בדק בית לבניין – מי נושא באחריות?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

לא הרבה מכירים את השירות של בדק בית לבניין, ומי שכן מכיר את השירות לא באמת מכיר אותו לעומק. בדיוק כמו שאנחנו בודקים רכב, אנחנו נרצה לבדוק את המבנה בו אנחנו מתכוונים לגור. בדק בית כולל בדיקה מקיפה לכל מערכות הבית. מכירים את זה שאתם רוכשים או שוכרים דירה ואז כל ההפתעות מתחילות לצוץ? בדק בית יכול למנוע את זה.

 

מה זה בדק בית לבניין?

בדק בית לבניין הוא שירות שלרוב ניתן לפני רכישת מבנה או קבלת מבנה. המטרה של בדק בית היא בדיוק לפי שם המונח – לבדוק שהבית כשיר ומוכן למגורים. רוב הבתים שנקבל בין אם מדובר על רכישה מאדם ובין אם מדובר על רכישת בית חדש לחלוטין מקבלן אינם נבדקים כמו שצריך. לרוב הבדיקה תהיה ויזואלית או על ידי חברה עם אינטרס מסוים (לדוגמא חברה מטעם הקבלן).

ביצוע בדק בית נעשה על ידי אדם מוסמך. המטרה של אותו בעל מקצוע הוא למצוא ליקויים, בין אם מדובר על ליקוי שנראה לעין ובין אם מדובר על לקות בתשתיות המבנה. לא מדובר על בדיקה פשוטה, מדובר על בדיקה שיכולה לערוך מספר שעות ובסוף הבדיקה תקבלו דוח מפורט.

 

מי נותן השירות?

כפי שציינו, נותן השירות הוא בעל מקצוע שהוכשר לכך. חברות שונות כמו uptown אחזקת מבנים הן חברות שהוסמכו לתת שירות כזה. שימו לב, החברה צריכה להיות עם ניסיון וידע בתחום הזה ולא עוד חברת אחזקת מבנים. ההמלצה היא כמובן לבנות לחברה גדולה, חברה שיש לה מוניטין וניסיון בתחום. הבדיקות שנערכות הן בדיקות שמגיעות לפרטים הקטנים, החל מגימורים ועד לשיפוע שיש במקלחת. הבדיקה היא קריטית, יש מבנים שלא עומדים בתקנים הבסיסיים ועשויים להוביל למפגע משמעותי, ומצד שני יש ליקויים שהם לא קריטיים אבל בכל זאת שילמתם ממיטב כספכם ומגיע לכם לקבל תוצאה מושלמת.

 

מי משלם על בדק בית לבניין?

בדיוק כמו שאנחנו קונים רכב, כאן גם הקונה הוא זה שמשלם על בדק בית. המחיר אותו אתם משלמים כמובן חוסך לכם הוצאות גבוהות בעתיד וזה תמיד השיקול שצריך להיות לנגד עיניכם. המחיר של בדק בית נע בטווח של החל מ-500 ש"ח, המחיר משתנה בהתאם למבנה, בהתאם למבנה חדש מול ישן, גודל המבנה, תשתיות ועוד. לאחר סיום הבדיקה ישלח אל הקונה דוח מפורט של ליקויים, שימו לב שעל בעל המקצוע ממנו אתם רוכשים את המבנה לתקן את כל הליקויים.

לעיתים כאשר מדובר על דירה מבן-אדם אחר ולא חדשה מהקבלן יש שלבים בהם ניתן יהיה לסגור עסקה אחרת עם המוכר. בין אם לשלם חצי-חצי על בדק בית ולעיתים גם תשלום מלא. אך לרוב הקונה הוא זה שמשלם על הבדיקה, מי שנושא באחריות התיקון הוא כמובן הקבלן או המוכר.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום