, שלעיתים גבוה יותר ממגדל המים היישובי, בפועל בדיקה זו חייבת להתבצע בכל מקרה ומקרה ובכל דירה, שכן בעיות לחץ יכולות להתעורר ממגוון רחב של סיבות מעבר לגובה הדירה.

מהי בדיקת לחץ לצנרת מים ומדוע היא חשובה?

כשמה כן היא, בדיקת לחץ לצנרת מים היא בדיקה המיועדת לבדוק את לחץ המים בתוך הצנרת. לחץ זה הוא למעשה הלחץ שמפעילים המים על גבי הדפנות הפנימיים של הצינורות והחיבורים ביניהם. לחץ נמוך מדי יגרום לכך שזרם המים יהיה חלש מדי, לעיתים באופן שלא מאפשר שימוש תקין בברז המים ולעיתים באופן שפשוט פוגע בחוויית השימוש בהם. לחץ גבוה מדי עלול להוביל לשחיקה מהירה של הצנרת, לגרימת פיצוצים והופעת סדקים בצנרת ולפגיעה באיטום החיבורים בין הצינורות לאורך זמן. על כן, בשלב שבו מסיימים לחלוטין את כל פעולות האינסטלציה בפרויקט ולפני שנותנים אישור סופי למבנה, חשוב לבצע את הבדיקה ולוודא שלחץ המים בצנרת הוא תקין.

בדיקה שלא במסגרת פרויקט שיפוץ או בנייה

בדיקת לחץ לצנרת מים כחלק מביקורת מבנים עשויה להידרש בעוד שלל הזדמנויות מחוץ לפרויקט שיפוץ או בנייה. כך למשל, אם אתם סובלים מלחץ מים נמוך מדי בברז המטבח או המקלחת, תוכלו להזמין איש מקצוע שיבצע עבורכם את הבדיקה וגם יאתר את המקור לבעיה. בדיקה זו יכולה לסייע לכם גם במקרה של פיצוצי צנרת חוזרים ונשנים, נזילות חוזרות ונשנות ולמעשה בעיות אינסטלציה שמתרחשות בתכיפות גבוהה מבלי שיש להן הסבר מניח את הדעת. לחץ המים יכול להיות ההסבר אותו חיפשתם ובדיקת הלחץ תוכל להצביע על כך.

Pressure testing for plumbing

בדיקה זו יכולה להתבצע ורצוי שתבוצע בכל מקרה בו מבצעים פעולה במערכת האינסטלציה, שבעקבותיה מופסק זרם המים ולאחר מכן שוב מחודש. כך למשל, כאשר מבצעים חיטוי של צנרת המים, ייתכן שבמסגרת החיטוי יסולקו מהצנרת משקעים רבים שעד כה הגבילו את הלחץ באזורים מסויימים של הצנרת, והגבירו אותו באזורים אחרים. כעת, משאותם משקעים סולקו, אזורים מסוימים של הצנרת יכולים להפוך לרגישים מאוד ללחץ גבוה, ולכן יש לבחון שהמערכת מאוזנת לכל אורכה.

מי מבצע את הבדיקה?

בדיקת לחץ לצנרת מים מבוצעת על ידי חברות המספקות שירותים הנדסיים לענף הבנייה ובכלל. ישנם גם חברות אינסטלציה המספקות מגוון רחב של שירותים, החל מפתיחת סתימות ביוב וכלה בבדיקות שונות מסוג זה. אתם רק תוודאו שהגורם המקצועי שמבצע את הבדיקה, אכן מכיר אותה, מוסמך לבצע אותה וגם יכול להציג ניסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום