מה זה טופס 4

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מה זה טופס 4אם בניתם בית במסגרת פרויקט בנה ביתך, או שאתם ממתינים לאכלוס דירה שרכשתם מקבלן, לא תוכלו להיכנס לבית החדש שלכם עד שלא תקבלו טופס 4 מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מה זה טופס 4? איך משיגים אותו? ולמה חשוב להתכונן לקראתו בכדי לא לסבול עיכובים באכלוס הדירה?

מה זה טופס 4?

לפני מסירת דירה לרוכשים, צריך הקבלן להשיג את כל האישורים הנדרשים מהרשויות הרלוונטיות על כך שהדירה ראויה לאכלוס. אישורים אלה מפורטים בתקנות התכנון והבנייה, וללא כלל האישורים אי אפשר למסור את הדירה לרוכשיה, גם אם תהליך הבנייה הסתיים לחלוטין והדירה רק מחכה. לאחר שהקבלן מגיש את כל האישורים הנדרשים לרשויות, הוא מקבל טופס שנקרא טופס 4, היהלום שבכתר, אותו הוא מוסר לרוכשים כאישור לכך שהם יכולים להיכנס ולאכלס את הדירה.

טופס 4 הוא טופס שנכון לכל מבנה ולא רק לדירות מגורים. גם מבני תעשייה, מבני מסחר ומבנים ציבוריים חייבים להחזיק טופס 4 כאישור לכך שניתן לאכלס את המבנה ולעשות בו שימוש. את הטופס מקבלים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שבוחנת את כלל האישורים שנמסרו לה ובהתאם לכך מחליטה האם ניתן או לא ניתן להפיק טופס 4 עבור המבנה, חברת המרכז לטופס 4 מתמחה בהוצאת טופס 4 במהירות ויעילות.

המר

מהם האישורים הנדרשים על מנת לקבל את הטופס?

אחרי שהבנו מה זה טופס 4,-רגע לפני הזנת חברת בדק בית  כעת נפרט מהם האישורים הנדרשים לצורך הפקתו על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. תחילה נדגיש כי אישורים אלה ניתנים על ידי מספר גורמים ולכן יש לפעול מול כל גורם בנפרד ולעמוד בתנאים שמכתיב כל גורם על מנת שניתן יהיה להפיק את הטופס. האישור הראשון שיהיה עליכם להשיג הוא אישור על התאמה בין היתר הבנייה שניתן למבנה ובין הבנייה בפועל, ובמקרים רבים לא כך הוא, מה שמחייב אישור מיוחד על החריגות הקטנות שנוצרו בתהליך הבנייה.

האישור הבא שיהיה עליכם להוציא הוא אישור כיבוי אש לגבי עמידת המבנה בכל דרישות התקן הרלוונטי. בהמשך יהיה עליכם להוציא אישורים ממספר גורמים כדוגמת חברת חשמל, חברת הגז, חברת המים והביוב. למרבה ההפתעה דווקא אישורים אלה הם הקשים ביותר להשגה, הן בגלל ריבוי הגורמים המעורבים והן בגלל עיכובים טכניים שנוצרים בחיבור הדירה למערכות השונות. מעבר לכך נדרשים אישורים רגולטוריים והנדסיים נוספים, שבהשגתם לרוב לא אמורה להיות בעיה כלשהי.

במידה ואתם בונים בית באופן פרטי, אתם רוצים להכין את עצמכם לשלב של הוצאת טופס 4, ולא להגיע ליום המכריע ולמצוא את עצמכם שואלים את השאלה מה זה טופס 4. בדקו היטב מה אתם צריכים לעשות, רשמו את כל האישורים הנדרשים בצורה מפורטת וציינו את כל הגופים והפונקציות הארגוניות באותם גופים, אליהם אתם צריכים לפנות על מנת להוציא את האישורים השונים. ככל שתשלימו את התהליך מהר יותר, כך תוכלו לאכלס את ביתכם מהר יותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום