תקן חניה מידות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

כשאתם מגיעים עם הרכב שלכם אל החניון, כל מה שמעניין אתכם הוא שיש מקום חניה פנוי בשבילכם. מעולם לא חשבתם על המרחק בין קו קו בשרטוט החניה, מעולם לא חשבתם על אורך החניה או על רוחב החניה הנדרש בכדי להבטיח חניה נוחה ובטוחה. פרמטרים אלה נקבעים במסגרת תקן חניה מידות וגודל.

מהן המידות התקניות של חניה לרכב?

מידות תקניות לחניה נקבעות בהתאם לסוג הרכב לו מיועדת החניה. ככלל, רכב פרטי עד 4 טון מהווה את הסטנדרט המוחלט בתחום זה, ויחד עם זאת, באזורים מסוימים ניתן לראות גם חניות ייעודיות לקטנועים, אוטובוסים ומשאיות, ובהם יהיו הסימונים מותאמים לתקן המתאים להם. עבור רכב פרטי עד 4 טון, תקן חניה מידות מגדיר את המידה הרצויה לחניה כ-5 מטר אורך ו-2.4 מטר רוחב. יחד עם זאת, וועדת התכנון והבניה שעוסקת באישור הבנייה של אזור החניה, יכולה לאשר גם חניות במידות קטנות יותר במידה וקיימים אילוצי גודל שמחייבים זאת, וזאת בכפוף למינימום האפשרי שמתחתיו לא ניתן לאשר את המקום כאזור חניה.

מדוע זה חשוב לבנות חניה לפי תקן?

כפי שאמרנו קודם לכן, כאשר אנו מגיעים למגרש חניה, כל מה שחשוב לנו הוא שיהיה מקום חניה פנוי, אבל חשוב להבין שעל החניה שאליה הגענו עבדו לא מעט אנשי מקצוע, שהקדישו זמן ומאמץ רבים לתכנון החניה. כאשר אנו נכנסים למשבצת החניה שלנו, אנחנו רוצים להיות בטוחים שהיא בגודל המתאים לרכב שלנו ושהיא מספיק מרווחת כדי למנוע צפיפות רכבים, באופן שיסכן את הרכב שלנו בשריטות ומכות מרכבים סמוכים. תקן חניה מידות עוסק בדיוק בנושא זה, ובכלל זה מפרט את מידות האורך והרוחב של חניה תקנית, הצמדה וריווח של חניות, גודל מרבי ומינימלי של חניה וכן הלאה. על פי תקנים אלה מתוכנן ונבנה מגרש החניה, כך שכאשר אנו מגיעים להחנות את רכבנו, נוכל להיות בטוחים שמדובר בחניה בטוחה ומספקת הן לנו והן לרכב שלנו.

תקן חניה מידות

 

מה עושים כשהשטח החניה קטן?

אז אתם משפצים את הבניין במסגרת פרויקט תמא 38, או שפשוט החלטתם להוסיף חניות פרטיות לכל דיירי הבניין, אלא שהשטח שעומד לרשותכם לטובת העניין לא מאפשר לבנות את מספר החניות הנדרש על פי המידות המצוינות בתקן. במקרה כזה, תוכלו להגיש בקשה לבניית מקומות החניה על פי מידות קטנות יותר ובתנאי שהן אינן חורגות מהמינימום האפשרי. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יכולה בהחלט לאשר את בקשתכם לו היא עומדת בדרישות ומתוך הבנה שמדובר באילוץ. יחד עם זאת, במידה ותחרגו מהמידות המינימליות של תקן חניה מידות נבדק במסגרת ביקורת מבנים , תידרשו או להקטין את מספר מקומות החניה במגרש או להגדיל את המגרש על מנת לקבל את האישור הנדרש. ליווי של גורם מקצועי בתחום התכנון והבנייה יכול לסייע לכם מאוד לסיים את המשימה כמה שיותר מהר וקל.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום