בדיקת דירה חדשה מקבלן

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בדיקת דירה חדשה מקבלןבדיקת דירה חדשה מקבלן, או בדק בית בשפה המקצועית, היא צעד חשוב שאתם חייבים לעשות לפני שאתם מקבלים את המפתחות, והמאמר הבא מפרט את כל הסיבות לכך.

בדיקת דירה חדשה מקבלן – איך לקנות דירה בראש שקט?

בדיקת דירה לפני קבלת המפתחות היא חלק חשוב מתהליך הקנייה של הדירה, מכיון שהיא מאתרת ליקויי בנייה בדירה, מליקויים אסתטיים ועד ליקויים חמורים שכדאי שתדעו עליהם לפני שאתם נכנסים לגור בדירה. על פי חוק המכר, ליקויי בנייה הם כל מה שקיים בדירה ולא תואם את תוכניות הבנייה, המפרט הטכני או את התקנות והתקנים.

בדיקת דירה חדשה מקבלן – הכירו את סוגי הליקויים

ליקויי בנייה יכולים להיגרם בכל שלב בתהליך הבנייה, והם נחלקים לשלוש קטגוריות. הראשונה היא כל הליקויים הקשורים לתכנון הבניין שמהווים סכנה בטיחותית או גורמים לירידה באיכות החיים שלכם ובערך הדירה, כגון חדרים קטנים מהתקן הדרוש. השנייה היא כל הליקויים הקשורים לבנייה עצמה כגון איטום לקוי, ריצוף עקום וכדומה. השלישית קשורה לאיכות החומרים שבהם נעשה שימוש, כמו חול ריצוף באיכות ירודה.

בדיקת דירה חדשה מקבלן –דעו מה הזכויות שלכם – תקופות בדק

חוק המכר בא להגן עליכם כקונים וקבע תקופות בדק שבמסגרתן חלה על הקבלן אחריות לתקן את הליקויים שנמצאו בדירה במשך אותה תקופה. כלומר, בגין ליקויים באיטום, לדוגמא, ניתן לפנות לקבלן עד ארבע שנים ממסירת המפתח, בכל הקשור לחיפויים החיצוניים של הבניין, ניתן לפנות לקבלן עד שבע שנים ממועד מסירת המפתחות ובכל ליקוי שאינו אי התאמה יסודית ניתן לפנות עד שנה מקבלת המפתחות ביקורת מבנים קבוצת הדר.

בדיקת דירה חדשה מקבלן –דעו מה הזכויות שלכם – אחריות הקבלן

בנוסף לתקופות הבדק שקבועות בחוק, נקבעה גם אחריותו של הקבלן לאחר תיקון הליקויים. על פי חוק, תקופת האחריות של הקבלן על התיקונים היא למשך שלוש שנים. כלומר, יש לכם עד ארבע שנים לתבוע תיקון של האיטום ועוד שלוש שנים אחריות לאחר התיקון, או עד שנתיים לדרוש תיקון של הריצוף ועוד שלוש שנים אחריות אחרי התיקון.

בדיקת דירה חדשה מקבלן – 2 בדיקות פשוטות לחברה מקצועית

וודאו שהחברה שאתם שוכרים לא קשורה בשום דרך לקבלן, על מנת לוודא שחוות הדעת שאתם מקבלים משרתת אתכם ולא את הקבלן. לפני ביצוע ההזמנה, בדקו עם החברה או המהנדס כמה זמן תארך הבדיקה, מאחר ובדיקה מקצועית, מקיפה ורצינית אורכת לפחות שעתיים וכל בדיקה קצרה יותר היא בזבוז של זמן וכסף.

בדיקת דירה חדשה מקבלן – ההמלצות שלנו

  1. קחו חברה מקצועית לביצוע בדק הבית, שיש לה מהנדסי בניין מקצועיים ומנוסים, כדי שיעזרו לכם באיתור כל הליקויים ובהתמודדות מול הקבלן במידת הצורך.
  2. ערכו סקר שוק, יש חברות בדק בית שמספקות ליווי מלא לאורך כל התהליך, מביצוע בדיקות בכל השלבים החשובים ועד לשירותי עורך דין במקרה של תביעה.
  3. אל תחכו עם הזמנת בדק הבית כי היא חייבת להעשות בתוך תקופת האחריות של הקבלן

בדיקת דירה חדשה מקבלן – לסיכום

הזמנת בדק בית עבור דירה חדשה היא לא עניין זול ויכולה להגיע לכמה אלפי שקלים, אבל אל תטעו לחשוב שבגלל שמדובר בדירה חדשה, אין טעם להוצאה כזו. כמו השקעה בעורך דין או במפקח בניה, גם השקעה בבדק בית היא השקעה שתשתלם לכם בטווח הרחוק, אם בצורת הנחה במחיר הדירה או על ידי חסכון בהוצאות מיותרות בעתיד. וגם אם לא קיבלתם הנחה או חסכתם עלויות, הרווחתם ראש שקט והנאה בטוחה מהדירה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום