בדק בית בדירה חדשה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

חברת בדק בית בדירה חדשה 

לכאורה, רכישת נכס נדל"ן כל שהוא, ובכלל זה רכישת דירה חדשה למגורים, אמורה להתבצע רק אחרי בדיקה יסודית של הנכס שתאפשר למפות את כל הכשלים המצויים בו. עם זאת, בדק בית בדירה חדשה לא מבוצע כמעט בכלל, וגם בדירות ישנות קיימת נטייה להימנע מביצוע בדק בית. מה זה בכלל בדק בית? מדוע נדרש ביצוע בדק בית ומתי כדאי לבצע אותו? האם יש צורך לבצע בדק בית גם כשמדובר בדירה חדשה מהקבלן? במאמר להלן נביא הסבר על החשיבות הרבה של בדק הבית בהליך הרכישה של נכס, בין אם מדובר בדירה או נכס יד שנייה, ובין אם מדובר בדירה חדשה לחלוטין.

בדק בית בדירה חדשה – מה הוא כולל

בדק בית המלצות לבצע גם בדירה חדשה כולל למעשה את כל התחומים שבהם מתבצע בדק בית בדרך כלל. הדברים אמורים בבדיקות תקינות של צנרת המים והביוב, צנרת החשמל וצנרת המיזוג בבית. כמו כן בדירת שלמותן של המרצפות, החלונות והדלתות וכן בדיקת הצבא על הקירות. מי שאמון על ביצוע בדק הבית עשוי לבדוק גם את איכות הבנייה. אבל בנוסף לאמור לעיל, בדק הבית בדירה חדשה אמור לזהות גם כשלים בבנייה – סדקים בקירות או בתקרה, קירות עקומים או פגומים, דלתות וחלונות תקולים או שהסגירה והפתיחה שלהם קשות, ברזים דולפים ועוד כיוצא באלה בדיקות.

בדק בית ברכישת דירה מהקבלן והחשיבות שלה

בדק בית בדירה חדשה איננו זהה, כאמור לעיל, לבדק בית בדירה ישנה. זאת, כיון שהמטרה שלו היא בעיקר לזהות תקלות נסתרות, שהמוכר לא דיווח עליהן ואולי הוא איננו מודע להן. עם זאת, המציאות מוכיחה שדווקא בדירות חדשות יכולות להתקיים תקלות משמעותיות – תקלות בצנרת, מרצפות שבורות, טיח מתקלף או עבודות גימור רשלניות. בכל אחד מהמקרים הללו, מי שאחראי על התיקון הוא, כאמור לעיל, הקבלן שבנה את הדירה.

בדק בית בדירה חדשה חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים, האמונים על ביצוע הבדיקה והמורשים לכך. אם בדק הבית אכן מתבצע על ידי מקצוענים, דו"ח בדק הבית כאמור מהווה מסמך מחייב, שהקבלן שבנה את הדירה אמור להתייחס אליו בכובד ראש ולפעול על פיו. כיון שתקופת האחריות על הדירה החדשה היא מוגבלת בזמן, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לבצע בדק בית בהקדם, במטרה לזהות את התקלות ולטפל בהם על חשבון הקבלן. בדק בית בדירה חדשה היום, פירושו איכות חיים גבוהה מחר.

בדק בית בדירה חדשה

אם אתם מוכרים דירה או רוכשים דירה חדשה מקבלן או יד שנייה, אתם חייבים לעשות בדיקת בית. באמצעות בדיקת בית יסודית ומעמיקה ניתן לאתר את כל הליקויים השונים במבנה הדירה ולטפל בהם בטרם יהפכו למשמעותיים יותר.

מהי בדיקת בית?

בדיקת בית היא בדיקה מעמיקה לגבי איתור ליקויים במבנה הבניין והדירה עצמה. בדיקה זאת נעשית כאשר מוכרים או קונים דירה חדשה. את הבדיקה עושים שהדירה ריקה מחפצים ומדיירים בה. וזאת על מנת שנוכל לאתר באופן מהיר את הליקויים השונים בה ולתקנם במהירות. במידה ויש ריהוט בדירה, הריהוט מפריע לאתר את מקור הליקויי בין אם זה נזילה או בידוד לקויי וכו'. לכן חשוב שהדירה תהיה ריקה ללא חפצים וללא אנשים שגרים בה.

מה כוללת בדיקת בית?

בדיקת בית היא למעשה בדיקת מבנים מקיפה ויסודית אשר בודקת את הליקויים השונים אשר נמצאים במבנה הדירה ואשר אינם גלויים לעין. בבדיקה זאת בודקים את המערכות השונות בדירה אשר משפיעים על ליקויי הדירה. מערכות הדירה כוללות: מערכות חשמל, מערכות אינסטלציה, איטום הדירה ועוד. בכל אחד מהמערכות בודקים אילו ליקויים קיימים ומה מצב הליקויי, האם הוא ליקויי קטן או ליקויי משמעותי אשר מסכן את בטיחות הדיירים ומצריך תיקון מיידי.

חשיבות בדיקת בית?

באמצעות בדיקת בית ניתן לבדוק לעומק ובצורה יסודית ומעמיקה את הליקויים השונים בבית. הבדיקה עצמה נותנת לנו מידע רב לגבי אזורים בבית אשר התגלו בהם ליקויים שלא ניתן לראותם. תיקון הליקויים עוזר למנוע את הליקויים אך למרות התיקונים ערך הדירה יורד. באמצעות בדיקת בית ניתן לקבל תמונת מצב כוללת ואובייקטיבית ע"י איש מקצוע דבר שיעזור לכם בהמשך שתחליטו לרכוש את הדירה.

אילו ליקויים נפוצים ניתן למצוא בבדיקת הנדסית שלבית?

בדיקת בית

הליקויים השכיחים שנמצא בבדיקת שגרתית לבית הם: רטיבויות אשר כלואות בקירות הבית ומתחת לריצוף כתוצאה מצנרת ישנה ודולפת, איטום בגגות וחדירת מי גשמים וכן איטום באמבטיה, ריצוף וצבע, בעיית בידוד חיפויי קירות, סדקים במיוחד בדירות ישנות. ליקויים אלה עלולים לגרום במקרים חמורים יותר לסכנת חיים, לכן יש לתקנם במהירות האפשרית על מנת לא להגיע למצבים מסכני חיים ובלתי בטוחים.

האם בדיקת בית היא בדיקה אמינה?

בדיקת יסודית לבית היא אחת הבדיקות האמינות ומהימנות שקיימות למציאת ליקויי במבנה הדירה. בבדיקת בית מתגלים ליקויים במערכות השונות בדירה אשר מחייבים תיקון מיידי ולעיתים אף מסכנים את חיינו. בדיקת בית מאתרת תוך שימוש במכשור מתקדם וטכנולוגי את כל הליקויים אשר אינם נגלים לעין ואשר מסכנים את חיי הדיירים, ולאחר איתורם מתקבל דו"ח מפורט עם כל הליקויים שעל בעל הדירה או הקבלן לתקנם. במידה והדירה באחריות הקבלן, על הקבלן לתקן את כל הליקויים במועד שמוקצב לו, במידה והקבלן לא מתקן את הליקויים או מתקן חלקית שהדירה באחריות, ניתן לתבוע אותו בבית המשפט והדו"ח של בדיקת בית משמש כאסמכתא לכך.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום