בדק בית לדירות יד שנייה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

רקע של מהנדסי בניין במהלך עבודהכאשר אתם רוכשים דירה חשוב מאוד לבצע בדק בית לדירה יד שנייה על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי העסקה של אותה דירה הינה הטובה ביותר עבורכם.

בדק בית לדירה יד שנייה, למה חשוב?

דירה אשר נקנית כדירה יד שנייה יכולה להיות מלווה בהמו ליקויים, ליקויים אלו יכולים להיות אשר הצטברו בדירה במשך השנים, יכולים להיות עקב בלאי של הדירה, שכן לא כולם דואגים לטפל במיוחד כאשר יודעים כי הדירה לא תישאר בבעלותם עוד זמן רב, וכן קיימת האפשרות כי בעלי הדירה אינם מודעים כלל לליקויים אשר קיימים בדירה, בדק בית יוכל לאתר את כל הליקויים אשר קיימים בדירה.

מהו היתרון בבדק בית לדירה יד שנייה?

כאשר יוצא דוח מפורט לאחר ביצוע הבדיקה של כל הליקויים אשר קיימים בדירה, תוכלו לבוא במשא ומתן עם המוכרים ע מנת להוזיל את עלות הדירה לפני הרכישה, מחיר הוזלת הדירה ייעשה לפי מחיר תיקון הליקויים אשר קיימים בדירה, או שתוכלו לבקש מבעלי הדירה לבצע תיקונים לכל הליקויים אשר נמצאו, כך תוכלו לדעת בוודאות כי הדירה אכן ראויה לביצוע העסקה, בכל אחד משני המקרים קיים יתרון כך עלויות הליקויים לא יהיו עליכם, וכן לא תהיה לכם הוצאה נוספת בעת הכניסה לדירה.

במה תורמת לכם בדיקה לדירה יד שנייה?

בדק בית לדירות יד שנייה יכול לתרום איתור של כל הליקויים הקיימים, גם אלו שאינם נראים לעין, בנוסף קיימת האפשרות כי קיימים ליקויים אשר יוכלו לצוץ לכם בעתיד בתוספת של עלויות לא קטנות, בדק בית לדירה לפני הקנייה יוכל לעזור לכם לאתר גם את הליקויים האלו, וכן יתרום לכל לקבלת החלטה האם אתם מעוניינים בעסקה? קיימים ליקויים אשר אינם שווים תיקון או שיכולים לחזור על עצמם במקרים מסוימים, בדק בית נותן לכם את היתרון, כך תוכלו להחליט האם בכל זאת אתם מעוניינים לבצע את העסקה.

מתי כדאי לבצע בדק בית לדירה יד שנייה?

לאחר שביקרתם במספר דירות ושללתם לא מעט, נשאר כמה דירות בהן אתם מעוניינים, כאשר אתם מגיעים להחלטה והבנה כי מצאתם את הדירה בה אתם מעוניינים כל כך אל תהיו פזיזים כל כך, חשוב שתעשו את כל הבדיקות הנדרשות לפני רכישת הדירה, הבדיקה החשובה ביותר הינה בדיקת בדק בית על ידי מומחים המאתרים את הליקויים הקיימים בדירה, לכן, על מנת שתוכלו לדעת האם הדירה המדוברת שווה את הכסף שלכם בצעו את בדק הבית לפני רכישת הדירה.

מי אחראי לבצע בדק בית?

אחריות על ביצוע בדק בית מוטלת על הקונה בלבד, יכול להיות כי המוכרים אינם מודעים כלל לליקויים אשר קיימים בביתם, וכך גם הקונים לא יידעו עד שהליקויים יחלו לצוץ בעתיד במן מגורם בבית, חשוב לדעת כי אין שום חוק המחייב אתכם לבצע בדק בית, אך הבדיקה הזו נעשית אך ורק למענכם ולמען השקט הנפשי שלכם, לאחר בדיקה כזו אתם יכולים להיות בטוחים כי בצעתם עסקה טובה וכי הדירה אכן ראויה.

מהו בדק בית?

בדק בית הינה בדיקה מקיפה הנעשית אך ורק על ידי חברות המתמחות לכך, כיום ישנם המון חברות בשוק אך לא כולן מצביעות על איכות וניסיון, הבדיקה נעשית בידי מהנדס הבודק את הדירה לעומק בצורה המקצועית ביותר, הבדיקה כוללת את כל מערכות הבית השונות, בדיקה זו הינה בדיקה חשבה מאוד לפני רכישת דירה על מנת שתוכלו להיות מודעים לכל הליקויים אשר קיימים בדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש.

מהם הליקויים העיקריים הנבדקים?

כאשר אתם מזמינים מהנדס לביצוע בדק בית, הוא יבדוק את כל מערכות הבית, לפניכם רשימה של בדיקות הכרחיות:

  • רטיבות – ליקויים הקשורים לרטיבות יכולים להיגרם בעקבות איטום לא תקין של המבנה, ליקוי זה יכול לאפשר למי גשמים לחדור אל קירות הדירה, כמו כן קיימת האפשרות כי קיים ליקוי בצנרת הדירה.
  • סדקים – קיימת האפשרות כי קיימים סדקים בדירה אשר לדיירים הקיימים לא מפריעים כלל, אך חשוב לדעת כי יכול להיות שהסדקים הינם עמוקים, מה שיכול להסביר כי קיים ליקוי מסוכן בדירה.
  • מערכות שונות – קיימת האפשרות לליקויים במערכת השמל, מערכת האינסטלציה ועוד מערכות שונות בדירה.
  • ליקיים נוספים – יכו להיות כי קיימים ליקויים בדלתות הדירה או בחלונות, וכן עוד ליקויים אשר קיימים ולא הפריעו עד היום למוכרי הדירה.

ליקויים אלו יכולים להימצא בדירות חדשות, אך האפשרות כי יהיו קיימיות בדירה יד שנייה הינם גבוהים יותר.

למה לא מומלץ לבצע בדיקה לבד?

רוב הסיכויים כי כאשר אתם תבצעו את הבדיקה לבד ולא על ידי מומחים בתחום, הבדיקה לא תיעשה בצורה הטובה ביותר, קיימת האפשרות כי גם הליקויים אותם תמצאו לא תדעו להעריך את עלות התיקון שלהם, ואם שווה בכלל לתקן, בנוסף ברגע שתבצעו את הבדיקה לבד, לא תוכלו להבחין אם קיימים ליקויים אשר סמויים מהעין, דבר זה הינו חשוב על מנת שתוכלו לאמוד את ערך הדירה בצורה הנכונה ביותר.

פועל בניין מסתכל על שרטוט בנייה

כיצד תבחרו נכון חברה לבדק בית?

לפני שאתם סוגרים עם חברה לבדק בית, חשוב שתבדקו מול כמה חברות כאלו, זאת על מנת שתהיה לכם את האפשרות להבחין איזו חברה באמת מספיק טובה לשם כך, חשוב שהחברה תהיה בעלת ניסיון של שנים בתחום, בנוסף חשוב כי הם מחזיקים ברשותם מהנדסי בניין מומחים אשר יוכלו לספק לכם דוח מפורט לאחר בדיקת הדירה, בדוח מצרף המהנדס כל ליקוי ועלות התיקון שלו, לכן, חשוב לבחור נכון.

תהליך של בדק בית יד שנייה מאפשר לנו לקבל מידע רב ולקבל החלטות נבונות הקשורות בקניה שלנו. כיוון שרכישת נכס הוא אחת ההחלטות הגדולות בחיינו, אנו חייבים לדעת מה אנחנו קונים. לא פעם מתחילים להופיע מפגעים לאחר המעבר ואנחנו רוצים להימנע מכך.

בדק בית יד שנייה מספק לנו מידע רב על המצב האמיתי של הנכס. לא תמיד הבעלים הנוכחיים יוכלו לתת לנו מידע מקיף כל כך ולכן אנחנו צריכים להסתמך רק על גורם מקצועי שיעביר לנו את כל המידע על מצב הנכס.

3 סיבות לבצע בדק בית

בדק בית יד שנייה יכול לחסוך מאיתנו עוגמת נפש בעתיד או לקנות כאן ועכשיו את הנכס ולעשות זאת בראש שקט. הסיבות הבאות הן חלק מהסיבות לפנות לחברה המתמחה בתחום.

לקבל את כל האינפורמציה החשובה על הבית

אומרים כי "לא קונים חתול בשק" ובצדק ואין כל סיבה לקנות בית בלי לדעת את ההיסטוריה שלו ואת המצב האמיתי שלו. בדק בית יד שנייה הוא מקיף ונותן מידע רב. אנחנו יכולים לאהוב את הבית, אבל בטח לא נרצה לעבור אליו ולגלות תוך זמן קצר מפגעים שונים.

חלק מהמפגעים לא מתגלים בטווח הקצר, אך הם כן יתגלו בבדיקה. לאחר שנקבל את הדו"ח נוכל לפעול בשלוש דרכים: אם הדו"ח מצביע על תקינות, נוכל לרכוש את הבית במחיר שסוכם. אם ישנן בעיות נוכל לבקש מהבעלים לתקן אותן או להוריד את מחיר הנכס. במידה והליקויים גדולים אנחנו יכולים לרדת מהעסקה לחלוטין.

לצאת למשא ומתן אמיתי

ברגע שיש לנו מידע אמין על המצב של הבית, אנחנו יכולים להיכנס למשא ומתן מול המוכרים. כדאי ליידע את המוכרים בכך שאנו מעוניינים לעשות בדיקה ולהתנות את החוזה והמחיר שסוכם בממצאים. המטרה שלנו בביצוע הבדיקה היא לגלות שהנכס במצב טוב, אך אם אין זה ככה, חשוב שנדע ושנשלם על הבית את המחיר האמיתי שלו.

חשוב לדעת כי בעל הבית הנוכחי לא אמור להסתיר מידע ולכן אם נעשו פעולות כמו צביעה על גבי עובש או פעולות דומות, מדובר על פעולה לא תקינה. עם זאת, הדרך היחידה לגלות זאת היא בביצוע בדיקה מקיפה.

להתכונן לשיפוץ

פעמים רבות, לאחר קניית הבית, אנשים רוצים להתאים אותו לצרכים שלהם. תהליך השיפוץ צריך להיות מתאים לא רק לרצונות שלנו מבחינת העיצוב אלא גם לענות על הדרישות של המבנה עצמו. אם נגלה במהלך בדק בית יד שנייה כי ישנה בעיה במערכת האינסטלציה, יהיה עלינו להיכנס לתהליך מורכב יותר בשיפוץ וחשוב שנדע זאת מבעוד מועד.

ביצוע שיפוץ בבית בלי לדעת מה המצב הנוכחי שלו, יכול להיות תהליך לא כלכלי וזאת כיוון שתוך זמן קצר נצטרך לבצע תיקונים שיפגעו בשיפוץ (ויעלו עוד כסף שיכול היה להיחסך בזמן שאנשי המקצוע כבר היו בבית). /ז

עם איזו חברה לבצע בדק בית יד שנייה

חברה אשר מתמחה בתחום בדק הבית היא החברה שנרצה לפנות אליה. עוד לפני שהיא תגיע למקום נרצה לוודא איך היא מבצעת את הבדיקות ושהיא משתמשת במכשירים מתקדמים כדי לתת לנו את המידע המקיף ביותר. כמו כן, נרצה שהחברה תמסור לנו דו"ח מפורט בסוף הבדיקה. במידה ויופיעו ליקויים בדו"ח, נוכל לפנות לבעלי הבית הנוכחיים ולקבוע מולם כיצד להתנהל בהמשך הדרך.

חברת הדר בדק מבצעת בדיקות בתים, גם מיד שנייה והיא עושה שימוש באמצעים מתקדמים ומפיקה דו"ח מפורט. הדרך הבטוחה ביותר לקנות היום נכס היא לבצע בדיקה מקיפה מבעוד מועד.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום