בדיקת גז ראדון

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בדיקת גז ראדוןאתם חוששים שישנו גז רדון בממד שלכם, אבל אינכם יכולים לוותר על הממד לא כחדר הבטחון שלכם לשעת חירום ולא כחדר שינה בבית? הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לבחון האם באמת ישנו גז רדון ברמות מסוכנות בממד שלכם ואת זה תוכלו לעשות באמצעות הזמנת בדיקה מקצועית לנוכחות גז רדון. בהמשך הדרך, תוכלו לקבל המלצות לגבי התמודדות עם מצב של נוכחות גז רדון, וישנן בהחלט דרכים אפקטיביות להתמודד עם מצב זה.

מדוע שיהיה גז רדון בממד?

על פי הידוע לכל, גז רדון יכול להצטבר בעיקר במרתפים ובמבנים תת קרקעיים, שם יכול להצטבר הגז לפני שהוא מתנדף אל האטמוספירה. אם כך, מדוע קיימת סכנה של גז רדון בממד, שיכול לצורך העניין להיות ממוקם גם בקומה גבוהה? ובכן, ישנם אזורים שבהם ישנה נוכחות טבעית של גז רדון יותר מאשר אזורים אחרים. באזורים אלה יכול הגז לחדור אל הבניין דרך המרתף, החניה וקומות תת קרקעיות אחרות, ומשם לטפס מעלה אל דירות המבנה תוך שהוא חודר מכל חרך אפשרי. זה אולי נשמע כמו משהו חמור, אך בפועל מדובר במצב נורמלי לחלוטין שכן נוכחות של גז הרדון באוויר היא מזערית ולכן אינה באה לידי ביטוי כאשר מדובר בחללים מאווררים בעלי גישה פתוחה אל האטמוספירה. גז זה ידע להתנדף בקלות רבה מהבית אל האטמוספירה.

אחת הבעיות המרכזיות עם גז הרדון בקומות תת קרקעיות היא, שהגז חודר גם דרך הקירות, אלא אם מדובר בקירות עבים דיים שמונעים את חדירתו מן הקרקע פנימה אל תוך המבנה. דברים אלה נכונים גם בכיוון ההפוך, קרי בניסיון של הגז להתנדף מהחלל הפנימי של המבנה החוצה. על כן, כאשר מדובר בממד שאינו זוכה לרמת אוורור נאותה, יכול הגז להצטבר בתוך הממד ללא יכולת להתנדף, לא דרך חרכים של איטום לקוי ולא דרך הקירות עצמם, ועל כן נחשב הממד כמוקד שבו יכול להצטבר גז רדון גם אם מדובר בממד שאינו ממוקם בקומה תת קרקעית.

איך מתמודדים עם מצב של גז רדון בחדר הממד?

אם יש לכם חשש לנוכחות של גז רדון בממד, חשוב מאוד להזמין בדיקה מקצועית לבדיקת רמת הגז באוויר. חשש כזה יכול לעלות כאשר מתפתחת תחושת מחנק וקשיי נשימה בחדר הממד או כאשר עולה רמת התחלואה של בני הבית הישנים בממד. לאחר שתזמינו את הבדיקה המתאימה, תוכלו לקבל תמונה מלאה לגבי פיזור הרדון בביתכם, אם בכלל קיים פיזור שכזה, ובהתאם לכך לקבל החלטות לגבי אופן ההתמודדות עם המצב. במרבית המקרים תוכלו להתמודד עם מצב זה פשוט באמצעות הקפדה יתרה על אוורור הממד, ואם אין אפשרות כזאת תוכלו להתקין אמצעי אוורור קבועים שיאווררו את הממד בצורה אוטומטית ויבטיחו שליטה טובה יותר ברמת הגז.

גז ראדון במרתפים

רובכם, סביר להניח, שמע על כל הנושא של גז ראדון במרתפים רק דרך אמצעי התקשורת. ההבנה כי במקומות סגורים מתחת לפני הקרקע יכולים להימצא ריכוזי גז מסוכנים היא אינה חדשה, אך הבאתה לידיעת הציבור נעשתה ביתר שאת רק במהלך העשורים האחרונים. מהי החשיבות של כל הנושא הזה? האם אתם צריכים להיות מוטרדים מהעניין? האם יש לכם מה לעשות במידה ועולה אצלכם חשד לקיום גז ראדון אצלכם במרתף? כל התשובות לכל השאלות בשורות הבאות.

מהו גז ראדון?

גז ראדון הוא גז המצוי באדמה באופן טבעי. הגז נשמר במאגרים טבעיים גדולים במעמקי האדמה אך אדים שלו יכולים להתפזר אל שכבות הקרקע הגבוהות ולבסוף להשתחרר אל האטמוספירה. ככלל, גז הראדון יכול להגיע בסופו של דבר גם אל האטמוספירה אותה אנחנו נושמים, אך הוא מגיע בשיעורים כל כך זעירים שאין לו כל משמעות או השפעה על בריאותנו וחיינו. יחד עם זאת, כאשר מדובר במרתף או בכל מבנה תת קרקעי אחר, יכול גז הראדון להצטבר ולהצטבר עד שהגז שנצבר בחלל המבנה התת הקרקעי מגיע לערכים מסוכנים שיכולים לסכן את בריאותנו.

האם בכל מרתף ישנה סכנה מגז הראדון?

ובכן, התשובה היא לא. הנוכחות של גז ראדון במרתפים תלויה מאוד במקום הגאוגרפי של הראדון וברמת האיטום של המרתף. בהתאם למיקום הגאוגרפי, לגובה המבנה מעל פני הים, למאפיינים הגאולוגיים הסביבתיים וכן הלאה, יכול היקף ופיזור גז הראדון להשתנות ממקום למקום. בנוסף לכך, רמת איטום המרתף יכולה אף היא להשפיע על נוכחות הגז במרתף, כך שגם באזורים עשירים בגז ראדון, יכול המרתף הספציפי לסבול מכמות קטנה יחסית בזכות איטום טוב.

איך יודעים על נוכחות גז ראדון במרתפים?

בכדי לאבחן נוכחות של גז ראדון במרתפים או בכל סביבה אחרת, יש לבצע בדיקה מקצועית העושה שימוש במכשור טכנולוגי שיודע "להריח" את הגז באוויר. יחד עם זאת, עוד לפני ביצוע בדיקה שכזאת ניתן להבחין בהשפעותיו של גז הראדון, ובכלל זה קשיי נשימה ותחושת חנק, כאבי ראש ובחילות, עלייה ברמת התחלואה הכללית, עלייה בתחלואת הסרטן וכן הלאה. לנוכחות של גז הראדון יכולות להיות השפעות שונות ובכל זיהוי של השפעה שלילית על האנשים העושים שימוש במרתף תת קרקעי, חשוב לבצע בדיקה מקצועית.

ככלל, ההמלצה היא לא להמתין להופעת סממנים וסימפטומים שיכולים להצביע אולי על קיומו של גז ראדון במרתפים. ההמלצה היא לבצע בדיקה שגרתית לנוכחות הגז בכל תקופה מוגדרת מראש. ככלל, רצוי לבצע את הבדיקה עם הכניסה למבנה והשימוש הראשון בו, ולאחר מכן להזמין בדיקה מקצועית בכל תקופה שיכולה להשתנות בין מספר חודשים למספר שנים בהתאם לרגישות הספציפית של המרתף הספציפי במיקום הספציפי. רק כך ניתן להבטיח שתוכלו להקדים תרופה למכה גם כאשר מדובר בגז ללא ריח ושלא ניתן לראותו.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום