האם בדק בית קביל משפטית?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כולנו מכירים עוד מילדות את הפתגם האומר "אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו". ובכן, בעוד שמשפט זה תקף לגבי היחס הסובלני שלנו כלפי האחר כקו מנחה חינוכי, הרי שבחיינו הבוגרים הוא מקבל אינספור פרשנויות נוספות ואחת מהן היא קניית בית או דירה. כלפי חוץ ומבפנים הנכס נראה במצב מצוין, ואולם מאחורי הקלעים? ובכן כאן כבר מגיע השלב ובו מוטב להסתמך על איש מקצוע מיומן או חברת בדק בית.

מהו דו"ח בדק בית?

מדובר בחוות דעת הנדסית אשר גוללת בתוכה "רשימת מכולת" של היבטים שונים הדורשים בחינה מדוקדקת של איש מקצוע.

עין בוחנת וקפדנית של אדם המוסמך בביצוע הבדיקה, ואשר מתמצא בהיבטים הנדסיים ומבניים, יכולה לאתר ליקויי בנייה ונזקים אשר עלולים להחמיר באם לא יטופלו בזמן. וודאי שרכישתו של נכס נדל"ן אשר יתגלו בו ליקויים, תתברר במשך הזמן כעסקה לא כדאית אשר עלולה להוביל לנקיטת צעדים משפטיים והליכים מתישים עבור שני הצדדים.

רקע של שרטוט בדק בית
Image of engineering objects on workplace top view.Construction concept. Engineering tools.Vintage tone retro filter effect,soft focus(selective focus)

מתי מוטב להזמין דו"ח בדק בית?

ההמלצה הגורפת היא תמיד להישען על חוות דעתו של איש מקצוע, אך המקרים הבולטים יותר בהם מומלץ לבקש דו"ח שכזה הם בטרם אכלוס דירה חדשה שנבנתה על-ידי קבלן.

במקרים שכאלו, בטרם האכלוס, יש לשכור את שירותיו של בודק מקצועי אשר יאתר ליקויים באם הם קיימים. באופן הזה, ניתן לדרוש מן הקבלן את תיקון הליקויים עוד בטרם האכלוס, שכן לאחר מעבר הדירה, ההליך הופך למורכב וקשה הרבה יותר.

למעשה, כל אקט של שיפוץ מהווה עילה לכדאיותה של בדיקה שכזו. באם אתם רוכשים דירה יד שנייה, הרי שגם במצב שכזה מוטב לבחון היטב את הנכס. עורך דינכם במקרקעין אמנם יודע לבחון את נסח הטאבו והיבטים משפטיים, אך הוא איננו יודע לאתר ליקויים הנדסיים שיכולים להתברר כמפח נפש.

בעת הצורך, האם הדו"ח קביל משפטית?

לאחר שהבנו את מהותו של הדו"ח, ניגש לתשובה על השאלה המרכזית – אכן, דו"ח בדק בית קביל משפטית, והוא מהווה חוות דעת הנדסית מקצועית לכל דבר ועניין.

חשוב לציין שגם מבחינת מחירים ועלויות תיקון נזקים אם הדו"ח בדק בית מחיר שמוצג לתיקונים מדויק ומציג מחדלים רבים, הרי שחשוב לוודא כי הימצאותם של המחדלים מהווה הפרה של תנאי חוזה דוגמת הסכם מכר הנחתם בין מוכרי לרכשי הדירה.

הדו"ח נערך על-ידי מהנדס מומחה או כל איש מקצוע אשר הוסמך באופן פרטני לביצוע הבדיקה על בוריה. חשוב להסתמך על חברה מקצועית אשר ייעודה הוא בביצוע בדיקות שכאלו, שכן בתי המשפט בוחנים את הנושא בקפידה ומוודאים שאכן הממצאים התגלו על-ידי בודקים מקצועיים.

האם הדו"ח עלול להיות לא קביל?

בסופו של יום, ההחלטה נתונה בידיו של בית המשפט, ועל-כן חשוב להכין מסמך מפורט ומקצועי ככל הניתן.

לצד אסמכתאות מקצועיות מצד מהנדסים מוסמכים, הדו"ח מפורט ועונה על כל היבט ולו הקטן ביותר אשר צריך להיבחן בנכס לרבות: מצבו הפיזי, תשתית מים, תשתית חשמל, טיח, רטיבות, שיפועים מבניים ועוד. הדו"ח כולל תצלומים וסקירה של תכניות ושרטוטי המבנה.

לפרטים נוספים בנושא דו"חות לבדק בית, השאירו לנו פניה והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום