בדיקת דירה לפני מסירה – בדק בית דירה מקבלן לפני מסירה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

קודם כל עושים בדיקה של רכיבי הנכס ומערכות הבניין: מערכת האיטום, מערכת האינסטלציה, מערכת החשמל, אם יש עמידה בתקנים הישראלים. בודקים התאמה בין מפרט המכר והתוכניות האדריכליות לבניה בפועל. תיעוד כל הליקויים שנמצאו במהלך הבדיקה. הכנת חוות דעת הנדסית (דו"ח ליקויי בניה). הנדסאי, מהנדס או אדריכל רק הם יכולים לבצע בדק בית.

מתי צריך עורך דין ליקויי בנייה?

עורך דין ליקויי בנייה יוכל לייעץ לכם בנוגע לזכויותיכם, לתביעות שאתם רשאים להגיש ולעזור לך להשיג פיצויים ו/או לתקן את הליקויים בבנייה. הצורך בעורך דין ליקויי בנייה מתעורר כאשר מתגלים ליקויים בבנייה או בעת שהקבלן מסרב לתקן ליקויים שנמצאו בדירה או בבניין.

הנה מספר סיטואציות בהן נדרש לפנות לעורך דין: אם הליקויים בבנייה גורמים לנזק לנכסים או פוגעים בזכויות הקונה, ייתכן ויהיה נדרש לתבוע פיצויים מהקבלן או מהיזם. כאשר הליקויים בבנייה הם חמורים או מפרים את התקנות והחוקים הרלוונטיים, נדרש עורך דין כדי להעמיד דרישות משפטיות לתיקון הליקויים ולקבל פיצויים.

כאשר הקבלן או היזם מסרב לתקן ליקויים בבנייה, או מתעקש לטעון שהוא לא באחריותו, נדרשים התערבות משפטית להבטיח שהליקויים יותקנו כהלכה. אם כבר פג תקופת האחריות של הקבלן ועדיין נמצאים ליקויים שצריכים להיות תוקנים, עורך דין יכול להגיש תביעה בבית משפט כדי להבטיח שהליקויים יותקנו.

מתי לעשות בדק בית?

הזמן המומלץ לביצוע בדק בית הוא לפני מסירת הדירה מהקבלן. אפשרות לתיקון הליקויים לפני הכניסה לדירה לאחר קבלת הדירה, ייתכן שתתקלו בקשיים רבים יותר בהשגת תיקונים מהקבלן. יכולת לקבל החלטה מושכלת לגבי רכישת הדירה: דו"ח בדק בית יספק לכם מידע חשוב על מצב הדירה, ויאפשר לכם להחליט האם אתם מעוניינים לרכוש אותה, או אולי כדאי לחפש דירה אחרת.

תיקון ליקויים לאחר הכניסה לדירה עלול להיות יקר יותר מאשר תיקון לפני הכניסה. עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניתן לבצע בדק בית גם לאחר קבלת הדירה.

אם אתם רוכשים דירה יד שנייה, במקרה זה, בדק בית יסייע לכם להעריך את מצב הדירה ולגלות ליקויים פוטנציאליים אם אתם חווים בעיות בדירה לאחר הכניסה: אם אתם מבחינים בבעיות כמו רטיבות, סדקים בקירות או תקלות במערכת החשמל, כדאי להזמין בדק בית כדי לאבחן את מקור הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. 

בדיקת דירה יד שנייה לפני רכישתה היא קריטית, בדומה לבדיקת רכב יד שנייה לפני רכישה. נכון, ייתכן שהדירה נראית יפה מבחוץ, אך אין לדעת מה קורה בתוך מערכותיה. בדק בית מקיף יספק לכם תמונה מלאה של מצב הדירה ויאפשר לכם לקבל החלטה מושכלת בנוגע לרכישתה. מהלך בדק בית: מהנדס בניין יבצע בדיקה מקיפה של כל מערכות הדירה, תוך שימוש בציוד מתקדם ובהתבסס על ניסיונו המקצועי.

הבדיקה תכלול, וידוא שהדירה עומדת בכל התקנים הישראלים הרלוונטיים, איתור נזילות, רטיבות, עובש, איתור נזילות, סתימות, תקלות ועוד, בדיקת תקינות המערכת, איתור תקלות, עומסים ועוד. בדיקת התאמה בין מפרט המכר והתכניות האדריכליות לבניה בפועל. תיעוד כל הליקויים שנמצאו במהלך הבדיקה. הכנת חוות דעת הנדסית (דו"ח ליקויי בניה). יתרונות בדק בית: קל יותר להשיג תיקונים מהמוכר לפני חתימה על חוזה הרכישה.

יכולת לקבל החלטה מושכלת לגבי רכישת הדירה:

דו"ח בדק בית יספק לכם מידע חשוב על מצב הדירה, ויאפשר לכם להחליט האם אתם מעוניינים לרכוש אות, תיקון ליקויים לאחר רכישת הדירה עלול להיות יקר יותר. דו"ח בדק בית יכול להוות כלי יעיל במשא ומתן על מחיר הדירה. בדיקת בית בתהליך בנייה או שיפוצים היא צעד חשוב להבטחת איכות הבנייה והשיפוץ, וכן למניעת חוויות לא נעימות והוצאות נפשיות וכספיות מיותרות בעתיד.

הנה כמה עקרונות וטיפים לביצוע בדיקת בית בתהליך הבנייה או השיפוצים. חשוב לשמור על תיעוד מקיף של כל תהליך הבנייה או השיפוץ, כולל תיעוד של בדיקות, תיקונים ופיתוחים.

בסופו של דבר, ביצוע בדיקת בית בתהליך בנייה או שיפוץ מאפשר להבטיח את איכות הבנייה או השיפוץ ולמנוע חוויות לא נעימות והוצאות מיותרות בעתיד. יש לעקוב מהותי ועדכני אחר כל שלב בתהליך הבנייה או השיפוץ, כך שיהיה ניתן לזהות בזמן כל פגמים או ליקויים ולתקן אותם לפני שהם מתפשטים.

קבלן

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום