מי הם הרוצחים השקטים שנמצאים בתוך הבתים של כולנו?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כשאנחנו יוצאים מהבית אורבות לנו סכנות רבות. בבית אנחנו רוצים להרגיש בטוחים לחלוטין, ובדרך כלל זו גם התחושה – אבל בפועל גם בתוך מרחבי המגורים שלנו יש סיבות לדאגה. למעשה, דווקא בגלל שהדברים שמסכנים אותנו סמויים מהעין, ולא תמיד ישנה מודעות אליהם, הסיכון גבוה במיוחד, ולכן יש גם מי שמגדיר אותם כ"רוצחים שקטים". בפרט חשוב להיזהר מכימיקלים מזיקים שנשארים בבתים אחרי הדברה לא אחראית מספיק, וגם ממזגנים שלא נוקו שנים רבות. למה? כל הפרטים בהמשך הכתבה.

הדברה עם כימיקלים – אין חרקים, אבל יש נזקים אחרים

רוב בני האדם לא אוהבים לגלות חרקים אצלם בבית. לא נמלים, לא ג'וקים, לא תיקנים גרמנים (הג'וקים הבהירים והקטנטנים שמסתובבים במגירות של המטבח ועל משטח העבודה), לא פרעושים, בוודאי שלא פשפשי מיטה ויש עוד אורחים לא רצויים. הפתרון האפקטיבי ביותר הוא הדברה, ובמשך עשרות שנים נעשה שימוש בחומרים אגרסיביים מאוד ולכן גם יעילים מאוד שמבוססים על זרחן אורגני.

לכאורה זה היה הפתרון המושלם: החרקים חוסלו במהירות, ובני הבית יכלו לנשום לרווחה. בפועל, הם נחשפו ל'רוצח שקט' – עוד ועוד מחקרים עדכניים מגלים עד כמה הכימיקלים עלולים להיות הרסניים. בפרט פוגעים חומרים בעייתיים במערכת העצבים וגורמים בין השאר להפרעות קשב וריכוז ולפגיעות נוירולוגיות, ועוד נזק שכיח הוא פגיעה במערכת הנשימה. למרבה הצער יש גם מקרים שבהם נגרם מוות מידי עקב ריכוז גבוה מדי של חומר מסוכן.

כתוצאה מכך כיום מומלצת בחום האופציה של הדברה ירוקה ובריאה – הדברה שמבוססת על פתרונות חדשניים כמו פיתיונות ג'ל, ובמקרים שבהם נדרש ריסוס, הוא ייעשה עם פירתרואידים (חומרים המחקים חומר שמפריש צמח החרצית כדי להיפטר מחרקים מזיקים עבורו).

מזגן לא נקי – טמפרטורה נעימה, אבל פגיעה במערכת הנשימה

בעידן שבו ימי הקיץ הופכים ליותר ויותר חמים, וגם בחורף יש יותר ויותר אירועי מזג אוויר קיצוניים, המזגן הוא מכשיר חיוני ואפילו הכרחי. הבעיה היא שבמזגן לא נקי מצטברים חיידקים, וירוסים ופטריות – וכשמפעילים את המכשיר כל אלה משתחררים לחלל החדר וחודרים אל דרכי הנשימה של מי שנמצא בבית. התוצאה: מחלות זמניות וגם כרוניות, שכן הנבגים שחודרים אל דרכי הנשימה מגדילים את הסיכון לפגיעה קבועה ולמשל להיווצרות אסתמה. על-מנת ליהנות מטמפרטורה נעימה וגם לנשום אוויר נקי באמת כדאי מאוד לנקות את המזגן ניקוי עמוק, בעזרת אנשי מקצוע, בתדירות של לפחות פעם בשנה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום