שיפועים במרפסת שמש

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אין מרפסת שמש שאין בה חור ניקוז, אבל יש לא מעט מרפסות שמש ששיפועי הרצפה בהן תוכננו ו/או בוצעו בצורה כל כך לא מקצועית, עד שחור הניקוז הופך לכמעט בלתי רלוונטי. מרפסת השמש שלכם חשופה באופן קבוע לגשמים במהלך עונת החורף, ומי הגשמים הללו צריכים להתנקז מהמרפסת הרבה לפני שהם חודרים אל ביתכם דרך דלת הכניסה למרפסת. בכדי שזה יקרה נדרשים שיפועים במרפסת שמש, ועל כך נדבר בשורות הבאות.

מהם שיפועים במרפסת שמש?

אתם לא רואים אותם ואתם לא אמורים לראות אותם. אתם גם לא מרגישים אותם ואתם לא אמורים להרגיש אותם, אבל במרפסת השמש שלכם אמורים להיות שיפועי רצפה מאוד קלים, שאמורים לנקז את המים מכל רחבי המרפסת ולהוביל אותם אל חור הניקוז שנמצא בדרך כלל בפינת המרפסת. שיפועי המרפסת חייבים לכסות את כל שטח המרפסת על מנת למנוע מצב של הצטברות מים ושלוליות בחלקים שונים של המרפסת, אבל הם גם צריכים להיות מאוד מאוד מתונים בכדי שאפשר יהיה ללכת, לדרוך, לשבת ולהתנהל במרפסת השמש מבלי להרגיש אותם כלל.

העקרונות של שיפועים במרפסת שמש

נשאלת השאלה, איך אפשר ליצור שיפועים שמכסים את כל שטח המרפסת ובאותה נשימה גם ליצור אותם בצורה כל כך מתונה עד כדי כך שלא מרגישים אותם? ובכן, התשובה היא מאוד פשוטה. מים תמיד ינועו דרך הנתיב שהכי קל להם לנוע בו. כאשר מדובר על שיפועים במרפסת שמש הנתיב הזה מוכתב על ידי כוח המשיכה. המים פשוט יזרמו לכל כיוון שאליו יפנה השיפוע, אפילו אם מדובר בשיפוע קל מאוד. אם השיפוע יהיה מתון מאוד, המים יצטרכו להצטבר מעט כדי ליצור את המומנטים שיתחיל להניע אותם לכיוון חור הניקוז. אם השיפוע יהיה חד מאוד, הניקוז יהיה מיידי. החוכמה היא למצוא את נקודת האמצע בין שתי האפשרויות הללו, על מנת להבטיח שפעולת הניקוז תהיה מהירה ותכסה את כל שטח המרפסת, אך גם לא תהיה מורגשת. אנשי מקצוע המתמחים בתחום הריצוף, יודעים היטב מהם השיפועים האלה, ויכולים להבטיח את האיזון האולטימטיבי בין צרכי הניקוז ובין צרכי השימוש במרפסת.

שיפועים במרפסת שמש

מה עושים כאשר קיימות בעיות ניקוז במרפסת?

בעיות ניקוז במרפסת שמש נובעת בדרך כלל מסתימה של המרזב או של חור הניקוז ומבוצעת במסגרת ביקורת מבנים, הרבה לפני השיפועים של רצפת המרפסת. יחד עם זאת, אם הגעתם למסקנה שהבעיה היא דווקא שיפועי המרפסת וחוסר התנועה של המים אל עבר חור הניקוז מלכתחילה, ייתכן שתצטרכו להרים את כל המרצפות ולעשות ריצוף חדש עם שיפועי רצפה מתאימים. אנשי מקצוע מומחים ידעו למצוא לכם גם פתרונות ביניים שלא דורשים החלפה של כל הריצוף, אלא רק של חלקו, אבל פתרונות אלה לא יוכלו לתת לכם לעולם את הפתרון המלאה של שיפועים מושלמים במרפסת שמש.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום