חשיבות התקנת ספרינקלרים בשטחים משותפים סגורים בבניינים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בנייני מגורים אולי שונים זה מזה בעיצובם, אך לכולם כאחד יש יעדי בטיחות באש דומים: הצלת חיי אדם, מניעת התפשטות שריפה, הגנה על נכסים ורכוש והמשכיות. כדי לעמוד ביעדים אלו, יש לוודא שבבניין מותקנים אמצעי כיבי אש כמתבקש בחוק, תוך התייחסות למאפייני הבניין ודייריו.

בבנייני מגורים שלהם תשע קומות ומעלה, כמו גם בבניינים בעלי חניון תת קרקעי החוק מחייב להתקין ספרינקלרים וגלאי עשן. מהם בדיוק ספרינקלרים? מה חשיבותם להשגת יעדים אלו? וכיצד תוכלו לדעת שהבניין בו אתם מתגוררים אכן עומד בדרישות החוק ובעל אמצעי כיבוי האש הנכונים?

מהם ספרינקלרים?

ספרינקלר לכיבוי אש מוכר גם בשמו העברי "מתז מים" ומהווה רכיב של חשוב של מערכות כיבוי אש שמותקנות בבניינים שונים ומחויבות על פי תקנים. רכיב זה כולל בתוכו מדחום קטן והוא מעוצב כדי להתיז מים ברחבי הבניין כאשר הטמפרטורה בבניין עולה על הטמפרטורה שנקבעה בו מראש. בעת שריפה, הספרינקלרים מסייעים בתהליך הכיבוי או לכל הפחות מעכבים את התפשטות השריפה ובכך מאריכים את תהליך המילוט, הפינוי וחילוץ הדיירים בשלום.  

מה החשיבות של ספרינקלרים?

התועלות של ספרינקלרים המתפקדים כמכשירי גילוי ושליטה בשריפה ידועים ומובנים לכל ולכן חובה לבחור חברת בדק בית המתמ חה בבדיקות של מערכות , בדק בית מחיר ששווה לשלם, עד כדי כך שהחוק מחייב את התקנתם בבניינים רבים. באמצעות מערכת זו לכיבוי אש דיירי הבניין יכולים לחוש הרבה יותר מוגנים ובאופן כללי בכוחה לצמצם את היקף נזקי השריפה במידה משמעותית. כיום ישנן מערכות שונות לכיבוי אש הכוללות ספרינקלרים וחשוב מאוד שמערכות אלו יותאמו כמו כפפה למבנה בו הן מותקנות על מנת לספק את המענה המיטבי. כמו כן יש לתחזק את המערכות כראוי כי בהיעדר תחזוקה שוטפת מערכות אלו עשויות שלא לפעול כמצופה מהן בזמן חירום.

איזה בדיקות מבצעים בבדק בית של מערכת אינסטלציה ?

ספרינקלר לכיבוי אש בעל חשיבות רבה בכל בניין, קל וחומר בשטחים משותפים סגורים. אולם כמו כל מערכת, גם מערכת הספרינקלרים זקוקה לתחזוקה שוטפת לאורך השנים. מי מפקח שאכן זהו המקרה ומערכות אלו זוכות לתחזוקה הראויה? ואיך תדעו שהמערכת כיבוי האש שמותקנת בבניין בו אתם מתגוררים או עתידים להתגורר אכן פועלת כסדרה? אם אינכם בטוחים שמערכות כיבוי האש פועלות כשורה ואם הבניין אינו חתום על חוזה עם חברת ניהול שדואגת לנושא, אפשר בהחלט להזמין חברת בדק בית כדי לוודא שמערכות כיבוי האש עומדות בכל התקנים ומתוחזקות כראוי.

בנוסף, בדק בית מקצועי יעזור לכם להיחשף אל סיכונים וליקויים אחרים במבנה שכדאי להיות מודעים אליהם כדי לזכות לשקט נפשי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום