תקן גובה חלון

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כאשר אתם מחליטים על עיצוב החלונות בביתכם כחלק מתהליך העיצוב הכולל של הבית, עליכם לקחת בחשבון כי גובה חלון הוא אחד הפרמטרים שמשפיעים יותר מכל על המראה של החלון, כמובן בכפוף לרוחב, לפרופורציות ולאלמנטים נוספים הלוקחים חלק בעיצוב הכולל. מהי המשמעות של גובה החלון בתהליך העיצוב, ועד כמה גובה החלון יכול להשפיע על האווירה בביתכם? על כך בשורות הבאות.

גובה חלון מקצה לקצה ומעל הרצפה

כאשר אנו עושים שימוש במונח גובה חלון, אנחנו יכולים להתייחס לשתי מידות שונות לחלוטין. מידה אחת מתייחסת לגובה החלון מקצהו התחתון ועד קצהו העליון. מידה אחרת מתייחסת לגובה שבו מותקן החלון מעל הרצפה. אלו הם כמובן שני נתונים שונים ונפרדים לחלוטין אך שניהם חשובים ויכולים להיות קריטיים בתהליך עיצוב הבית.

תקן גובה חלון: כיצד משפיע גובה החלון על עיצוב הבית?

עיצוב פנים הוא מקצוע מורכב הדורש השכלה רשמית ולא מעט כשרון, ובשורות הבודדות שעומדות לרשותנו לא נוכל להסביר בדיוק כיצד משפיע גובה חלון על עיצוב. יחד עם זאת, ישנם מספר כללי אצבע שאפשר להתייחס אליהם ובכלל זה:

ככל שהחלון גבוה יותר כך הוא יוצר אימפקט עיצובי גדול יותר – העין שלנו רגילה לגבהים סטנדרטיים של חלונות, וברגע שמתגלה לפנינו חלון גבוה יותר שמכסה שטח גדול יותר של הקיר, כך הוא ימשוך יותר את תשומת ליבנו וייראה לנו מרשים יותר.

חלון גבוה יותר מעביר דרכו יותר אור וחושף דרכו יותר נוף – ההשפעה של חלון גבוה על החלל הפנימי של הבית לא מסתכמת רק בתצורת החלון אלא גם בהשלכות של תצורה זו. דרך חלון גבוה חודר לבית הרבה יותר אור לאורך שעות ארוכות יותר ביממה, ודרכו גם מתגלה נוף יותר רחב ומגוון מבפנים החוצה.

ככל שהחלון קרוב יותר לרצפה, כך האימפקט העיצובי שלו גדול יותר – אנו רגילים לגובה סטנדרטי שממנו אמור להתחיל החלון ולעלות כלפי מעלה. כאשר אנו חורגים מהגובה הזה, יש לכך אימפקט עיצובי משמעותי. אם נבחר גובה חלון גבוה מאוד הרי שהחלון יהיה קטן יותר ונאבד את האימפקט העיצובי שלו, את חדירת האור וחשיפת הנוף, אבל אם ננמיך את החלון עד כמעט גובה הרצפה נשיג אפקט כפול – גם גובה ייחודי שמושך את העין וגם הגדלת שטח הפנים של החלון באופן שמגדיל את החשיפה לאור ולנוף.

גובה חלון מינמילי 1.05 מגובה הריצוף בדק בית עם המלצות יבדוק לכם היטב אץ גובה החלונות בעת ביקורת מבנים שיבצע בדירה החדשה שלכם.

תקן גובה חלון: גובה חלון ופרופורציות

לבסוף, אי אפשר להתעלם מהנושא של פרופורציות. גובה חלון יכול להשפיע על האווירה העיצובית כמעט בכל מקרה, אך בעיקר בהתאם לפרופורציות הרוחב והגובה. חלון גבוה וצר יבלוט יותר מאשר חלון גבוה ורחב. לעומת זאת חלון שהוא גם גבוה וגם רחב באופן שממש ממלא את כל שטח הקיר, יוצר את האימפקט העיצובי אולי הבולט והמשמעותי ביותר שניתן ליצור באמצעות גובה חלון.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום