בדק בית בחיפה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

בדק בית בחיפהבונים בית חדש? משפצים את הבית הקיים? בשני המקרים האלה ובמקרים נוספים שנמנה בהמשך, אתם רוצים להבטיח בתום התהליך מבוצעת בדיקת בדק בית על ידי גורם מוסמך. למעשה, אתם רוצים לעגן את סוגיית בדק הבית בהסכם העבודה שאתם חותמים עם הקבלן המבצע ועם כל קבלן המעורב בפרויקט. מהי בדיקת בדק בית? מי מוסמך לבצע את הבדיקה? מדוע כל כך חשוב לבצע את הבדיקה? מתי יש לבצע את הבדיקה? מה חשוב לוודא כאשר אתם מזמינים בדיקת בדק בית? מי מציע שירות בדק בית בחיפה ואיך נכון לבחור אותו? על שאלות אלו ועוד תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

מהי בדיקת בדק בית ומי מבצע אותה?

תהליכי בנייה הם תהליכים מורכבים, הבנויים משלבי מפתח שבכל שלב מפתח כזה ישנן מאות פעולות קטנות, המבוצעות בכדי להשיג את התוצאה הנדרשת. פעולות אלה מבוצעות בניהול כולל של הקבלן המבצע, אך באמצעות קבלני משנה ועובדים, כל אחד בתחום ההתמחות שלו. כל אחת מן הפעולות האלה צריכה לעמוד בסטנדרטים מינימליים של אסתטיקה, פונקציונליות, הנדסה מבנית ובטיחות, אלא שכמעט בכל פרויקט בנייה או שיפוצים, מתוך מאות הפעולות המבוצעות במהלכו, ישנן כמה וכמה פעולות שבוצעו בצורה לא ראויה או בצורה שאינה עומדת בסטנדרטים הנדרשים. התוצאה של פעולות אלה נקראת ליקויי בנייה ובדיקת בדק בית היא בדיוק הבדיקה שמיועדת לאתר את הליקויים האלה – בדיקת ליקויי בנייה. בתום הפרויקט, יש לבצע בדיקת בדק בית שמייד נדבר על המבנה שלה ותוצאתה של הבדיקה צריכה להיות רשימה עם כל ליקויי הבנייה שנמצאו במסגרתה.

את הבדיקה יש לבצע באמצעות גורם מוסמך בלבד, כלומר מהנדס בניין מוסמך בלבד. כמו כן, חשוב מאוד שאת הבדיקה לא יבצע כל מהנדס שהוסמך לכך, אלא מהנדס בניין שמתמחה ספציפית בביצוע בדיקות בדק בית. בדיקות בדק בית בחיפה מוצעות בדרך כלל על ידי חברות המספקות שירותים הנדסיים מגוונים לענף הבנייה ובין היתר גם עורכות בדיקות בדק בית והן יכולות להיות מוצעות גם על ידי מהנדסים פרטיים, הפועלים באופן עצמאי.

 

מה כוללת הבדיקה ומתי יש לבצע אותה?

בדיקת בדק בית בחיפה היא בדיקה שמיועדת לבדוק את כל חלקי המבנה, מן המסד ועד הטפחות, מהיסודות ועד השפיץ של המסגרת של החלון. במסגרת הבדיקה אנו רוצים לאתר את כל ליקויי הבנייה ברמה האסתטית, ברמה המבנית, ברמה הפונקציונלית וברמה הבטיחותית. כך למשל, אם הרצפה אינה מיושרת בסלון, אנחנו רוצים לדעת מזה. אם השיפועים בחדר האמבטיה בוצע בצורה לא נכונה שלא תאפשר ניקוז מיטבי של המים במקלחון, אנו רוצים לדעת את זה. אם הדלתות הותקנו בצורה מעט עקומה, בין שנראית לעין ובין שלא, בין שפוגעת בתפקוד הדלת ובין שלא, אנחנו רוצים לדעת מזה. לבטח אנחנו רוצים לדעת אם המרפסת שנבנתה בביתנו אינה כוללת את החיזוקים הנדרשים ואינה עומדת בכללים ההנדסיים המחייבים כדי להבטיח את החוזק המבני והיציבות שלה. בדיקת בדק בית לדירה היא הבדיקה שבודקת את כל ההיבטים הללו וכאמור יורדת עד הפרט הקטן ביותר שניתן לחשוב עליו.

את הבדיקה מבצעים בדרך כלל על פי רשימה מסודרת של אלמנטים אותם יש לבדוק. המהנדס שמבצע בדיקת בדק בית בחיפה מגיע אל הבית, או אל כל מבנה אחר לצורך העניין, כשבידיו רשימת מכולת עם כל הבדיקות שיש לכלול בבדיקה הכוללת. במהלך הבדיקה עובר המהנדס על הרשימה, בודק את הסעיף הספציפי ומציין האם הסעיף תקין, האם נמצאו ליקויים ומהם בדיוק הליקויים שנמצאו. בסוף ביצוע הבדיקה, לוקח המהנדס את הנתונים אל משרדו ועורך דו"ח מסודר המפרט את כל הליקויים שנמצאו בבדיקה ואף מדרג את חשיבות התיקון שלהם ואת ההשלכות שלהם בהיבטים בטיחותיים, אסתטיים, מבניים ופונקציונליים.

 

מדוע כל כך חשוב לבצע את הבדיקה?

בדק בית בחיפה מחירובכן, כפי שאמרנו קודם לכן, בתהליך בנייה או שיפוצים, יכולים להתעורר המון ליקויי בנייה שאת רובם לא נוכל לזהות בעין או בכל אמצעי אחר וברובם לא נוכל כלל להבחין או להרגיש, על אף שבפועל הם קיימים ובפועל הם גם יכולים ללכת ולהחמיר, להפוך לבעיות משמעותיות ואף לגרום לסיכונים בטיחותיים בטווח הבינוני והארוך. בדיקת בדק בית בחיפה היא בדיקה המבוצעת על ידי איש מקצוע שהוסמך בדיוק למטרה זו ויודע לבחון את המבנה על כל היבטיו ועל כל חלקיו בכדי לאתר את הליקויים האלה ולאפשר לנו לזהות אותם ולתקן אותם כשהם עוד קטנים. אבל ישנה סיבה חשובה נוספת שבגינה אתם רוצים לבצע בדיקת בדק בית.

בדיקת בדק בית היא בדיקה המוגדרת בחוק המכר ומהווה חלק מהאחריות של הקבלן על העבודה שביצע, בין שהוא הסכים לכך במסגרת הסכם עבודה ובין שלא. במילים אחרות, קבלן המבצע עבודת בנייה או שיפוצים מחויב לתת לכם אחריות על העבודה וחייב לתקן את כל ליקויי הבנייה שנמצאו בתום הפרויקט, חובה שחלה עליו על פי חוק ולא על פי הסכם בלבד. אלא שבכדי שאכן תוכלו למנף את החוק לטובת העניין, עליכם לבצע בדיקת בדק בית שהיא הכלי המוסמך היחיד שעל בסיסו תוכלו לדרוש מהקבלן תיקון של ליקויים קיימים. במילים אחרות, בדיקת בדק בית היא הכלי היחיד שנתפס על ידי הרשויות ככלי מקצועי ומוסמך שעל בסיסו ניתן לחייב קבלן לבצע תיקונים של ליקויי בנייה. דו"ח הבדיקה שתקבלו בסופה לידיכם הוא למעשה מסמך משפטי לכל דבר ועניין ואם הקבלן יסרב לבצע את התיקונים הנדרשים, תוכלו להביא את הנושא לדיון בערכאות משפטיות ושם ישמש אתכם דו"ח הבדיקה כראיה משפטית קבילה לכל דבר ועניין.

 

מתי יש לבצע את הבדיקה?

ככלל, בדיקת בדק בית היא בדיקה שאותה יש לבצע במסגרת השנה הראשונה לאחר אכלוס המבנה. יחד עם זאת, חוק המכר מתייחס להיבטים שונים של בדק בית ובכלל זה בדיקה של יסודות, בדיקה של שלד המבנה, בדיקה של ריצוף, בדיקת תשתיות וכן הלאה ועבור כל בדיקה כזאת מוגדר פרק זמן מקסימלי שבמסגרתו יהיה עליכם לבצע את הבדיקה על מנת שתיקון הליקויים שיימצאו בה ייכלל במסגרת האחריות לה מחויב הקבלן המבצע. ההמלצה היא לבצע את הבדיקה לקראת סוף השנה הראשונה לאחר אכלוס המבנה והסיבה לכך היא, שבמהלך השנה הראשונה עובר המבנה תהליך של התייצבות ושקיעה בקרקע. בתהליך זה יכולים להיווצר סדקים בקירות, עיוותים וכן הלאה. זהו תהליך טבעי אך כזה שבנייה מקצועית בסטנדרטים גבוהים אמורה להיות מסוגלת למזער אותו עד למינימום. על כן, חשוב לבצע את הבדיקה לאחר שהתהליך הגיע לכדי מיצוי ואז כל הליקויים שנותרו או נוצרו במהלך שנה זו, יתווספו לדו"ח הבדיקה וגם אותם יהיה הקבלן מחויב לתקן. יחד עם זאת, כדי להבטיח שאתם עורכים את הבדיקה באופן שיבטיח לכם את האחריות הנרחבת ביותר על כל חלקי המבנה, מומלץ לבחון את הדברים אל מול חוק המכר שם מפורטים מועדי הבדיקות המקסימליים בצורה פשוטה ובהירה.

 

מי מציע שירותי בדיקת בדק בית בחיפה ואיך נכון לבחור אותו?

בדק בית בחיפה המלצותכפי שאמרנו קודם לכן, בדיקת בדק בית מוצעת היום על ידי שני גורמים מרכזיים: מהנדסים פרטיים העובדים באופן עצמאי לחלוטין וחברות הנדסה המספקות שירותים הנדסיים שונים לענף הבניין ובכלל זה גם שירות בדק בית בחיפה. ככלל, כל מהנדס בניין שהוסמך לבצע בדיקות בדק בית, מתמחה בבדיקות בדק בית וגם בעל ניסיון מקצועי בביצוע בדיקות עבור סוג המבנה שאותו אתם רוצים לבדוק, הוא אופציה רלוונטית מבחינתכם. בחירת מהנדס לביצוע בדיקת בדק בית בחיפה היא אינה משימה מורכבת במיוחד וגם לא צריך להפוך אותה לאחת כזאת. כל שאתם צריכים לעשות הוא לאתר מהנדס שמציע את השירות ופשוט לבחון אותו באמצעות האינטואיציה הצרכנית שלכם ביחס לאמינותו, מידת היסודיות והמקצועיות שלו והמידה בה הוא נראה לכם אמין ומהימן.

מן הסתם, אם אתם יכולים להשיג המלצות על מהנדס כזה, זה בהחלט יכול לסייע אבל במיוחד כדאי לנסות ולאתר חוות דעת מקצועיות שאותן תוכלו לקבל מאנשי מקצוע המכירים את ענף השירותים ההנדסיים לבניין ובכלל זה אדריכלים, מהנדסים ואנשי מקצוע אחרים שבאים במגע אם מהנדסים המתמחים בבדיקות בדק בית במסגרת עבודתם. חוות דעת מאנשי מקצוע אלה יכולה להיות מאוד אמינה מבחינתכם. מה שבטוח הוא, שאת ההמלצה אתם לא רוצים לקבל מהקבלן המבצע. למעשה, כל אדם שעליו ממליץ לכם הקבלן עצמו, הוא לא אופציה מבחינתכם שכן בדיקת בדק הבית מיועדת לבדוק את הקבלן וחשוב שלא יהיה בדל של ניגוד עניינים בהיבט זה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום