בדיקת דירה לפני קנייה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בדיקת דירה לפני קנייה באמצעות חברת בדק בית גדולה ואמינה או מהנדס עצמאי מוסמך ובעל ניסיון היא השקעה שאין לוותר אליה, והמאמר הבא מפרט את הסיבות לכך.

בדיקת דירה לפני קנייה – למה זה חשוב וכדאי?

קניית דירה חדשה או דירה יד שניה היא אחת ההשקעות החשובות והגדולות ביותר שתעשו במהלך חייכם ואין ספק שתרצו להגן עליה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות בדיקת הדירה לפני קנייה או לפני קבלת המפתחות. בדיקה של ליקויי בנייה יכולה להיות ההבדל בין איכות חיים והנאה מהדירה לבין עוגמת נפש והוצאות מיותרות. https://www.youtube.com/watch?v=BaADN0Rd2bc&t=1092s

בדיקת דירה לפני קנייה – מה מטרת הבדיקה

מטרת בדיקת דירה חדשה היא איתור כל הליקויים הקיימים בדירה, כולל ליקויים אסתטיים וליקויים חמורים, ליקויים גלויים לעין וליקויים נסתרים, כדי שהקבלן יוכל לתקן אותם לפני שאתם נכנסים לדירה. מטרתה של הבדיקה במקרה של דירה יד שנייה הוא לעזור לכם להחליט אם הקנייה של הדירה היא כדאית והאם עלות התיקונים משתלמת לכם או שאולי כדאי לחפש דירה אחרת.

בדיקת דירה לפני קנייה – מה כוללת הבדיקה

בדירה חדשה, המהנדס או חברת בדק בית שהזמנתם בודקים שהדירה שאתם מקבלים בנויה לפי כל התקנים ותקנות הבנייה, לפי תוכניות הבנייה והמפרט הטכני, וגם את איכות החומרים ודרך הביצוע, כגון החול המשמש לריצוף ועבודת הטיח והצבע על הקירות. בדיקת בית לדירה יד שנייה שמה דגש בעיקר על ליקויים נסתרים כגון חלודה של הצינורות, ליקויים במערכת החשמל וסדקים ושברים בקירות ובתקרה שעלולים להתרחב ולהוות בעיה.

מה אפשר לעשות עם דוח הבדיקה

בסיום הבדיקה, תקבלו דוח מפורט שכולל תיאור מלא של כל הליקויים שנמצאו בדירה, כולל אומדן מחירים אמין למדי, שמתבסס על נסיונו של המהנדס בשטח. בדירה חדשה, זה הזמן לפנות לקבלן, כל עוד הוא נמצא באתר הבנייה ועוד לא נמסרו לכם המפתחות, כדי שיתקן את כל הליקויים לפני שאתם נכנסים לדירה. עבור דירה יד שניה, הדוח יכול לשמש אתכם במשא ומתן מול המוכרים להורדת המחיר הסופי.

של מי האחריות לתיקון הליקויים

בקניית דירה מקבלן, חוק המכר מגן על הקונים ומטיל את האחריות לתיקון הליקויים שנמצאו בדירה על הקבלן, עד לתקופה של 10 שנים במקרה של אריחי ריצוף חיצוניים. כאשר קונים דירה יד שנייה, במידה וכבר שילמתם את כל הסכום ונכנסתם לדירה, האחריות לתיקון הליקויים היא עליכם, אלא אם תוכלו להוכיח שבעל הדירה הסתיר מכם מידע על ליקויים בכוונה תחילה.בדיקת דירה לפני קנייה

מה אומרים המספרים

מחירי בדק בית מגיעים לרוב לסכומים של כמה אלפי שקלים, והם תלויים בגורמים שונים כגון גודל הדירה, סוגי הבדיקות שהזמנתם והאם מדובר בדירה חדשה או יד שנייה. אמנם אין הבדלים גדולים בין החברות השונות שמציעות שירותי בדק בית, אבל יש הבדל במחיר בין בדיקת דירה חדשה ובדיקת דירה יד שנייה.

בכל מקרה, הבדיקה היא כדאית מאחר והיא חוסכת לכם הוצאות מיותרות בעתיד ודאגות.

פרויקטים של בנייה משלבים אנשי מקצוע רבים אשר עלולים לנסות ולחסוך ברמתם במקומות הלא נכונים ולהפוך מבנה חדש לכזה המצריך תיקונים. ביצוע בדק בית ליקויי בניה הינו קריטי בכדי לוודא שהנכס חדש באמת.

בדק בית ליקויי בניה

שירות של בדק בית הינו שירות כולל אשר מבצע נתיחה מלאה של הנכס וכל התשתיות הקיימות בו. ללא בחינה מקצועית של כל החלקים בנכס, ללא קשר למספר הדיירים שהשתמשו בו, ישנה תמיד הסכנה לתקלות, ליקויים וסכנות ממשיות המסתתרות בין הקירות. ביצוע בדק בית לאיתור ליקויי בנייה בדירה חדשה מאשרת לך כי הדירה והמבנה עומדים בכל התקנים והדרישות אשר הובטחו לך בחוזה ובמעמד הרכישה.

אילו ליקויי בניה נבדקים במסגרת בדק בית

בדק בית של נכס חדש מתבצע על ידי אנשי מקצוע מומחים בעזרת ציוד מתקדם ושיטות חדישות לאיתור ליקויים. במהלך הבחינה, כל שכבה בנכס עוברת סריקה מלאה, החל מרמות האיטום ועבודות הגימור, דרך תשתיות המים והחשמל ועד לקביעת דרגת עמידות המבנה בפני רעידות אדמה על פי תמ"א 38 ותקן 2413. הליקויים אשר יאותרו בנכס יפורטו עבורך בדו"ח מלא, מפורט ומוכר אשר יאפשר לך לעשות את ההחלטות הנכונות בנוגע לעתיד.

כיצד מתבצע בדק הבית לאיתור ליקויי הבניה

שירות של בדק בית מתבצע במקום הנכס על ידי צוות מקצועי ויכול לכלול השוואה בין מצב הנכס הסופי לבין תכניות הבנייה הרשמיות. בעזרת מצלמות ייחודיות, בעל המקצוע מסוגל להסתכל על התשתיות הנמצאות בתוך הקירות שלך ולאבחן אותן מבלי לגרום לפגיעה בנכס והיכרות עם עולם הבנייה מכוונת את המומחה לעבר מקומות בהם בעלי מקצוע רבים מעגלים פינות או עושים טעויות. עם קבלת הדו"ח יתאפשר לך להיכנס לנכס עם ראש שקט וחיוך מלא. קניית בית היא הוצאה גדולה במיוחד ולכן בדיקת בית לפני קנייה היא הכרחית, בין אם מדובר בבית חדש או בבית ישן, כדי לוודא שאתם לא קונים חתול בשק.

בדיקת בית לפני קנייה – כל מה שאתם חייבים לדעת!

מצאתם את בית החלומות שלכם ואתם כבר לא יכולים לחכות להיכנס לבית, לעצב אותו כמו שאתם אוהבים ולהתחיל להנות ממנו. רגע לפני שאתם מתחייבים וכדי להנות באמת מהבית, עצרו והזמינו חברת בדק בית שתבצע עבורכם בדק בית יסודי ומקיף כדי לוודא שאין ליקויים בבית שיגרמו לכם עוגמת נפש ועלויות גבוהות של תיקונים בעתיד.

בדיקת בית לפני קנייה – מה כוללת הבדיקה הפנימית?

בדיקת בית פרטי לפני קנייה אינה דומה לבדיקה של דירה בבניין והיא כוללת בדיקות שמתחייבות בגלל אופן הבנייה של בתים פרטיים בארץ. הבדיקה כוללת בחינה מדוקדקת ומקיפה של השלד הפנימי של המבנה, לרוב בעזרת אמצעים טכנולוגיים, במיוחד כאשר מדובר בבית בעל מספר קומות, כדי לאתר נזילות, עמודי תמיכה רופפים, סדקים בתקרת הקומה הראשונה וכדומה.

בדיקת בית לפני קנייה – מה כוללת הבדיקה החיצונית?

מבחינה חיצונית, המהנדס מטעם חברת בדק הבית יבדוק את הגג כדי לוודא שאין בו ליקויים שפוגעים באיטום ובבידוד של הבית, כגון אריחים או רעפים רופפים כמו גם את שלד המבנה מבחוץ והחיפויים החיצוניים של הבית שעלולים להוות סכנה לדיירי הבית. גם האזור המקיף את הבית נבחן על ידי המהנדס, כדי לאתר ליקויי בנייה במחסן שבחצר או ליקויים בטיחותיים בשביל הגישה לחנייה או לבית.

בדיקת בית לפני קנייה – מי מבצע את הבדיקה?

בשל הייחודיות של הבדיקה במקרה של בית פרטי, מומלץ שמהנדס הבניין שבודק את הבית שלכם יהיה בעל ניסיון באיתור ליקויים בבתים פרטיים. וודאו שהמהנדס שמבצע את הבדיקה יודע לבדוק את ריכוז הקרינה וגז הראדון, מאחר וזהו גז שנפלט מהאדמה ומהווה סכנה מעל רמה מסוימת, ולכן זוהי בדיקה חשובה במיוחד בבתים פרטיים צמודי קרקע וכאלה שיש להם ממ"ד תת קרקעי או מרתף. בדיקת בית לפני קנייה

בדיקת בית לפני קנייה – מה כולל דוח הבדיקה?  

דוח הבדיקה לבית פרטי הוא רחב ומקיף וכולל את כל הפרטים הדרושים, כולל את פרטי המזמין, פרטי המהנדס שביצע את הבדיקה, תיאור מפורט של הנכס, סוג הבדיקות שהוזמנו ומטרת הביקורת. בנוסף, הוא כולל פירוט מלא של אופן הבדיקה ותיאור מפורט של כל הממצאים שעלו במהלך הבדיקה, נכון למועד שבו היא התבצעה ואומדן העלויות לתיקון כל ליקוי.

בדיקת בית לפני קנייה – מה עושים עם הדוח?

הפירוט המקיף בדוח המתקבל על ידי המהנדס, כולל אומדן העלויות, מאפשר לכם לקבל תמונה ברורה לגבי מצב הנכס וגם לגבי ההוצאות הצפויות לתיקון הליקויים, במקרה של בית ישן שהחלטתם לקנות. כאשר הבית חדש, הדוח יכול להיות קלף מיקוח מצוין מול הקבלן לקבלת פיצוי או לקבלת הנחה במחיר של הבית, או לשמש אתכם בבית משפט, במקרה של תביעה מול הקבלן.

בדיקת בית לפני קנייה – מה המחיר?

מחירי בדק בית עבור בתים פרטיים יכולים להגיע לכמה אלפי שקלים בודדים, תלוי בגודל הבית והאם מדובר בבית חדש הוא בית ישן, כאשר עלות בדיקה לבית ישן מעט גבוהה יותר מעלות בדיקה לבית חדש מאחר וזהו מבנה שעבר מספר דיירים ורמות שונות של תחזוקה. יחד עם זאת, אל תתנו למחירים להרתיע אתכם מאחר וזוהי הוצאה שתשתלם לכם, גם מבחינה כספית במקרה של הנחה או חסכון בהוצאות בעתיד, וגם מבחינת שלוות הנפש.

מדוע ישנו צורך בבדק בית לאיתור ליקויי בניה

רכישת נכס חדש היא עסקה משמעותית אשר יכולות להיות לה השלכות כלכליות ואחרות רבות על חייך. בעסקה כה אדירה ולעיתים ארוכה, אנשים רבים שוכחים שישנו צד מוכר וצד קונה בעסקה והצד המוכר יכול לספק לך דיווחים המתאימים לו יותר מאשר למציאות. שירות של בדק בית לאיתור ליקויי בנייה מאפשר לך לקבל תמונת מצב מטעמך של הנכס, תהליך הבנייה והחריגות במבנה הסופי מהתנאים אשר הובטחו לך במעמד הרכישה.

בדק בית ליקויי בניה הינה הכרח בטיחותי

בחינה של תשתיות הגז, החשמל והמים בנכס היא קריטית בכדי להשתמש בו ללא חשש ומומלץ להיעזר בעין מקצועית ומנוסה אשר תוכל לאשר לך כי המערכות כולן אינן מהוות סכנה לך, לאנשים החשובים לך ולארנק שלך בעתיד הקרוב והרחוק.

קבוצת הדר

קבוצת הדר הינה חברה מקצועית אשר מספקת שירותים של אנשי המקצוע המובילים והמקצועיים בארץ. אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר או להשאיר את פרטי ההתקשרות שלך באתר ולשמוע איך אנחנו יכולים לעזור לך להימנע מהחלטות שיהפכו לחרטות. בדק בית ליקויי בניה בדיקת דירה לפני קנייה – המלצות לפני סיום

  1. מומלץ שהבדיקה תתבצע כל עוד הדירה ריקה מרהיטים וחפצים או כאשר היא מסודרת ומאפשרת בדיקה כוללת של כל הדירה.
  2. מומלץ להיות נוכחים בזמן הבדיקה כדי לוודא שכל הליקויים נרשמים בדוח המהנדס.
  3. במקרה של תביעה משפטית נגד הקבלן, בקשו פיצוי בגין עוגמת נפש כי אין דבר גרוע יותר מלקנות דירה חדשה ואז לגלות שאתם לא יכולים לגור בה.

מזל טוב! אתם נמצאים לפני אחד מהרגעים הכי משמעותיים בחיים שלכם: כניסה לדירה חדשה אותה רכשתם ממיטב כספכם. אין ספק כי רכישת דירה הינה צעד משמעותי ואתם בטח בטוחים כי עצם העובדה שאתם נכנסים לבניין חדש, ’מהניילונים‘ תוריד מעצמכם את כל הדאגות שמתווספות לרכישת דירה קיימת.

בדיקת דירה מקבלן

ובכן, יש לנו חדשות בשבילכם…גם עם דירה שרוכשים ישירות מהקבלן צפויות לא מעט בעיות ולהפתעתכם יכול להיות שגם תצטרכו להתמודד על ליקויי בנייה מסוגים שונים. לכן חובה לבצע בדק בית, בחרנו לכתוב עבורכם את כל מה שאתם צריכים ורוצים לדעת על בדיקת דירה מקבלן.

מהו נוהל בדיקת דירה מקבלן ?

בשעה טובה, הדייר קיבל את המפתחות לדירה שלו אחרי חודשים ארוכים ולפעמים שנים של המתנה ואחרי שהשקיע כל כך הרבה זמן, אנרגיה וכסף בתהליך קניית הדירה שלו. להפתעתו של הדייר, הוא מתחיל לגלות כל מיני סוגים של ליקויים שאפילו בחלומות הכי גרועים שלו הוא לא דמיין, הרי זו דירה חדשה לגמרי לא?

סוגים של ליקויים נפוצים שנראים בדירה מקבלן:

  • סדקים בקירות
  • רטיבויות
  • שקיעה של מרצפות
  • מדרגות עקומות
  • עבודות טיח לקויות
  • תקלות בהתקנת הכלים הסניטריים
  • ועוד…

אז מה עושים במצב כזה בדיקת דירה מקבלן בניין?

הדבר הראשון שכדאי ומומלץ לעשות לפני שבכלל מתחילים בתהליך בדיקת דירה מקבלן הוא לתעד בצורה מקצועית את כל הליקויים בדירה.כמובן שלא מומלץ לבצע את הצילום בעצמכם, אלא לקרוא למומחה המתמחה בבדק בית, שכן המומחה רואה את הדברים בצורה שונה ויכול לאתר עוד סוגים של ליקויים. כמובן שהבדיקה מתבצעת בתשלום, אך אם משווים את עלות רכישת הדירה לעלות בדק הבית, הפרופורציות אפסיות ובטווח הארוך מדובר בחיסכון אדיר של כסף. כאשר תהליך בדיקת דירה מקבלן מתבצע בצורה מקצועית על ידי בעל מקצוע עם הוכחות, צילומים ותיעודים, הסיכוי שהקבלן יתחיל לתרץ תירוצים ומה שנקרא ”ינפנף“ את הדייר, בדק בית

בדיקת דירה מקבלן – מה זה כולל?

בדיקת דירה או מה שנקרא בדק בית המתבצע על ידי צוות מקצועי ומנוסה הכולל גם מהנדס בניה, משלבת מגוון של תהליכים כמו למשל בדיקת שלד ובניה, בדיקת עבודות איטום, עבודות בידוד, השוואה בין תכניות הדירה לביצוע הקבלן, בדיקת עבודות נגרות, טיח וצבע, גימורים, חיפויים ועוד…

בדיקת דירה מקבלן – יתרונות

  • אחריות על בדק הבית למשך 3 שנות אחריות, גם אחרי ביצוע התיקון
  • בדק בית המתבצע עוד בתהליך הבניה כולל ביקורת ופיקוח לאורך כל הדרך, מה שמקטין משמעותית את הסיכוי לליקויים בהמשך
  • בדק בית עוזר להעריך את השווי המדוייק של הנכס
  • עוזק במיקוח על ערך הדירה במקרה של ליקויים רבים
  • זיהוי ליקויים להפחתת מקרים של תאונה
  • המסמך הנערך לאחר הבדק קביל בבית משפט למקרה שהדייר יתעניין בהגשה תביעה נגד הקבלן.

לסיכום, אל תתפשרו, הזמינו בדק בית עוד היום. לקבלת מידע נוסף לגבי בדיקת דירה מקבלן ולהגשת הצעת מחיר מסודרת פנו עוד היום ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם תוך זמן קצר. לפני שאתם קונים דירה, אתם רוצים לוודא שהדירה נמצאת במצב מצוין, ואין הכוונה פה לאסתטיקה הכללית שלה, שבה אתם יכולים להבחין במבט פשוט. הכוונה היא לכל הדברים שאינכם יכולים להבחין בהם, כמו למשל המידה בה הרצפה או התקרה ישרות, מצב תשתיות המים והחשמל בדירה, החוזק המבני של המרפסת וקירות הבית בכלל, טיב הטיח והעמידות שלו בטווח הארוך, המידה בה המשקופים מותאמים לדלתות וכן הלאה. כל אלה מחייבים בדיקה של מהנדס על מנת להבטיח שאתם נכנסים לבית שהוא בראש ובראשונה בטוח למגורים, ושנית, אינו כולל ליקויים שיכולים לפגוע בחוויית המגורים שלכם בו.

מה זה בעצם בדק בית לפני קניה?

בדק בית היא בדיקה הנדסית של מבנה, כשהמטרה של הבדיקה היא לוודא כי המבנה נמצא במצב תקין, ולתעד את כל הליקויים הקיימים עד רמת הפאנל. בדיקה זו מיועדת לספק לקונה המעוניין בדירה תמונה מלאה על מצבה, ובכלל זה מצב האלמנטים שבהם אין לו ידע מקצועי נדרש. חלק מן האלמנטים הללו ניתנים לזיהוי במבט פשוט, ועדיין הקונה הפוטנציאלי לא יבחין בהם מכיוון שאין לו את הידע המקצועי הנדרש כדי לדעת מה לחפש, היכן לחפש וכיצד להבחין בין ליקוי ובין מצב תקין. על כך יש להוסיף את האלמנטים הנסתרים כמו צינורות שעוברים בקירות הבית, תשתיות המים והביוב שעוברות מתחת לרצפה, חוזק מבני של מרפסת, מצב טיח וכדומה. בדיקת בדק בית לפני קניה מבוצעת על ידי מהנדס מוסמך וכוללת את כל האלמנטים הנדרשים לקבלת החלטה לפני קניה.

מה קורה אם יש ליקויים?

בתום בדיקת בדק בית לפני קניה חשוב לבצע גם בדק בית בדירה חדשה מוסר המהנדס ללקוח מסמך המפרט את כל הליקויים שנמצאו במהלך הבדיקה. מסמך זה הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין, ויכול לשמש כראיה קבילה בבית משפט. במידה וישנם ליקויים, יכול הקונה להציג אותם בפני המוכר ולדרוש א' את תיקונם לפני סגירת העסקה, או ב' לדרוש הפחתה במחיר הדירה. במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן, יכול מסמך זה להוות ראיה משפטית בתביעה עתידית פוטנציאלית נגד הקבלן, אם זה מסרב לתקן את כל הליקויים שצוינו במסמך. בהתאם לכך, כאשר מבצעים בדק בית לפני קניה, חשוב שאת המהנדס תזמינו אתם בעצמכם, ושייצג את האינטרסים שלכם באופן בלעדי.

מי מבצע בדק בית?

בדיקת בדק בית מבוצעת כאמור על ידי מהנדס בניין מוסמך. ישנם מהנדסים פרטיים המציעים את השירות, וישנן חברות הנדסת בניין המספקות את השירות הזה במקביל לעוד סל שירותים, שיכולים כולם לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר בקניית דירה, ואולי אף לסייע לכם בהפחתת המחיר שאותו תשלמו עבורה. יהיה המהנדס שתבחרו אשר יהיה, חשוב מאוד שתבצעו את הבדיקה לפני שאתם נכנסים לבית ולפני שאתם סוגרים את העסקה.

בדיקת בית לפני קנייה

כמדי שנה נמכרות אלפי דירות חדשות ועשרות דירות יד שנייה. מרבית הדירות הנמכרות עוברות בדיקה קצרה של הרוכש מבלי לבדוק לעומק את הנכס המוצע למכירה. גילויי הליקויים והנזקים בדירה גורם למפח נפש גדול ובזבוז זמן וכסף. בכתבה זאת נבין מה חשוב לדעת על בדיקת בית לפני קנייה ואיך נמנע בזבוז כסף ומפח נפש.

אילו ליקויים יש לבדוק בעת ביצוע בדיקת בית לפני קנייה?

בדיקת בית לפני קנייה כוללת בדיקה יסודית ומעמיקה של כל מערכתו הדירה הכוללות: אינסטלציה, חשמל, ריצוף, טיח, צבע, רובע, כלים סינטריים, נגרות ומסגרות ועוד. בנוסף לך נבדקות התוכניות של הדירה והמפרטים אשר סופקו במועד הרכישה, אם מדובר על דירה חדשה. כמו כן, נבדקים רכיבים נוספים במעטפת הבניין עצמו והפיתוח.

כמה זמן לוקחת בדיקת בית לפני קנייה?

בדיקת בית לפניי קנייה עורכת כשלוש שעות תלוי בגודל הנכנס עצמו ובאיכות הבנייה, לאחר מכן נדרש עוד יום בממוצע על מנת להכין את חוות הדעת על הדירה.

מתי צריך להזמין בדיקת בית לפני קנייה?

את בדיקת בית לפני קנייה יש להזמין עם קבלת המפתח כלומר במועד החתימה על פרוטוקול קבלת הנכס. אולם, ישנם מקרים שבהם הבדיקה מתבצעת לפני הרכישה או הכניסה לנכס. בדירות יד שנייה למשל הבדיקה תעשה לפני הרכישה או במעמד החוזה. בדיקת בית לפני קנייה

האם הקבלן מחויב לתקן את הליקויים בבדיקת בית לפני קנייה?

הקבלן  מחויב לתקן את הליקויים במסגרת תקופת האחריות והבדק כפי שקבוע בחוק, אך ישנם קבלנים שלא מתקנים או מתקנים חלקית את הליקויים בתקופת האחריות. במצבים אלה יש לתבוע את הקבלן בבית המשפט מכיוון שהוא עובר על החוק ואינו עושה את חלקו כפי שנקבע בחוק עצמו.

מה עושים העם חוות הדעת שמקבלים לאחר הבדיקה?

את חוות הדעת שאתם מקבלים לאחר הבדיקה מעבירים לקבלן בדואר רשום ומבקשים ממנו שיפעל בהקדם האפשרי לתיקון הליקויים כפי שהם מופיעים בחוות הדעת עצמה. במידה והקבלן לא מבצע את התיקונים בתקופת האחריות כפי שמצוין בחוות הדעת ניתן לתבוע אותו בבית המשפט וחוות הדעת תשמש כאסמכתא משפטית לכל דבר.

מה קורה אם הליקויים אינם ניתנים לתיקון?

בדק בית לפני קניה אם התיקונים אינם ניתנים לתיקון אך זניחים, יש לציין אותם בחוות הדעת שהם קיימים אך אינם ישימים לתיקון ועל כן חשוב לדרוש פיצוי כספי עליהם. במידה והתגלו ליקויים מהותיים בנכס עצמו כמו למשל חריגה מדרישת המינימום, אז יש צורך בחוות דעת שמאית שתעריך את שווי הנכס בהתאם לליקויים השונים אשר גורמים לו לירידת ערך הנכס.

האם נדרשות בדיקות נוספות לנכס?

לא תמיד ישנו צורך בבדיקות נוספות בנכס. אך ישנם מקרים בהם תדרשו לבצע בדיקות נוספות לצרכי בית המשפט או במקרים בהם מגלים ליקויים אשר דורשים ביצוע בדיקת מעבדה על מנת לגבש חוות דעת על הדירה. מקרים אלה יכולים להיות: החלקה, שליפה, תכולת רטיבות ועוד.

אין כמו להיכנס לדירה חדשה, עבור לא מעט מהאנשים היום זה פשוט הגשמת חלום, אך רגע לפני שאתם רוכשים את הדירה ומשקיעים בה לא מעט מההון שלכם חשוב לבצע בדיקה.

מה זה בדיקת דירה?

בדיקת דירה הינה בדיקה אשר מתבצעת באופן יסודי על ידי מהנדס אשר הוכשר לכך, בבדיקה ייבדקו כל פינות הבית, וכן כל קירות הבית באופן מקצועי, בדיקה זו קיימת ויש לבצע אותה מכיוון שהינה יכולה לשמור על זכויותיכם כרוכשי הדירה, לשמור עליכם מפני ליקויי בנייה חמורים או לא חמורים אשר יכולים להימצא בדירה, כך תוכלו להבטיח כי הינכם נכנסים לבית אשר הינו ראוי למגורים וכן לבית אשר לא יצוצו בו בעיות בזמן שהותכם בו.

למה חשוב לבצע בדיקת דירה לפני רכישה?

חשוב לבצע בדיקה לפני רכישה על מנת להבטיח כי אינכם רוכשים "חתול בשק", כאשר נכנסים לדירה חדשה ללא בדיקה זה יכול לפגוע בכם, כי במידה ותבצעו את הבדיקה שנה לאחר שרכשתם את הדירה, כל הליקויים יהיו עליכם למרות שהליקויים היו קיימים עוד שנכנסתם אל הדירה, על מנת שהקבלן ייקח על עצמו את האחריות הנדרשת של כל הליקויים עליכם לבצע בדיקת דירה לפני רכישה, וכן אם התעכבתם יש לכם שנה על מנת לבצע את הבדיקה.

מהי תקופת "שנת בדק"?

תקופת שנת בדק הינה תקופה של שנה אשר מאפשרת לכל אדם לבצע בדיקה על ידי חברה מקצועית לדירה אותה הוא רכש, זאת על מנת שתוכלו לוודא כי הקבלן ייקח על עצמו את האחריות הנדרשת של ביצוע כל הליקויים, במידה ולא ביצעתם את הבדיקה בשנה זו הקבלן יוכל לסרב לבצע תיקונים לכל הליקויים, וכן גם אם תגיעו לבית משפט הקבלן יוכל לעמוד כנגדכם ולטעון כי הבדיקה לא נעשתה בזמן ולכן, אינו מחויב לבצע את התיקונים ללקויים.

כלי מדידה ומחשבון

באילו מצבים יש בעיות מול הקבלן?

כאמור, במידה וביצעתם את הבדיקה לאחר שנת הבדק, הקבלן יכול לעמוד מולכם ולטעון כי אינו מחויב וכי אין שום אחריות לדירה לאחר שנה, וכן לטעון כי הנזק נעשה על ידכם ואינו קשור כלל לליקויים, בנוסף במידה והבדיקה לא נעשית על ידי איש מקצוע אשר הוכשר לכך הקבלן אינו מחויב לבצע תיקונים ללקויים, ולכן, חשוב כי מהנדס מקצועי יבצע עבורכם את הבדיקה לפני רכישה, בנוסף במידה ומדובר בליקויים גדולים אשר דורשים הוצאה כספית גדולה קיימת האפשרות כי הקבלן יתנגד לכך ולא יבצע את התיקונים הנדרשים.

מה יכול לעזור?

במידה והקבלן מסרב לקחת אחריות ולבצע את התיקונים לכל הליקויים אשר נמצאו, וכן במידה ועשיתם הכל על פי החוק והבדיקה נעשתה בזמן ובנוסף על ידי איש מקצוע, מהנדס מקצועי צריך להנפיק עבורכם דוח מפורט בו יהיו רשומים כל הליקויים, וכן ליד כל ליקוי אשר נמצא יהיה רשום מה ערך הכספי של התיקונים לכל ליקוי, עם דוח זה הינכם יכולים לגשת לבית משפט על מנת לתבוע את הקבלן, ברוב המקרים לא תגיעו לכך מכיוון שאם הכל נעשה בזמן ועל פי חוק, אין שום סיבה שהקבלן לא יהיה מוכן לבצע את התיקונים הנדרשים.

מה נבדק בזמן בדיקה לפני רכישה?

כאשר אתם מחליטים להזמין חברה אשר תבצע עבורכם בדיקת דירה לפני רכישה, החברה תבצע עבורכם את הבדיקה היסודית והמקיפה ביותר על מנת לספק לכם את הדוח המפורט והטוב ביותר עם כל הליקויים אשר נמצאו בבדיקה, בבדיקה ייבדקו כל ליקויי הבנייה היכולים להימצא, בין אם ליקויים הנראים לעין ובין אם ליקויים הנסתרים מהעין, כמו כן במהלך הבדיקה ייבדקו כל תקעי החשמל בביתכם, וכן כל מערכת האינסטלציה ועוד.

למה חשוב להביא חברה מקצועית על מנת שתבצע את הבדיקה?

ישנם המון אנשים אשר חושבים כי הם יכולים לבצע בדיקת דירה לפני רכישה בעצמם, אך חשוב לדעת כי הדבר אינו נכון, כאשר הינכם מגיעים לדירה אתם יכולים לראות כי הדירה נראית מעולה ויכול להיות שלא קיימים ליקויים אשר נראים לעין, אך ישנם המון מצבים בהם קיימים ליקויים הנסתרים מהעין ורק איש מקצוע אשר מגיע עם מכשור מתקדם יכול לעלות על ליקויי בנייה קיימים אשר הינם נסתרים מהעין, כמו למשל: בעיה בצנרת הדירה.

מי מבצע את הבדיקה?

בדיקה לפני רכישה מתבצעת על ידי מהנדס בניין מומחה, אשר אותו מהנדס הוכשר באופן מקצועי על מנת שיוכל לבצע בדיקת דירה לפני רכישה באופן המקצועי והיסודי ביותר, חשוב מאוד לבצע את הבדיקה על ידי מהנדס מומחה לכך מכיוון שבסוף הבדיקה המהנדס מפיק עבורכם דוח מפורט, בו הוא מפרט לפרטים את כל ליקויי הבנייה אשר נמצאו בזמן הבדיקה, בנוסף ליד כל ליקוי בנייה יציין המהנדס מהו הערך הכספי של כל תיקון לכל ליקוי בנפרד.

למה חשוב שהבדיקה תתבצע על ידי מהנדס?

כאמור, לאחר הבדיקה המקצועית המהנדס יוציא לכם את הדוח המפורט, חשוב מאוד כי איש מקצוע אשר הוכשר לכך יבצע את הבדיקה, זאת על מנת שבמידה והינכם נתקלים בבעיה מסוימת מול הקבלן תוכלו להשתמש בדוח בבית המשפט, במידה והדוח לא יתבצע על ידי מהנדס המוכשר לכך, לא תוכלו להשתמש בדוח בבית המשפט, דבר זה הינו חשוב מאוד למקרה של בעיות מול הקבלן בנושא תיקון הליקויים אשר נמצאו בבדיקה.

למה חשוב לבדוק את מערכת האינסטלציה בדירה?

כאשר אתם רוכשים דירה חדשה, אתם מצפים בכיליון עיניים לרגע שבו תיכנסו לדירה, במידה וקיימים ליקויים באינסטלציה של הדירה, דבר זה יכול לשבש לכם את כל השגרה ואף לבאס אתכם מאוד, בנוסף כל עלות הליקויים יהיו עליכם, חשוב מאוד כי בודק מקצועי במהלך בדיקת דירה לפני רכישה, יבדוק את כל מה שצריך שביניהם קיימת מערכת האינסטלציה שהינה חשובה ביותר לבדיקה מקצועית מכיוון שאינכם יכולים לבצע את הבדיקה לבד בצורה טובה.

כיצד ניתן לבחור חברה מקצועית?

כיום, קיימות לא מעט חברות לבדק בית, על מנת לוודא כי החברה איתה אתם מעוניינים לעבוד חשוב שתבדקו כי היא מבצעת עבורכם את הבדיקה על ידי איש מקצוע מוסמך לכך בצורה יסודית ויעילה כך שלא יוכל לפספס ליקויי בנייה, חשוב מאוד לבדוק כי החברה בה תבחרו תהיה חברה בעלת ניסיון של שנים בתחום בדיקת דירה, וכן לוודא כי הינכם מקבלים דוח מפורט לאחר הבדיקה, בנוסף חשוב לבדוק האם החברה תלווה אתכם לכל אורך התהליך במידה והינכם מגיעים לאי הבנות מול הקבלן.

בנוסף

מומלץ להגיע למשרדי החברה על מנת לסגור את כל הפרטים פנים מול פנים כמו שצריך, כך תוכלו לבקש לראות את התעודה של אותה חברה ולהיות בטוחים כי הינכם הולכים לעבוד עם חברה בעלת ניסיון מוכח, בנוסף חשוב לסגור מול החברה כי לאחר תיקון הליקויים על ידי הקבלן תיעשה בדיקה נוספת על ידי המהנדס על מנת לוודא כי כל הליקויים טופלו כמו שצריך ברמה מקצועית ולא רק אסתטית.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום