טיפים לבדיקת איכות ארון חשמל

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

ארון החשמל הוא המרכז של מערכת החשמל למבנה, בין אם מדובר על בית פרטי או דירה ובין אם מדובר על בניין שלם או מבנה מסחרי/תעשייתי כלשהו. אל הארון מתרכזת כל תשתית הולכת החשמל בתוך המבנה, ממערכת מורכבת של תעלות וצינורות מוסתרים וגלויים וכמובן שמהחוץ מגיעה אל הארון אספקת החשמל מרשת החשמל הראשית. מכיוון שמדובר על חשמל, שהוא זרם חיים למבנה אך גם בעל פוטנציאל סיכון בלתי מבוטל, ארון החשמל חייב להיות עמיד, חזק ובעיקר מתאים למשימה שלו מבחינת גודל, חומרים עמידים, בטיחות וכיוצא באלו. ניתן לכם כאן כמה טיפים לבדיקת איכות ארון החשמל שלכם.

בחוץ או בפנים?

בעבר ארונות חשמל הותקנו במקרים רבים מחוץ למבנה, בעיקר מטעמי נוחות של התקנת התשתית הראשונית אל המבנה ומהארון לרחבי המבנה. אך כיום נוהג זה אינו מקובל ועל פי רוב את ארונות החשמל מתקינים בפנים, באזור נסתר ובצורה אסתטית בבית פרטי או דירה ובאזור המכונות והתפעול במבנים גדולים יותר – גם כמובן בארון מסודר ואסתטי. כך שזהו הטיפ הראשון עבורכם, ברוב המקרים ואלא אם מדובר על מקרה חריג או על מבנה ארון חשמל המתאים באופן מוחלט לשימוש חיצוני, רצוי שהארון שלכם יהיה במיקום פנימי מוגן ובטוח מפני איתני הטבע וגם עם פחות סיכון שגורם בלתי מורשה יפתח את הארון ויתעסק עם תשתית החשמל שלכם. בבתים צמודי קרקע מותר להתקין את ארון החשמל במרפסת כל עוד היא מקורה והארון מוגן מפני מים בצורה טובה, במקרה זה על הארון להיות עם בידוד משמעותי יותר מארון סטנדרטי ופנימי.

יתרה מזאת, תקנים רלוונטיים לארונות חשמל מגדירים כי אין להתקין ארון ולוח חשמל במרפסת פתוחה, בחדר אמבטיה או מקלחת וגם לא בצינור אוורור או פירים הכוללים צמרות של גזים או נוזלים

פרטים לוודא לגבי איכות ייצור והתקנת ארון החשמל

נציין כי התקן הרלוונטי ללוחות חשמל תעשייתיים וללוחות חשמל רבים נוספים בישראל הוא תקן 61439 – מהנדס בדק בית חייב להכיר את התקן כך שבהחלט מומלץ לבדוק עם החשמלאי שלכם כי לוח החשמל עצמו עומד בכל דרישות התקן הנוגעות לתשתית החשמל שלכם. כמובן שגם הארון עצמו חייב לעמוד בהגדרות התקן מבחינת מבנה, חומרים, אפשרויות בידוד, הגנה מפני התחשמלות ואש ומעבר אש בין לוחות חשמל וכיוצא באלו. לפניכם כמה טיפים שתוכלו לוודא כדי לקבל תמונת מצב האם ארון החשמל שלכם עומד בדרישות האיכות הכלליות:

  • הארון עשוי חומרים חזקים ועמידים – ברוב מוחלט של המקרים ארונות חשמל עשויים מתכת. כמו כן קריטי לוודא כי לארון יש אמצעי סגירה ונעילה אמין, איכותי ונוח.
  • בתוך הארון צריכים להיות מעברים יעילים ונכונים לרכיבי לוח החשמל השונים וכן מחיצות טובות ומוגנות מפני חשמול ומעבר אש בין לוחות שונים (בעיקר בלוחות תעשייתיים גדולים).
  • ארון החשמל צריך להתאים לגודל מערכת החשמל שלכם כך שיהיה אפשר להתקין בקלות ולפי התקנים את כל המרכיבים, אך רצוי שיהיה גם מקום נוסף לשדרוגים ושינויים עתידיים וגם לתוספת בטיחות.
  • ארון חשמל איכותי, אמין ובטיחותי צריך להיות ייעודי למערכות חשמל ולא "סתם" ארון מתכת, זה כולל בידודים, הגנות מפני פתיחה לא מורשית, שריפה והתחשמלות ואיטום מוחלט מפני החוץ. שימו לב שלארון שלכם יש את כל אלו.

בנוסף לארון החשמל עצמו, מאוד חשוב שרק חשמלאי מוסמך יבצע התקנות בלוח החשמל שלכם ובמערכת החשמל בכלל, כאשר לפי גודל, מורכבות וחוזק המערכת עליכם להיעזר בשירותי חשמלאי המתאים למשימה. למשל, לא כל חשמלאי רשאי לחבר לוח חשמל תלת פאזי, אלא רק מעל דרגה מסוימת.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום