בדיקת זכויות בניה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

המונח זכויות בניה הפך להיות לאחד המונחים המדוברים ביותר בתחום הבניה. אם אינכם מכירים את המונח הזה, יהיה לכם קשה לבנות בית או כל סוג אחר של מבנה. זכויות בניה הן עניין בסיסי, כזה שאף אחד אינו יכולים להישאר אדיש אליו. אז מה אתם צריכים לדעת על הזכויות הללו? במאמר הבא נרכז לכם את כל האינפורמציה החשובה שאותה חשוב שתכירו. ברגע שכל סימני השאלה יהפכו לסימני קריאה, ניתן יהיה לצאת לדרך לשלב הבא. תוכלו להביא את עצמכם למצב בו אתם ממצים את זכויות הבניה, והופכים את החלום שלכם למציאות ברת קיימא. 

 

מהן זכויות הבניה?

זכויות הבניה הן בעצם תיאור של הפוטנציאל המקסימלי שאותו ניתן להפיק משטח מסוים. במסמך זכויות הבניה מתוארות הזכויות המקסימליות שלכם על שטח מסוים. מה שאומר שאינכם יכולים לחרוג מזכויות אלה, כל חריגה עשויה להוביל לענישה. זוהי הסיבה שבגינה חשוב להכיר את הזכויות, גם אם הן נראות לכם מובנות מאליהן. מבחינתכם מדובר על צעד יחסית בסיסי בדרך לבנייה מקסימלית. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מוציאים את מירב התועלת מהקרקע, בלי לעבור על החוק. כל עבירה על החוק תעכב את הבניה, תקשה על השלמתה ותוביל להוצאות כספיות גבוהות. אל תכניסו את עצמכם למקום שאינכם מעוניינים להיות בו מבעוד מועד. 

 

איך בודקים זכויות בניה?

ברגע שרוכשים קרקע חדשה או מעוניינים להתחיל בפרויקט בניה חדש חובה לבדוק את זכויות הבניה. הבדיקה נעשית על ידי איש מקצוע מוסמך שמגיע עם הידע ועם ההבנה כיצד עושים זאת. אותו איש מקצוע אוסף נתונים ובוחן את המצב הקיים כדי להרכיב את הפאזל בשלמותו. מדובר על משימה שמחייב הבנה מעמיקה, ניסיון רב והמון אינפורמציה שנאספת. לאחר מכן תוכלו לדעת בדיוק מהן זכויות הבניה על הקרקע אשר ברשותכם. עם השלמת התמונה כולה תוכלו להוציא לדרך את פרויקט הבניה, כאשר המטרה תהיה השגת התוצאה הרצויה. אין דבר יותר משמח מאשר לראות איך הדברים מתחברים להם והופכים למדויקים.

 

כיצד בוחנים זכויות בניה על קרקע קיימת?

אם רכשתם קרקע קיימת, אינכם צריכים לבדוק את זכויות הבניה מאפס. הרי היה מי שכבר בחן את זכויות הבניה לפניכם, תוכלו להוציא את המסקנות הללו בקלות. אם בעבר הייתם צריכים לגשת בעצמכם לרשות המקומית, כיום עושים זאת באופן מקוון. תוכלו באמצעות מספר חלקה וגוש לקבל את האינפורמציה הנכונה ביותר. אם יש לכם ספקות, תמיד אפשר להזמין איש מקצוע נוסף לצורך בדיקת זכויות בניה. הוא יבחן את הנתונים הקיימים, וינסה להבין עד כמה הם מדויקים אם בכלל. לאחר בדיקה נוספת תוכלו לבקש לעדכן את זכויות הבניה במידה וישנו פער מסוים.

 

כל כמה זמן צריך לחדש תוקף זכויות בניה?

הדעה הרווחת היא כי זכויות בניה תקפות כל הזמן, הרי שום דבר לא משתנה בשטח. אך המציאות היא שכל מספר חודשים יהיה עליכם לעדכן מחדש את היתר הבניה ואת זכויות הבניה. אנו מציעים לכם לבדוק את זכויות הבניה סמוך ככל האפשר לתחילת פרויקט הבניה עצמו. כך לא תמצאו את עצמכם חוזרים על הפעולה פער אחר פעם ללא הפסקה. מהרגע שהתחלתם את הבניה עצמה, לא יהיה עליכם לבדוק את זכויות הבניה בשנית. מדובר על עניין פורמלי שאמור להיות החותמת ההתחלתית לתחילת הפרויקט אותו תכננתם להקים. אין דבר יותר משמח מאשר לראות איך החלום הופך למציאות, ואיך כל הדברים מתחברים להם יחדיו והופכים למציאותיים.   

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום