רכישת דירה יד שנייה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

ישראלים רבים שמעוניינים לרכוש דירה מתלבטים בין רכישת דירה חדשה מחברה קבלנית או דירה שהיא יד שנייה. במקרים רבים ההכרעה היא על דירה ישנה יותר כיוון שיש פער מהותי של עלויות בין דירה חדשה לדירה ישנה יותר. אחד הצעדים הראשונים שיש לבצע כאשר רואים דירה שהנתונים שלה מתאימים ללקוחות הפוטנציאליים, כמו מיקומה של הדירה, הגודל, מצב התחזוקה והמחיר שלה, הוא לבצע בדיקה מקיפה של בדק בית. רכישת דירה כרוכה בתשלום עלויות גבוהות מאד ובדרך כלל גם לקיחת משכנתא, לכן יש לבדוק את הדירה על כל רבדיה כדי לוודא שהמחיר הנדרש תואם את מצבה ואין בה כשלים.

מעבר לכך כדאי לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין בתל אביב אשר יסייע ללקוחות לקבל החלטה לגבי רכישת דירה וזאת על פי מחיר השוק של דירות בסביבת מגורים זו ובמצב פיזי התואם את הדירה שמעוניינים לקנות. התנודות המשמעותיות במחירי הנדל"ן בישראל ובתל אביב בפרט יצרה מצבים שבהם המוכרים דורשים מחירים שהם לא תמיד תואמים את המציאות. לכן כדי לא לשלם סכומים אדירים שאינם תואמים את המציאות, כדאי להזמין דוח מפורט של השמאי אשר מתבסס גם על מחירי הנכסים שנמכרו בפועל לאחרונה ולכן הקביעה שלו היא הנכונה ביותר.

רכישת דירה ללא תקלות

כאשר מבצעים עסקה של רכישת דירה שהיא יד שנייה, הקונים מודעים לעובדה שמצבה לא יהיה מאה אחוז ויהיו נושאים שיהיה עליהם לטפל בהם. השאלה היא אם מדובר בנושאים קטנים ולכן עלות התיקונים תהיה מינורית כמו לדוגמה תיקוני צבע. או לחלופין אם מדובר בתיקונים משמעותיים כמו לדוגמה בעיות של רטיבות באחד הקירות אשר נובעות ככל הנראה מפיצוץ של הצנרת, או מבעיה באיטום הגג.

בדיקה מקיפה של עלויות התיקונים

יש הבדל מהותי אם התיקונים הם בעלות כוללת של אלפי שקלים מול מצבים שבהם יש לשלוף את הצנרת הישנה ובמיוחד אם מדובר בצנרת ברזל ישנה ולהתקין במקומה צנרת חדשה. דבר זה יוצר שיפוץ מאסיבי, כיוון שיהיה צורך גם להרים את כל האריחים ובתום הפרויקט להדביק אריחים חדשים.

משא ומתן עם בעל הנכס

בשלב הראשון נקבעה בין המוכר לקונה עלות מסוימת של הנכס. אך אם על פי הדוח ההנדסי לגבי מצב הדירה נוצר מצב שעלויות השיפוץ הן עצומות, הקונה ייכנס למשא ומתן מחודש עם המוכר ויבקש להפחית את העלויות המשוערות של השיפוץ מהערך הראשוני שנקבע לנכס.

מדובר בנושא בעייתי ויש בעלי נכסים שלא מסכימים להפחית בעלויות ולכן העסקה מתפוצצת. יש גם מקרים אחרים שבהם בעל הנכס מכין את הבעייתיות בנושא רכישת דירה עם ליקויים ולכן הוא מסכים להפחית את מלוא העלות או חלק ממנה, כיוון שעל פי החוק הוא חייב לדווח לקונה את מצבה הפיזי האמיתי של הדירה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום