כיצד לבצע הנגשת דירה לדיירים מבוגרים?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כאשר אנו צעירים, אנו מלאים באנרגיה ולא מרגישים קושי בתנועה, עם הגיל, העייפות נותנת את אותותיה ושרירי הגוף נחלשים. הקושי בתנועות פשוטות שהיינו עושים בעבר במהירות, הופכות איטיות יותר ולפעמים אנו גם חשים כאבים מסוימים שלא חשנו קודם. לעיתים, הקושי הוא גדול ומצריך עזרה יום יומית בהתניידות ויש לעשות התאמות אלו בבית שלנו והתאמות כאשר אנו יוצאים החוצה. אספנו מספר המלצות על הנגשת דירה לדיירים מבוגרים ממיטב המומחים. יישום ההמלצות יעזור לכם לבצע את הנגשת הדירה בצורה נכונה יותר.

 

ידיות אחיזה

ידיות האחיזה מאפשרות לאדם המבוגר כלי עזר לעליה במדרגות ומעבר ממקום למקום. המטרה היא להישען על הידית, לאחוז בה ולאפשר לאדם המבוגר תנופה אל הנקודה הבאה בבית. ידיות אחיזה מומלץ לשים במקומות בבית שבהם קיים קושי סביר כמו עליה במדרגות, אפילו אם מדובר בעליה של שתי מדרגות, פינות בבית שקיים בהן קושי מעבר לנקודה אחרת ועוד. ידיות האחיזה הן מצרך חשוב בהנגשת דירה לאדם מבוגר או אדם עם מוגבלות פיזית.

 

התאמת מקלחת

החלקות במקלחת הם הסכנה הגדולה ביותר עבור אנשים מבוגרים. השרירים בגוף כבר אינם חזקים כמו בעבר וכך גם בעצמות. נפילה במקלחת עשויה להביא לשבירת אגן ואיברים נוספים. על מנת למנוע זאת, יש לשים במקלחות ידיות אחיזה מותאמות לחדרים רטובים. את ידיות האחיזה יש לשים באזור מקלחון או האמבטיה וגם ליד השירותים. כמו כן, אם מדובר באדם עם מוגבלות פיזית המצריכה שימוש בכיסא גלגלים מותאם למקלחת, יש לדאוג שפתח הדלת רחב מספיק ומאפשר כניסה של הכיסא.

 

התאמת כניסה לבית

כניסה לבית עשויה להיות מסורבלת. לעיתים זו תהיה כניסה עם המון מדרגות המצריכים ידיות אחיזה, לעיתים האדם המבוגר יהיה על כיסא גלגלים ויזדקק לשביל שניתן לנסוע עליו עם הכיסא או עם הקלנועית. כמו כן, במידה ומדובר באדם המשתמש בכיסא גלגלים, יש להתאים את פתח כניסת הבית לרוחב הכיסא.

 

חנייה מותאמת ונוחה עבור קלנועית זוגית

אנשים מבוגרים רבים משתמשים בקלנועית על מנת להתנייד. הקלנועית הנפוצה ביותר היא קלנועית זוגית. אנשים רבים רוכשים את הקלנועית הזוגית בשל האפשרות להסיע אדם נוסף וגם האפשרות לשים על המושב השני דברים שאנו רוצים לקחת איתנו והסל של הקלנועית אינו מספק. אלמוג קינן וצוות המומחים אצל רכבי אמירים ממליצים לרכוש קלנועית עם שני מושבים הכוללת גגון ואפשרות לסגירה בימי החורף. כמו כן, מבחינת הנגשה בבית, יש להכין חנייה מותאמת ונוחה עבור הקלנועית, כזו שתאפשר יציאה בבטחה מהבית.

לסיכום, בגיל המבוגר, הנגשת דירה ואביזרי עזר היא חשובה מאוד ומאפשרת לאדם המבוגר להתנייד ולנוע בביתו ומחוץ לבית בנוחות ובחופשיות. כמו כן, ההנגשה מונעת נפילות והחלקות שעשויות לגרום לשברים שאינם נחוצים בכלל ובטח לא בגיל המבוגר.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום