בדיקת איטום במרפסת שמש

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מרפסת שמש היא לכאורה מרפסת החשופה לאיתני הטבע ובמרבית המקרים אף פתוחה בפני הגשם. יחד עם זאת, ישנן לא מעט מרפסות שמש בהן קיים קירוי קבוע שהופך אותן למעשה למרפסות סגורות דרך קבע, או קירוי זמני שאותו מרכיבים מייד עם תחילת החורף ומסירים עם בוא האביב. בשני המקרים הללו, חשוב לבצע בדיקת איטום במרפסת שמש בכדי לוודא שהקירוי שאמור להגן על המרפסת ועל תכולתה במהלך עונת החורף, אכן ממלא את תפקידו. בנוסף, איטום הוא דבר שצריך לבדוק ולוודא גם במרפסות שמש פתוחות לחלוטין, ועל כך בשורות הבאות.

מדוע בכלל נדרש איטום במרפסת שמש?

מרפסת שמש היא שטח בנוי בדירה בדיוק כמו כל חלק אחר ממנה. מרפסת שמש, מאחר והיא פתוחה לחלוטין וחשופה לאיתני הטבע, אינה אמורה להיות אטומה לחדירת גשם, אבל היא בהחלט צריכה להיות אטומה על מנת שניתן יהיה לבודד אותה משאר חלקי הבית. דווקא בגלל החשיפה הגבוהה של מרפסת השמש לאיתני הטבע, קיים חשש כי מים יחדרו ממרפסת השמש אל חלקים נוספים של הבית או של הבית בקומה מתחת. על כן, בדיקת איטום במרפסת שמש היא בדיקה שנועדה בעיקר בכדי לוודא את איטום המרפסת מפני חדירת מים דרכה אל חלקים אחרים של הבית ולעיתים מבוצעת כחלק מתהליך ביקורת מבנים הכולל בדיקות נוספות.

איטום במרפסת שמש נדרש גם כאשר מרפסת השמש כוללת בתוכה אלמנט של קירוי וסגירה, בין שמדובר בסגירה חלקית, סגירה זמנית או סגירה מלאה וקבועה. קירוי, תפקידו לאטום למעשה את חלק המרפסת המקורה ולאפשר שימוש במרפסת כמו גם הגנה על הרכוש הממוקם בחלק המקורה. בדיקת איטום בהיבט זה תתמקד בבדיקת ליקויי איטום בקירוי עצמו.

 

מהם האלמנטים הנבחנים במסגרת בדיקת איטום במרפסת שמש?

במסגרת בדיקת איטום במרפסת שמש נבחנים שורה של אלמנטים דרכם יכולה להתבצע חדירה של מים וחלחול הלאה. בין האלמנטים המרכזיים שנבחנים בבדיקה זו נמצא בדיקת איטום של אריחי הרצפה ואזור החיבור בין רצפת המרפסת וקירותיה, בדיקת איטום של כל מערכות החשמל המותקנות במרפסת ויכולות להיות חשופות למי הגשמים (עמודי וגופי תאורה, שקעים, מתגים וכן הלאה), איטום דלתות וחלונות באזור החיבור בין המרפסת ובין חלל הבית הפנימי ואפילו בדיקת איטום במרווח הצר של חור הניקוז בין דופן צינור הניקוז ובין מסת הרצפה שבתוכה הוא מונח המחיר הוא 500-1000 שח למספר מרפסות מחיר בדק בית בדירה מתחיל ב800 שח לכל הדירה..

הרעיון המרכזי בבדיקה זו הוא לזהות כל מקום שדרכו יכולים לחדור מים באופן שיאפשר להם לחלחל הלאה ולהתפשט בשטח המרפסת, הבית ואולי הבניין כולו. בדיקה זו אמורה לאתר את כל אותם ליקויי איטום ולהמליץ על אופן הטיפול בבעיה. את הבדיקה מומלץ לבצע לאחר קבלת דירה חדשה מקבלן או לאחר פרויקט שיפוץ שבו הייתה מעורבת המרפסת, וכן בכל מקרה בו מתעוררות בעיות רטיבות בבית או בבתים הסמוכים בבניין.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום