בדק בית לדירה חדשה מקבלן

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בדק בית בדירה חדשה מקבלן

בדיקת בדק בית מהווה את אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך בניית בית חדש. נשמע לכם מוזר? זה אכן נשמע מוזר, אבל זה נכון לגמרי. כאשר אתם מקבלים את הדירה החדשה שלכם מהקבלן, אתם לא באמת יודעים מה מצבה. היא אולי נראית טוב במבט ראשון ואולי אין שום בעיה שאתם יכולים להצביע עליה רק מלהתבונן ברחבי הדירה, אבל ייתכן שבדירה הזאת ישנם ליקויי בנייה שלאורך שנים יכולים לגרום לכם לא מעט עוגמת נפש והוצאות כספיות, שלא לומר סיכונים בטיחותיים. בהתאם לכך, כאשר אתם מקבלים את הדירה מהקבלן, אתם רוצים מאוד לבצע בדיקת בדק בית ולהלן אנו מונים בפניכם 30 בדיקות שאתם חייבים לבצע במסגרת הבדיקה. הבדיקות מפורטות להלן לפי סדר אקראי ואין להסיק מסדר זה לגבי חשיבותן או סוג הבדיקות שאליו הן משתייכות.

בדק בית בדירה חדשה מקבלן הבטחון שלכם 

כבר בשלב זה חשוב לומר כי בדיקות בדק בית נועדו להעניק לכם את הבטחון שאתם מבינים היטב מה מצבו של הבית אליו אתם נכנסים, הבית שאותו קיבלתם מהקבלן ושעליו שילמתם ממיטב כספכם. יחד עם זאת, בדיקות אלה לא נועדו רק כדי להרגיע אתכם אלא כדי להוות בסיס לתיקון כל הליקויים שיימצאו במסגרתן. דו"ח הבדיקה שתקבלו בתום בדיקת בדק בית, הוא מסמך משפטי לכל דבר ועניין ובו תוכלו לעשות שימוש במידה והקבלן לא יסכים לבצע תיקון של הליקויים אותם ימצא המהנדס במסגרת בדיקת בדק בית.

בדיקת דירה חדשה מקבלן במסגרת חוק המכר

בדיקת בדק הבית גם מוגדרת במסגרת חוק המכר כתנאי לקבלת אחריות על רכיבים שונים של תהליך הבנייה. כך למשל, עליכם לבצע את בדיקת בדק הבית בתוך פרק זמן מקסימלי מאז קיבלתם את המפתח לאכלוס הדירה, על מנת שבדיקה זו תוכל לשמש כבסיס לכל דרישת תיקון שתבוא מצידכם במסגרת האחריות שמעניק לכם הקבלן על הדירה. פרק זמן זה משתנה מאלמנט לאלמנט כשאת יסודות המבנה ניתן לבדוק במהלך מספר השנים הראשונות בעוד שאת איטום החלונות למשל יש לבדוק כבר במהלך השנה הראשונה לאחר שקיבלתם את המבנה מהקבלן.

את בדיקת בדק הבית מבצע מהנדס בניין מקצועי ומוסמך והוא מבצע אותה על פי רשימת מכולת מסודרת ומובנת. ברשימה זו מופיעות עוד בדיקות רבות מעבר למה שאנו מפרטים במסמך הבא ולאחר ביצוע הבדיקה כולה תוכלו להיות בטוחים שלא נותר מרכיב אחד בדירה שלא נבדק. וכפי שהבטחנו קודם לכן, להלן 30 בדיקות חובה שיש לבצע במסגרת בדיקת בדק בית:

  1. בדיקות שיפועי רצפה – בבדיקה זו יש לוודא שהרצפה ברחבי הבית מיושרת כפי שראוי להיות, אך גם כוללת את השיפועים הנדרשים סביב חורי ניקוז. כך למשל, בחדר המקלחת צריך להיות חור ניקוז עם שיפוע קל של הרצפה לעבר חור הניקוז. אותו כנ"ל לגבי חור הניקוז במרפסת השמש. מעבר לכך, בכל רחבי הבית חייבת הרצפה להיות מיושרת לחלוטין ברמת פלס.
  2. בדיקת ריצוף – בדיקה שבה נבחנים אריחי הרצפה אל מול ההזמנה שבוצעה, דוגמת העיצוב, גודל האריחים, מותג יצרן וכן הלאה. כמו כן, נבחנת איכות הריצוף, שמירה על מרווח אחיד וסביר בין האריחים וריצוף מקצועי ואסתטי בשולי הריצוף בנקודות החיבור עם הפאנלים והקירות.

אינסטלציה

  1. בדיקת אינסטלציה – בדיקת מערכת האינסטלציה נועדה לוודא לחץ מים תקין בצנרת והפעלה נכונה של מים חמים וקרים, וכי צנרת המים החמים והקרים מנותבת לכל הברזים בצורה תקינה. בבדיקה זו ייתכן שיתברר כי הברזים מכוונים על מים חמים אך יוצאים מהם מים קרים ולהיפך. זהו כמובן לא ליקוי משמעותי אך ראוי שתדעו עליו וראוי שגם תוכלו לדרוש תיקון שלו.
  2. בדיקת שיפועי ביוב – היכולת של ביוב לנוע מחורי הניקוז אל מערכת הביוב המרכזית תלויה כל כולה בכוח המשיכה. בכדי שהביוב יוכל לזרום בצורה תקינה ובכדי למנוע סתימות ביוב חוזרות ונשנות, חשוב לוודא שמערכת הביוב מותקנת עם השיפועים הנדרשים על מנת לאפשר זרימה טובה מאוד של הביוב לאורך הצנרת.

סדקים

  1. בדיקת סדקים – בהתאם לטיב הקרקע ולאיכות היסודות שיצקו, ייתכן מאוד שהבית שלכם יסבול מסדקים שמופיעים בו חדשות לבקרים, לעיתים ברמה מאוד מינורית ולעיתים ברמה יוצרת סיכון. בכל מקרה, במסגרת בדיקת בדק בית חשוב לבצע בדיקה של הסדקים ולהבין ממה נובעים הסדקים. ייתכן מאוד שהסדקים יעידו על יציקה לא נכונה של היסודות, ובמקרה כזה יש לבצע חיזוק של היסודות הקיימים. את בדיקת הסדקים מומלץ לבצע לאחר שנה מקבלת הדירה על מנת שניתן יהיה לבדוק את הופעתם לאורך זמן.

איטום

  1. בדיקת איטום חלונות – בדיקת איטום החלון מסביב לקו החיבור בין הקיר למסגרת החלון ובין הקיר למסגרת ארגז התריס. אלו הם אזורים רגישים לחדירת מים ואוויר ולכן חשוב לוודא איטום מוחלט והרמטי לאורך קווים אלה.
  2. בדיקת איטום חוץ – איטום חוץ מתייחס בעיקר לאיטום החיבור בין קירות החוץ ובין הקרקע, והיא נכונה לבתים פרטיים ולקומות קרקע בלבד. בהיעדר איטום מתאים, מים יחדרו אל מתחת לרצפה ומשם יעלו דרך חריצי הרצפה.
  3. בדיקת איטום גג – בדיקת איטום הגג ווידוא כי בגג ישנם השיפועים הנדרשים על מנת לכוון את מי הגשמים אל חור הניקוז והמרזב.

בדיקת מערכות

  1. בדיקת מערכת מיזוג אוויר – בדיקת התאמה בין המזגים שהותקנו ופרישת תעלות המיזוג ובין התכנון המקורי וכן בדיקה שכל מערכת המיזוג מתפקדת בצורה יעילה, חסכונית בחשמל ובטיחותית.
  2. בדיקת לוח חשמל – בדיקה של לוח החשמל ואיכות החיווט, חיבורי החשמל והיעדר חוטים רופפים או חיבורים חשופים מדי. כמו כן, בדיקת הארקה בבית, פעילות תקינה של מפסק הגנה ראשי ופעילות תקינה של מד זרם החשמל.
  3. בדיקת גופי תאורה – האם הותקנו גופי התאורה המופיעים במפרט של תכנית הבנייה? האם גופי התאורה הותקנו בצורה מקצועית שמסתירה את חוטי החשמל והאם הם מתוחים לגובה המתאים? בדיקת גופי תאורה מיועדת לבדוק בדיוק את זה, כמו גם את רמת התפקוד של גופי התאורה.
  4. בדיקת שקעי חשמל ומתגים – בדיקה של פרישת שקעי החשמל והמתגים, האם הפרישה תואמת את תכנית הבנייה, האם השקעים מתפקדים בצורה יעילה ואינם נתקעים, נשברים או נעים בצורה מעוותת בתוך הבית שלהם. בדיקת יציבות וקיבוע המתגים בתוך השקעים, בדיקת שקעי הכנה וזמינות תשתית בשקעים אלה, בדיקת תפקוד מלא ותקין של כל המתגים והשקעים ללא סיכונים בטיחותיים.

סניטציה

  1. בדיקת כלים סניטריים – בדיקת הכלים הסניטריים המותקנים בבית אל מול המפרט בתכנית הבנייה ואל מול הסטנדרטים הנדרשים. בכלל זה נבדקים כלל הברזים המותקנים בבית, מעמדים לסבון, מגבות ונייר טואלט, ראשי מקלחת וכן הלאה.
  2. בדיקת אסלה ומכל הדחה – בדיקת תקינות הפעילות של האסלה ומכל ההדחה, בדיקה שההדחה מתבצעת בצורה יעילה ומבלי לבזבז מים וכי מילוי מכל ההדחה מתבצע בצורה תקינה וללא נזילות.
  3. בדיקת חיפוי קרמיקה – בדיקת חיפויי הקרמיקה בחדרי האמבטיה והשירותים. תחילה נבדקת התאמת הקרמיקה למפרט שצוין בתכנית הבנייה, הן מבחינת דוגמת העיצוב, הן מבחינת גודל האריחים והן מבחינת אופן הפרישה שלהם. לאחר מכן נבחנת גם איכות ההדבקה של האריחים והחוזק המבני שלהם, האיטום בין האריחים, שמירת מרווח אחיד בין אריח לאריח ושמירת חיבור אסתטי בשולי החיפוי.

טייח וחיפוי

  1. בדיקת יישור קירות – בדיקת מידת היישור של הקירות שאמורים להיות אנכיים לחלוטין. נטייה של הקירות אפילו במספר בודד של מעלות, עלול להוביל לעומס יתר על הקירות ולאורך זמן אף לסיכון בטיחותי. במסגרת בדיקה זו נבחנת מידת היישור של הקירות ואם ישנה סטייה במידת היישור, נבחן האם סטייה זו נובעת מטיח לא תקין או מהאופן בו נבנה הקיר מלכתחילה.
  2. בדיקת טיח וצבע – בדיקה של יישום טיח בצורה מקצועית ומוקפדת סביב המתגים ושקעי ההכנה, בדיקת טיח סביב החלונות והדלתות, בדיקת טיח בצורה איכותית ואחידה בכל רחבי הבית. במידה והוזמן שליכט, בדיקת איכות השליכט והצבע שיושם, בדיקת התאמה בין הגוון בפועל ובין הגוון שהוזמן.
  3. בדיקת חיפוי חוץ – בבדיקת חיפוי חוץ נבדקת תחילה ההתאמה בין החיפוי שהותקן בצד החיצוני של הבית ובין תכנית הבנייה והמפרט שהוגדר מראש. כמו כן, נבחנת איכות החיבור של אריחי החיפוי אל הקיר על מנת לוודא שהאריחים מחוברים הן בהדבקה והן בחיזוק של שני ברגים שימנעו את נשירת האריחים ברבות השנים.
  4. בדיקת עבודות גבס – בדיקה הבוחנת את איכות עבודות הגבס, עמידתן במפרט המופיע בתכנית הבנייה המרכזית ואת רמת הביצוע שלהן. בבדיקה זו נבחנות הקונסטרוקציות שנבנו להנמכות תקרה, נישות למיניהן, מדפי גבס ומחיצות גבס וכן הלאה. כמו כן נבחן טיב לוחות הגבס, שימוש בלוחות גבס נגד מים וכן הלאה.

מטבח

  1. בדיקת מטבח – בדיקת ארונות מטבח, התאמה בין המטבח שהותקן ובין תכנית הבנייה ומפרט המטבח שהוזמן, בדיקת פרישת הארונות, בדיקת איכות הצירים, החיבורים, הברגים וחומר הגלם המרכזי כמובן.

דלתות וחלונות

  1. בדיקת דלתות – בדיקה שהדלתות המותקנות מתאימות בצורה מלאה למפרט הדלתות שהוזמנו וכי הדלתות מותקנות בצורה מיושרת שמאפשרת סגירה ופתיחה חלקה של הדלתות. כמו כן, יש לבדוק את איכות הבידוד של הדלתות ואת קיומו של פס בידוד לאורך משקוף הדלת.
  2. בדיקת חלונות – בדיקת מסילות הזזה עבור חלונות הזזה, איכות צירים עבור חלונות ציר, תפקוד משולב של חלונות דריי קיפ וכן בדיקת הפרופילים מהם יוצרו החלון, הזגוגיות של החלון וההתאמה של כל אלה אל המפרט שהוזמן ושעבורו שולם מכספי הלקוח.

מערכת גז ותקשורת

  1. בדיקת מערכת גז – בדיקת מצבור הגז המותקן בסביבת הבית במידה והבית מחובר לגז מרכזי, בדיקת צנרת הגז וחיבורי הגז ובדיקת תפקוד מערכת הגז בזמן אמת על מנת לוודא כי לא קיימות דליפות או סכנה לדליפות.
  2. בדיקת קווי תקשורת – בדיקת שקעי טלפון, אינטרנט מהיר וסיבים אופטיים במיקומים הנדרשים, בדיקת חיבורי מולטימדיה ובית חכם אם הוגדרו בתכנית הבנייה, בדיקת קישוריות בין השקעים ובין כניסת התקשורת הראשית לבין השקעים המפוזרים בבית.

בדיקות קונסטרוקציה

  1. בדיקת עמודי וקירות תמך – בדיקת התאמה בין קירות ועמודי תמך בפועל ובין הקירות ועמודי התמך שהוגדרו על ידי הקונסטרוקטור. בדיקה זו היא חשובה וקריטית ולמעשה לא היה ניתן להמשיך ולבנות את הבית ללא אישור הקונסטרוקטור. על כן, ישנה חשיבות לבצע את הבדיקה על מנת לוודא שלא בוצעו עיגולי פינות בתחום חשוב זה, מה שיכול להצביע על איכות העבודה הכוללת

התאמה להיתר

  1. בדיקת התאמה להיתרי בנייה – מרכיב חשוב מאוד בבדיקת בדק הבית הוא בדיקת התאמה של הבנייה בפועל להיתרי הבנייה שניתנו לפרויקט. בבדיקה זו בודק המהנדס את ההתאמה בין מרפסות השמש, מרפסות השירות, דודי השמש, מתקנים שהותקנו בגינה וקווי המתאר של המבנה בכלל אל מול היתרי הבנייה והתשריט המקורי של המבנה. חריגה במידת התאמה זו צריכה לקבל מענה על ידי הקבלן המבצע ועל פי הצורך עבודה מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה על מנת לקבל אישור בדיעבד או הנחיות לגבי הצורך לבצע תיקונים אל מול ההיתרים שניתנו.

גינות ומרפסות

  1. בדיקת מרפסות שמש – בדיקה הנדסית ואסתטית מקיפה של מרפסות השמש, ובכלל זה בדיקת קורות הפלדה המשמשים לייצוב המרפסת, בדיקת עמודי תמך במידה ולא מדובר על מרפסת תלויה, בדיקת פרישת החשמל, האינסטלציה והניקוז במרפסת, בדיקת מתקן הצללה במידה והותקן, בדיקת ריצוף, יישור ושיפועי ניקוז, בדיקת מעקה בטיחות ועמידה בתקנים מחייבים, בדיקת חוזק מבני של המרפסת ואיכות החיבור עם קיר המבנה.
  2. בדיקת גינה – בדיקת פיזור האדמה בגינה ואיכות האדמה, בדיקת יישור השטח, בדיקת מצבורי סלעים, בדיקת מערכת מים בגינה ומערכת ניקוז, בדיקת שבילי גישה, גופי תאורה ונקודות חשמל בגינה ולמעשה בדיקה כוללת של כל מרחב החוץ של המבנה אל מול תכנית הבנייה ואל מול עקרונות הבנייה המקצועיים.

שימו לב שלא כל ליקוי בנייה שמתגלה במסגרת הבדיקה מחייב תיקון של הקבלן. מן הסתם, יש לכם את היכולת לדרוש כל תיקון בכל רמה שהיא, אבל אולי את תשומת הלב המרכזית אתם רוצים למקד דווקא בליקויים המשמעותיים, כשאת הליקויים המינוריים תוכלו לסדר בעצמכם ולרוב גם תוכלו לחיות איתם מבלי להרגיש בהם כלל וכלל. הדבר דומה למכונית יד שניה שמכניסים לבדיקה טרום קניה. בבדיקה זו כנראה שיימצאו ליקויים רבים, אך את רובם המכריע אפשר לקבל כפי שהם והם לא צפויים להשפיע על חוויית הנסיעה שלכם ברכב. המדובר לכאורה בליקויים סבירים לאור גילו של הרכב.

אז אמנם הבית שלכם חדש וזה עתה קיבלתם אותו מהקבלן, אך גם בבית חדש ישנם ליקויים מינוריים מאוד שפשוט יכולים לקרות בכל פרויקט בנייה, לא משנה עד כמה מוגדרת הבנייה כאיכותית. ליקויים אלה לא צפויים להשפיע עליכם וכנראה שלא תרגישו בהם לעולם, ולכן לא כדאי להתעקש עליהם בכל אינטראקציה עם הקבלן. את מחויבותו של הקבלן כלפיכם כדאי לדרוש דווקא בליקויים המשמעותיים שאותם חשוב לכם מאוד לתקן מבלי שהקבלן ירגיש שהוא מתחיל להפסיד על הפרויקט כולו.

שימו לב שאתם מזמינים את הבדיקה אך ורק מבודק מורשה בעל הסמכה בתחום של הנדסת בניין ובעל ניסיון בתחום של ביצוע בדיקות בדק בית. למעשה, כדאי לוודא שמדובר בבודק שמכיר את סוג המבנה הנבדק. כך למשל, אם מדובר בדירת יוקרה כדאי להזמין בודק שמכיר את התחום של בניית יוקרה, שמכיר את חומרי הגלם ואת הסטנדרטים המקובלים בקטגוריה זו של בנייה. היכרות כזאת יכולה לעשות את ההבדל בין בדיקת בדק בית שמוצאת את כל הליקויים הנדרשים ובין בדיקה בינונית למדי.

ביצוע בדק בית לדירה חדשה מקבלן הוא השקעה חכמה ולא יקרה שיכולה לחסוך לכם הרבה כסף ודאגות והכל במאמר הבא.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – כל מה שרציתם לדעת!

אתם עומדים להגשים את החלום שלכם ולקנות דירה חדשה ונוצצת ישירות מהקבלן, בבניין יוקרתי ובמיקום מעולה.

כדי שלא תצטרכו להתמודד עם אכזבות, דאגות והוצאות מיותרות, מומלץ לבצע בדק בית בשלבים שונים של התהליך.

המאמר הבא מפרט את כל מה שאתם צריכים לדעת על בדק בית.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מה זה בדק בית?

בדק בית הוא תהליך שנועד לאתר את כל הליקויים הקיימים במבנה, במיוחד את אלה שלא ניתן להבחין בהם ממבט ראשון.

הליקויים יכולים להיות התחלה של סדקים בתקרה או בקירות, נזילות מים שלא ניתן לראות, ליקויים אסתטיים כגון אריחים עקומים או אי עמידה בתקני בניה.

כל אלה עלולים לפגוע באיכות החיים שלכם ולסכן את בטיחות המבנה.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – למה צריך בדק בית?

בדק הבית הוא ההוכחה שלכם והביטחון שלכם שהדירה שרכשתם נבנתה על פי כל תקנות הבניה הדרושות.

העובדה שרכשתם את הדירה מקבלן ידוע ומוכר לא מבטיחה לכם שאין בדירה ליקויים כמו אי עמידה בתקני בנייה, במיוחד לאור התקנות החדשות שנוספות כל כמה שנים.

דוח בדק הבית יכול לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת האם להמשיך בתהליך הקנייה או לא.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מתי כדאי?

את בדק הבית כדאי לבצע במספר נקודות זמן כאשר הבדיקה הראשונה נעשית עוד בשלבי הבנייה של הבניין. ישנן חברות בדק בית שבמסגרת השירותים שהן נותנות הן דואגות שמפקח ומהנדס בניה יבצעו בדיקה בסיום כל שלב בנייה. כמובן שהבדיקה מותנית בהסכמת הקבלן לכך.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – לפני כניסה לדירה 

אל תמהרו לקחת את המפתחות ולהיכנס לדירה אלא בצעו בדק בית לפני כן, כדי לוודא שאתם מקבלים דירה נקייה מליקויים שעלולים להתגלות שנים אחרי שנכנסתם לדירה ולפגוע באיכות החיים שלכם ובשלוות הנפש.

במידה והתגלו ליקויים בדירה, אתם יכולים לסרב לקבל את המפתחות עד לתיקון כל הליקויים על ידי הקבלן ובכך גם למנוע טענות שהליקויים נגרמו באשמתכם.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – לאחר הכניסה לדירה  

העובדה שהסכמתם לקבל את המפתחות לדירה, אין פירושה שבדק הבית מיותר ושאתם צריכים לחיות עם הליקויים מעתה והלאה.

את בדק הבית אפשר לבצע גם אחרי הכניסה לדירה מאחר ואחריות הקבלן, על פי חוק המכר, אינה מסתיימת עם מסירת המפתחות אלא מספר שנים לאחר מועד המסירה.

עם זאת, מומלץ לבצע את בדק הבית במסגרת תקופת האחריות של הקבלן.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מה בודקים?

בדק בית שנעשה על ידי חברה מנוסה ומקצועית הוא רחב ומקיף וכולל בדיקות של הריצוף, הניקוז, הצנרת, החשמל, עבודות הנגרות, החיפויים, ציפויי הקירות, מסגרות של החלונות, איכות האיטומים ואיכות חומרי הבנייה.

בדיקות נוספות כוללות את התאמת הבנייה לתוכניות ולחוזה והתאמה לתקנות והדרישות השונות שקשורות לבניה, כולל תקנות הג"א ותקנות משרד הבריאות.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מי יכול לבצע בדק בית?

את בדק הבית אתם יכולים לבצע בעצמכם על ידי הכנת רשימה של כל הליקויים האפשריים ובדיקה של הדירה מול הרשימה שהכנתם.

עם זאת, מומלץ שהביקורת תתבצע על ידי מהנדס מומחה ומוסמך בתחום ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה.

בעזרת הניסיון והציוד המתאים, יוכל המהנדס לאתר את כל הליקויים, הגלויים והנסתרים.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מה השלב הבא?

בסיום הבדיקה תקבלו חוות דעת מפורטת מהמהנדס שכוללת תיאור של כל הליקויים שהתגלו בדירה, תמונות של כל ליקוי וכמה יעלה לתקן אותו.

עם קבלת חוות הדעת אתם יכולים להחליט האם לוותר על הדירה או האם לפנות לקבלן בבקשה לתקן את הליקויים או להוריד את עלות התיקונים ממחיר הדירה בדק בית בדירה חדשה בכדי לוודא כי המוצר אותו רכשתם עומד בתקן.

במקרה הגרוע ביותר, תוכלו לפנות עם הדוח לבית המשפט במקרה של תביעה

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – ביצוע תיקונים לפני כניסה

נצלו את העובדה שהקבלן ועובדי הבניין עדיין באזור בטרם מסירת המפתחות, כדי לוודא שכל התיקונים מבוצעים לפני שאתם נכנסים לדירה.

באופן כזה, התיקונים יבוצעו באופן מידי ומהיר כאשר הבית עדיין ריק מחפצים וריהוט ויחסכו מכם את הבלגן וחוסר הנוחות אם תמתינו עם התיקון לאחר שנכנסתם לדירה.

במידה והחלטתם להמתין, עדיין תוכלו לדרוש את תיקון הליקויים במהלך שנת הבדק.

מהי שנת בדק?

שנת בדק פירושה תקופה של שנה מהמועד שחתמתם על מסירת הדירה, ובמהלכה מאתר הבודק ליקויים שלא אותרו קודם לכן, מאחר והם ליקויים שמתגלים רק לאחר מגורים ושימוש בדירה.

יחד עם זאת, אחריות הקבלן לא מסתיימת עם סיום שנת הבדק מאחר והאחריות הקבועה  בחוק אינה תלויה בזמן אלא בסוג הליקוי.

תקופת שנות בדק בחוק

החוק קובע תקופת שנות בדק שמתחילה ממועד מסירת הדירה ומסתיימת לאחר שבע שנים, שבמהלכן ניתן לדרוש מהקבלן את תיקון הליקויים, כפי שקבוע בחוק ובחוזה המכר.

לדוגמא, תקופת הבדק והאחריות על הצנרת והריצוף היא שנתיים ואילו תקופת הבדק והאחריות על התנתקות או התפוררות של חיפויים חיצוניים היא שבע שנים.

כאשר מדובר בליקויים שמסכנים את יציבות המבנה, אין הגבלת זמן על אחריות הקבלן.

תקופת האחריות בחוק

התקופה השנייה הקבועה בחוק היא תקופת האחריות של הקבלן שמתחילה בסיום כל תקופת בדק ומסתיימת לאחר שלוש שנים. כלומר, תקופת האחריות של הקבלן יכולה להימשך עד ארבע שנים ממועד המסירה ואפילו עד עשר שנים ממועד המסירה. בתביעה שנעשית במהלך תקופת האחריות נטל ההוכחה לקיומו של מחדל הוא עליכם.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – איך נקבע המחיר?

מחיר של בדק בית יכול להגיע לכמה אלפי שקלים בודדים והוא נקבע על פי מדדים כגון גודל הדירה והאם מדובר בדירה חדשה או יד שניה.

אמנם קיימים הבדלים במחירים בין הערים השונות ובין חברות בדק הבית השונות, אבל זו עדיין השקעה שכדאי לבצע אחרי שהשקעתם כל כך הרבה כסף בדירה, מאחר והיא יכולה לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש בהמשך הדרך.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – איך בוחרים חברת בדק בית?

  1. וודאו שבחברה מועסקים מהנדסים בעלי הכשרה ובעלי ניסיון באיתור ליקויי בנייה, כדי שתקבלו דוח אמין ומקיף.
  2. בדקו שהחברה משתמשת בציוד הטכנולוגי המתאים כדי לאתר פגמים וליקויים נסתרים.
  3. ערכו סקר שוק וקבלו המלצות על החברה או המהנדס מלקוחות קודמים.

מזל טוב רכשתם דירה חדשה בפרוייקט כזה או אחר, אך כיצד ניתן לדעת שלא שמתם את כספכם על קרן הצבי ולא רכשתם חתול בשק?, הגעתם למקום הנכון. ראשית כמובן שבדק בית כעת ימנע לכם כאבי ראש בעתיד כאשר תיאלצו להתמודד עם הקבלן על כל ליקוי הכי קטן שיהיה לאחר כמה חודשי מגורים. אז לא אנחנו לא אומרים שצריך להתרעם על כל מסמר אך בכל זאת ישנם כמה דברים שכדאי לדעת.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן

מתי כדאי לעשות בדק בית? בדק בית נעשה על מנת לבדוק שהנכס שברצוננו לרכוש עומד בכל התקנים, האם ליקוי בנייה קיימים בו, וכיצד לתקנם. המשפט 'דברים שרואים מכאן, לא רואים משם' מעולם לא היה רלוונטי יותר – והדברים שמהנדס בניין מוסמך רואה בזמן בדק בית, הם פרטים קטנים שכנראה לעולם לא היינו שמים אליהם לב – עד הרגע בו רטיבות מתגלה על התקרה, סדקים נוצרים במרפסת או שהריצוף מתחיל לשקוע תחת רגלינו. וכמו שכאשר אנו הולכים לרופא ומבקשים חוות דעת שנייה, כך על אחת כמה וכמה בדירה זה חשוב. בדק בית לדירה חדשה שרוכשים  מקבלן יכול להישמע מגוחך ומיותר , בטח תגידו מה כבר יכול להיות לקוי בבניה של דירה חדשה לגמרי? תתפלאו, ישנם מקרים רבים בהם שמים אחוזים גבוהים מהמותר של קלקר במקום בטון. וזה עוד בדירות חדשות לגמרי, מהניילונים מה שנקרא,  בדק בית מחיר זול יחסית למה שהבודק יכול למצוא.

מהמסד לטפחות בבדק הבית

לא חשוב היכן תעדיפו לגור אם זה דירות למכירה בנהריה, חיפה, בת-ים, בכל מקום שכזה קבלנים צריכים לעמוד בהרבה חוקים ותקנות שלנו אין מושג לגביהם, וגם לעולם לא נצליח לראות את ההבדל הוא טמון בסוג החול מתחת לריצוף, בשיפוע המרפסת ובעוד פרטים קטנים שאת הליקוי בהם נזהה רק אחרי כמה שנים. בדק בית לדירה חדשה יאפשר לנו לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים לפני הכניסה לדירה, מה שימנע עוגמת נפש רבה, בלאגן ואת האפשרות שהקבלן יטען שאנחנו אלה שגרמנו לליקויים.
בדק בית בקניית דירה או בית יד שנייה, הוא כנראה החשוב ביותר והמקיף ביותר. כמו שלא הייתם קונים רכב יד שנייה מבלי לבדוק אותו – כך גם לא תרכשו דירה יד שנייה מבלי בדיקה מקיפה! המעטפת החיצונית יכולה להיות צבועה, יפה ומשופצת, אבל לעולם לא תדעו מה קורה בתוככי הצנרת, תשתית האיטום ובמערכות האחרות בדירה. מה שנקרא צריך לבדוק היטב בציציות. בתהליך בדק בית, מהנדס הבניין יבחן את כל מערכות הבית בצורה מקיפה ויוכל לומר באופן מדויק אילו ליקוי בנייה קיימים ואיך צריך לתקנם. במידה והליקויים שהתגלו בבדיקת הבית לא ניתנים לתיקון, או שאתם מחליטים שאפשר 'לחיות איתם' – בדק בית  דוח הבדיקה ההנדסית של הבית, מהווה כלי מוצלח במשא ומתן ויכול להוריד את המחיר ההתחלתי, כך שבכל מקרה הבדיקה משחקת לטובתכם.בדק בית לדירה חדשה מקבלן

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – טיפים לסיכום

קודם כל, הכירו את הזכויות שלכם כרוכשים על מנת שהקבלן לא יוכל להתנער מאחריותו לתיקון הליקויים.

בנוסף, קראו היטב את סעיפי החוזה המתייחסים לבדק בית כדי לוודא שאתם לא חותמים על הצהרות שאינן נכונות, כגון שהדירה נבדקה ולא נמצאו בה פגמים או ליקויים.

ואחרי שביצעתם בדק בית לפי המאמר, את יכולים להתחיל להנות מהדירה החדשה שלכם!

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום