מהנדס בניין בדק בית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

מהנדס בניין בדק ביתעבור מהנדס בניין בדק בית הוא תחום שיש להתמחות בו על מנת לעשות אותו בצורה נכונה ומקצועית, לכן צריך לדעת לבחור נכון והמאמר הבא מפרט בדיוק איך תעשו זאת.

מהנדס בניין בדק בית – איך לבחור נכון?

בדק בית הוא חובה בכל פעם שאתם קונים דירה או בית חדשים או אפילו דירה יד שנייה. המטרה של בדק בית היא לוודא שהבית או הדירה שאתם רוכשים, בסכום כסף לא קטן, נקיים מליקויי בנייה חמורים. את הליקויים הללו, גם אלה שרואים מיד וגם אלה שנסתרים מהעין או שעלולים לגרום לנזקים בעתיד, בודק מהנדס בניין מקצועי.

מהנדס בניין בדק בית – למה צריך מהנדס בניין?

כצרכנים חכמים, אין ספק שאתם בודקים את הנכס לפני שאתם מתחייבים בחוזה או מבצעים את התשלום האחרון. יחד עם זאת, גם אם כבר מכרתם וקניתם דירות רבות ואתם יודעים אילו ליקויים לחפש, מומלץ להיעזר בשירותיו של מהנדס בניין מומחה ומנוסה. מעבר לידע והניסיון, המהנדס מגיע עם מכשור מתאים לבדיקה של ליקויים שלא ניתן לראות בעין.

מהנדס בניין בדק בית – מתי כדאי לבצע את הבדיקה?

כאשר מדובר בדירה ישנה, מומלץ להזמין את המהנדס לפני שאתם מתחייבים או משלמים, כדי לוודא שהבית נקי ככל האפשר מליקויים, כי מרגע שנכנסתם לדירה יהיה קשה לתבוע את המוכר או לגרום לו לתקן את הליקויים. כאשר מדובר בדירה חדשה מהקבלן, כל הליקויים שיימצאו על ידי המהנדס חייבים להיות מתוקנים על ידי הקבלן במסגרת האחריות ותקופות הבדק הקבועות בחוק המכר.

מהנדס בניין בדק בית – מה בודק המהנדס?

כאשר המהנדס בודק את הבית, הוא עושה זאת בהתחשב בתוכניות הבנייה, תקנות הבנייה והתקנים של משרד הבריאות ומשרד השיכון. במהלך הבדיקה המהנדס בוחן את כל הדירה, מבפנים ומבחוץ, מהפרטים הגדולים כמו שלד הבניין, החיפויים החיצוניים של קירות הבניין, מערכות החשמל בדיקה האם מערכת מיזוג האוויר היא מסוג VRF, בדיקת האיטוםוהצנרת ואיטום הבית כולל הגג ועד הפרטים הקטנים כגון איכות הצבע על הקיר, מסגרת החלונות והדלתות ואפילו איכות החול שמתחת לריצוף.

מהנדס בניין בדק בית – כמה זה עולה לי?

הזמנת בדק בית על ידי מהנדס בניין מוסמך בתחום ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה יכול להגיע לכמה אלפי שקלים בודדים, בכפוף לגודל הדירה והאם זו דירה חדשה או ישנה. קבלו מספר הצעות מחיר לצורך השוואה ובצעו סקר שוק, למרות שלרוב אין הבדלים גדולים בעלויות בין החברות השונות. אפשר לבצע רק חלק מהבדיקות, כדי לחסוך עלויות, אבל זה לא מומלץ אם אתם רוצים ראש שקט.

מהנדס בניין בדק בית – יתרונות נוספים

מעבר ליתרון הברור של איתור ליקויים אסתטיים וליקויי בנייה, על ידי הזמנת מהנדס בניין מקצועי ומיומן, ישנם יתרונות נוספים שכדאי להכיר. כאשר בדק הבית נעשה לפני הרכישה או מסירת המפתחות, חוות הדעת של המהנדס יכולה לעזור לכם במשא ומתן עם המוכרים ואפילו לחסוך לכם קניית דירה שתעלה לכם ביוקר בעתיד. בנוסף, חוות דעת של מהנדס מקצועי קבילה בבית משפט, במקרה של תביעה משפטית מול הקבלן.

מהנדס בניין בדק בית – אז איך בוחרים?

בחירה של מהנדס בניין היא כמו כל בחירה של איש מקצוע וצריך להקדיש לה את הזמן הראוי, כמו בבחירת עורך דין או שמאי. hש לוודא שלמהנדס יש רישיון בתוקף על פי רשם המהנדסים וכי יש לו את התעודות וההכשרה המתאימות לביצוע הבדיקה בנכס שלכם. וחשוב יותר, בקשו המלצות ובדקו שיש למהנדס ניסיון בהנדסת בניין בכלל ואיתור ליקויי בנייה בפרט. כאשר אתם רוכשים דירה חדשה חשוב לבצע בדיקה לדירה על ידי מהנדס בניין בדק בית, כך תוכלו להיות בטוחים כי הינכם מקבלים דירה ראויה למגורים אשר אינה מסכנת אתכם בעקבות ליקויי בנייה.

מה זה בדק בית?

בדק בית הינה בדיקה אשר נעשית על מנת למצוא את כל הליקויים אשר קיימים בדירה, זאת בכדי להבטיח כי הדיירים אשר רוכשים את הדירה יהיו בטוחים כי הדירה הינה ראויה למגורים ולא יכולה לסכן את בריאותם או את חייהם בשום צורה בהמשך שהותם בדירה, בנוסף הבדיקה מתבצעת על מנת לחסוך לכם ליקויי בנייה אשר יכולים לצוץ בהמשך השהות שלכם בדירה, וכן להרוס לכם את השגרה בצורה מאוד לא נעימה.

מהו מהנדס בניין בדק בית?

מהנדס בניין בדק בית, הינו מהנדס אשר הוכשר לבצע בדק בית בכל נכס אשר תרכשו, זאת מכיוון שמהנדס בניין הינו מהנדס אשר מגיע עם ידע רב בבנייה, וכן הוא מכיר את החוקים והתקנות אשר קיימים בישראל, מהנדס בניין מקצועי ידע להבחין עם אילו חומרים השתמשו על מנת לבצע את הבנייה, האם החומרים הינם ראויים ועומדים בכל התקנות והחוקים של ישראל?, תתפלאו כי קיימים המון מצבים בהם קבלנים רוצים לחסוך לעצמם בעלויות ולכן, משתמשים בחומרים ללא תקן, דבר זה יכול לסכן אתכם באופן חד משמעי.

למה כדאי להביא מהנדס בניין בדק בית?

כאשר אתם מגשימים את החלום שלכם ורוכשים דירה אתם מצפים להיכנס לדירה ללא שום ליקוי, אך ישנם המון ליקויי בנייה אשר אינם נראים לעין, וכן יכולים להוות עבורכם המון בעיות בעתיד ולכן, כדאי להביא מהנדס בניין בדק בית על מנת שיוכל לבצע עבורכם את הבדיקה בצורה יסודית ומקצועית ביותר, כך תוכלו להיות בטוחים כי הינכם נכנסים לדירה בטוחה וכי אתם בטוחים בדירה ללא כל סיכון של ליקויי בנייה.

איך ליקויי בנייה יכולים לסכן אתכם?

כאמור, במידה והקבלן לא עבד על פי החוקים, וכן לא עבד עם החומרים אשר עליו לעבוד בכדי לעמוד בכל התקנות והחוקים של מדינת ישראל, זה יכול להביא אתכם לידי סכנה על ידי כך שהשלד של המבנה אינו תקין, כאשר השלד לא נבנה עם החומרים הראויים ואינו נבנה בצורה מקצועית על ידי הקבלן הוא יכול להיות לא יציב וכן לא חזק, דבר זה יכול להוות סכנה על חייכם ועל חיי כל הדיירים בדירה בזמן שהותכם בדירה.

מה נבדק במהלך בדק בית?

כאשר אתם מזמינים מהנדס בניין בדק בית, על המהנדס לבדוק את הדירה בצורה יסודית, המהנדס יבדוק עם אילו חומרים עבד הקבלן?, האם הבנייה נעשה לפי תכנון בנייה?, בנוסף על המהנדס בניין בדק בית לבדוק את כל מערכות הבית, מערכת החשמל, מערכת האינסטלציה, ועוד, המהנדס יבדוק את כל קירות הדירה ולא יפספס שום ליקוי המצוי בדירה, בין אם הליקוי הינו בנראות ובין אם הליקוי הינו נסתר מהעין.

למה לא כל אחד יכול לבצע בדק בית?

בדק בית הינה בדיקה אשר לא כל אחד יכול לבצע אותה, יכולים להיות קיימים המו ליקויים אשר יכולים להיות נסתרים מהעין, כאשר אתם הולכים לבדוק את הדירה ללא בעל מקצוע יש דברים אותם לא תוכלו לבדוק בצורה מקצועית, כמו למשל: את הצנרת של הדירה, את איכות האיטום, רטיבות סמויה מן העין בקיר ועוד, לכן, בדק בית צריך להתבצע על ידי מהנדס בניין בדק בית, כך הבדיקה מתבצעת בצורה המקצועית והטובה ביותר, ללא פספוס של ליקויי בנייה מסוימים.

מערכת החשמל

ברוב המקרים ליקויים במערכת החשמל מוצאים הרבה פחות מליקויים הקשורים לרטיבויות בדירה, אך בכל אופן מומלץ לבצע בדיקה מקצועית למערכת החשמל בדירה אותה תרכשו, כאשר מהנדס בניין בודק דירות בודק את מערכת החשמל בדירה הוא בודר את כל מה שיכול להיות קשור לחשמל, את השקעים בדירה, את תעלות החשמל, כל לוחות החשמל הקיימות בדירה, וכן את המערכ של מיזוג האוויר בדירה.

למה זה חשוב?

במידה וקיים ליקוי מסוים במערכת החשמל של הדירה, הליקוי הזה יכול להוות סכנה ממשי על חייכם ועל חיי כל הדיירים השוהים באותה דירה, כאשר מדובר במערכת החשמל אין להקטין ראש, אלא יש להגדיל ראש ולבדוק כי אכן נעשית בדיקה באופן יסודי על מנת שתוכלו להיות בטוחים כי הדירה שאותה אתם רוכשים לא תסכן את החיים שלכם, עם חשמל לא מחפפים, את החשמל יש לבדוק היטב וכך להימנע מליקויים חמורים.

מה כדאי לבדוק לפני שסוגרים מהנדס בניין בדק בית?

כאשר החלטתם לבצע בדק בית, עליכם לבדוק עם איזה מהנדס בניין בדק בית אתם מעוניינים להעסיק על מנת שיבצע עבורכם את הבדיקה ברמה הטובה ביותר, לפני שאתם סוגרים עם מהנדס חשוב שתבדקו את התעודה שלו, האם הוא באמת בעל הכשרה על מנת לבצע בדיקת בדק בית?, בנוסף חשוב לבדוק מהו הוותק של אותו מהנס, במידה וקיים וותק עם ניסיון מצטבר של שנים בתחום, תוכלו להיות רגועים ולדעת כי המהנדס בניין בדק בית שבחרתם הינו מקצועי מספיק על מנת לבצע עבורכם את הבדיקה.

בדקו המלצות

בנוסף, כאשר אתם מחליטים לבצע בדק בית, מומלץ לבדוק המלצות על אותו מהנדס בניין, עם המלצות טובות ונכונות תוכלו לבחור מהנדס בניין בדק בית מעולה, את ההמלצות אתם יכולים למצוא באתר האינטרנט של אותו מהנדס, וכן במידה ויש לו רשת חברתית תוכלו לחפש גם שם, בנוסף, במידה ויש לכם חברים או משפחה קרובים אשר ביצעו בדק בית על ידי מהנדס בניין בדק בית, תוכלו להיעזר בהם שייתנו לכם המלצות על מהנדס מקצועי, כשר המלצה מגיעה ממישהו קרוב אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים בקשר להחלטה שלכם.

כמה זמן יכול לקחת לביצוע בדיקה?

כל בדיקה יכולה לקחת זמן אחר, זמן הבדיקה נע בין שעתיים לארבע שעות, אך חשוב לדעת כי הזמן תלוי בכמה דברים, כמו למשל: האם המהנדס מבצע את הבדיקה לבד או מגיע עם עובדים? האם המהנדס משתמש במכשור טכנולוגי על מנת לגלות ליקויים אשר סמויים מהעין?, וכן הכי חשוב כמובן יהיה גודל הדירה, במידה ומדובר בדירה גדולה הבדיקה יכולה לקחת הרבה יותר זמן מאשר בדיקה שתיעשה בדירה קטנה הרבה יותר.

מה עלות בדק בית?

בדק בית אינה בדיקה יקרה כאשר אתם מעוניינים לבדוק את הדירה לה אתם מצפים זמן רב כל כך, מחירי בדק בית יכולים להשתנות מכמה פרמטרים: מה גודל הדירה?, בידה ודובר בדירה גדולה עלות בדק בית יהיה יקר יותר משר בדירה קטנה בעלת פחות חדרים, האם מדובר בדירת קרקע או בדירה בבניין רב קומות?, האם מדובר ברכישה של דירה חדשה מקבלן או בכלל מדובר בדירה יד שנייה?, עלות בדק בית יהיה תלוי בדירה בה אתם מעוניינים לבצע את הבדיקה.

חשוב לזכור

כי אם בדקתם כמה מהנדסים לבדק בית, וישנם מהנדסים אר לוקחים סכום גדול יותר, בדקו למה, במידה והגעתם לאותו מהנדס בעקבות המלצה מסוימת אל תהססו, לפעמים עדיף לכם לשלם קצת יותר, אך להיות בטוחים כי הבדיקה תיעשה בצורה הטובה ביותר, לא תמיד הול יור משתלם, במידה ותיקחו את הזול יותר אתם עלולים למצוא את עצמכם מול המון ליקויי בנייה אשר יכולים לצוץ לכם בעתיד.

למה חשוב לבדוק לפני שסוגרים מהנדס בניין בדק בית?

כיום, קיימים לא מעט אנשים אשר יכולים לעשות עליכם כסף, את אומרת כי קיימת האפשרות שבמידה ולא תבדקו כמו שצריך את מי אתם לוקחים על מנת שיבצע עבורכם את הבדיקה, אתם עלולים לפול בידי שרלטן אשר אין בידיו את הכלים לבצע את הבדיקה כמו שצריך וכך תפסידו את הכסף שלכם ללא בדיקה מקצועית באמת ולכן, חשוב לבדוק עם איזה מהנדס אתם מעוניינים לעבוד על מנת שתהיו בטוחים כי אתם לא משלמים ע הבדיקה לחינם, וכי אכן הבדיקה תתבצע ברמה הטובה ביותר, דבר זה יוכל להבטיח לכם כי תוכלו להיכנס לדירה שרכשתם בביטחון מלא שהיא אכן ראויה למגורי אדם.
אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום