מהם ליקויי בנייה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

ליקויי בנייהכשהחורף מגיע ואיתו הגשם, צצים להם מגוון של ליקויי בנייה אבל לא רק. ליקויים כמו ליקויי צנרת, קילופים של הקירות, ליקויי חשמל, גמר, בעיות טיח, הבדלי גוון באריחים, דלתות אשר נפתחות לכיוון לא נכון, ליקויי איטום ובידוד, בעיות שלד, הצפות חוזרות, נזילות וזו רק רשימה חלקית ממנה סובלים דיירים רבים אשר נכנסים לדירה מקבלן, כאלה שמסרו את ביתם לתהליך שיפוץ מסיבי וגם אנשים שעוברים לבית פרטי. איך מונעים הוצאות רבות והרבה עוגמת נפש בכל מה שקשור לליקויי בנייה – על כך ועוד בפוסט הבא.

מהם ליקויי בנייה?

מנתונים עולה כי כל בית שני בישראל, גם החדשים שבהם שנבנו בשנים האחרונות סובלים מליקויי בנייה. הבעיה מתחילה בקבלנים אשר לא עובדים לפי התכניות ובונים שלא לפי התקנים, ממשיכה ומתעמקת כאשר אלו מנסים לחסוך כסף ”על הגב“ של הדיירים במטרה להוזיל את עלויות הבנייה או השיפוץ.

ליקויי בנייה הם בעצם הגדרה כללית לקשת רחבה של בעיות אשר צצות לפני, בזמן או אחרי תהליך של בנייה או שיפוץ. הליקויים יכולים לבוא לידי ביטוי בבתים פרטיים, בדירות בודדות או אפילו בבניינים שלמים.

סוגים של ליקויי בנייה:

  1. ליקויים אסתטיים
  2. ליקויי בטיחות
  3. ליקויים כתוצאה מעבודה רשלנית של הקבלן
  4. ליקויי בנייה בעבודות השלב

הדבר בא לידי ביטוי במגוון של בעיות כמו למשל חריצים או סדקים בקירות המבנה, הופעת סימני עובש כתוצאה מרטיבות והצפות או כתוצאה ממערכת אינסטלציה בעייתית, ליקויים בריצוף, רצועות בטון רופפות, מדרגות שאינן בטיחותיות לעלייה וירידה, ליקויים של חיפויים, ליקויים במערכות הבניין כמו מערכת החשמל, גילוי אש וכדומה…

למה זה גורם?

ליקויי בנייה לא רק פוגעים באיכות החיים של הדיירים ומשבשים לגמרי את שגרת היום יום שלהם, שואבים מהם כוחות, אנרגיות וגורמים לעוגמת נפש שאי אפשר לתאר במילים, אלא גם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך למבנה, להוריד את ערך הנכס מבחינת השווי שלו ובמקרים מסוימים אפילו להוביל לסכנה ממשית ופגיעה בטיחותית בגוף וברכוש.

מה אפשר לעשות בנידון?

ובכן, יש כל מיני פעולות שאפשר לעשות בכדי למנוע הופעה של אותם ליקויים. עבור אנשים שמחליטים לרכוש דירה מה שנקרא ”על הנייר“ כלומר דירה מקבלן עבור נכס שעדיין לא קיים וגם עבור אנשים שמתחילים תהליך של שיפוץ, חשוב להתעקש להכניס שירות מקצועי הנקרא בדק בית.

מה זה בדק בית?

בדק בית היא בדיקה קפדנית אותה מבצע בעל מקצוע מורשה (מהנדס) לכל המערכות של הנכס, הבית או הבניין. התהליך כולל בדיקה מקיפה של מערכת האיטום, החשמל, את הריצוף, מערכת המים, הטיח והצבע ומוודא שכל הפרמטרים הקשורים לבנייה עומדים בתקנים. כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן, בודקים האם יש התאמה בין התכניות של הבניין לבין מה שקיים בפועל. בסוף התהליך מציג הבודק דו“ח מפורט המפרט את כל סוגי הליקויים בנכס.

אנו מבצעים בדק בית מקצועי הכולל בדיקה מקיפה של כל המפרט הטכני עליו הקבלן התחייב, בדיקת רטיבות באמצעות מכשור מתקדם המסייע בזיהוי ויזואלי של סימני רטיבות מבלי לשבור או לבצע הרס בתשתיות וביקורת צנרת לפני ואחרי הבנייה. אנו מספקים חוות דעת הקבילה בבתי המשפט בישראל במקרים בהם הדייר או הדיירים מחליטים להגיש תביעה ייצוגית מול הקבלן.

לקבלת הצעת מחיר ומידע נוסף לגבי בדק בית ואיתור ליקויי בנייה פנימיים וחיצוניים, צרו איתנו קשר עוד היום. כל הבדיקות שלנו מבוצעות על ידי מהנדס בניין עם פיקוח, בקרה וניהול של התהליך כולו.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום