תחזוקת ריצוף דמוי פרקט – עשה ואל תעשה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האם יש משהו שמשתווה למראה החמים, העוטף והיוקרתי שמעניק ריצוף עץ? משהו במראה הטבעי הזה, שישר זורק אותנו לבקתה חמימה בלב היער, שובה את הלב של חובבי עיצוב בכל רחבי העולם.

בשנים האחרונות, הפרקט הופך למוצר פופולרי מתמיד. הזינוק הזה בביקוש לא צץ משום מקום. הפתרונות החדשים בתחום מצליחים לצלוח כמה מהאתגרים המשמעותיים ביותר. בעוד שהתקנת פרקט מעץ אמיתי עשויה להיות יקרה מאוד, אם נלך על למינציה, נוכל לשלם סכום נמוך בהרבה. כיום כמעט ולא ניתן להבחין בין פתרונות הריצוף הללו ובין הדבר האמיתי. עם זאת, היתרון המשמעותי ביותר בבחירה זו, הוא שתחזוקת הפרקט הופכת לפשוטה מאי פעם. כדי להבטיח שהריצוף ייראה מושלם בכל רגע, אלו כמה טיפים חשובים לתחזוקה נכונה.

מניעה היא התחזוקה הטובה ביותר

אחד האתגרים הגדולים ביותר בעת שמירה על ריצוף דמוי פרקט הוא מניעת נזקים עתידיים. במבט ראשון, זה עשוי להישמע פשוט ואפילו מובן מאליו. עם זאת, כדאי שננקוט כמה צעדים יזומים כדי להבטיח שלצד הזהירות הכללית שלנו, נהיה ערוכים לכל התרחישים שעשויים לפקוד אותנו בשגרה.

שימוש בשטיחי דלת למשל, ימנע השארת עקבות על הפרקט בימי החורף. הצעד הקטן הזה ימנע ממך לעבור כל היום עם סמרטוט אחרי כל אדם שייכנס אל הבית. בנוסף, גרירת רהיטים עשויה לגרום לנזק מתמשך לריצוף. לכן, מומלץ להשתמש ברפידות לרגלי הרהיטים כדי למנוע שחיקה.

להקפיד על ניקוי יסודי במינימום מים

אחד האתגרים המרכזיים בפרקט למניציה הוא שהוא אינו עמיד למים. לכן, לא מומלץ להציף את הריצוף במים במהלך הניקוי. לחות שתיספג בין הלוחות עלולה לגרום להם להתנפח ולהתעוות בחלוף הזמן. כדי להבטיח ניקוי יסודי גם עם כמות מועטה של מים, ניתן להוסיף מעט חומץ למים. ישנם גם מספר חומרי ניקוי רב שימושיים שיעזרו להיפטר מלכלוך עיקש יותר על הריצוף.

חשוב, אמנם, לקרוא בעיון את ההוראות ולוודא כי החומר אכן מתאים לסוג הריצוף.

אם כבר מדברים על לחות – מדובר באויב הגדול ביותר של הריצוף דמוי העץ שלך. לכן, חשוב שנשמור בשבע עיניים על כל כתם נוזל. בין אם מדובר ביין, מים, נזילות או כל חומר אחר שיכול להישפך על הריצוף, ניגוב מהיר ויסודי יבטיח שהלחות לא תחלחל אל הריצוף ותגרום לפגמים ארוכי טווח.

טאטוא קבוע ימנע שחיקה

אמנם רוב פתרונות הריצוף היום המציעות מראה דמוי עץ, מגיעים כיום עם גימור עמיד רב בפני שריטות, אך לכלוך קבוע על פני המשטח עשוי להגביר משמעותית את השחיקה המתמשכת. גרגירי חול, פיסות מזון קשות או אבנים קטנטנות הנעות על פני הריצוף, יחלישו עם הזמן את שכבת ההגנה. לכן, חשוב לטאטא את הריצוף באופן קבוע. ככל שהרצפה תישאר זמן רב יותר ללא חלקיקים על פניה, השחיקה תפחת באופן דרמטי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום