חברת בדק בית בבנימינה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

חברת בדק בית בבנימינה

אחד השלבים החשובים ביותר בכל פרויקט בנייה חדשה ולא פחות מכך גם בפרויקטי שיפוץ נרחבים, הוא השלב שנקרא בדק בית, ורבים אינם מכירים אותו או אינם מייחסים לו את מידת החשיבות הראויה. אז מה זה בדיוק בדק בית? האם מדובר בבדיקה מחייבת על פי חוק? מי מבצע את הבדיקה ומה אתם אמורים לקבל בתום הבדיקה? מי מספק את השירות של ערכית בדיקת בדק בית? האם ישנה חברת בדק בית בבנימינה? את כל התשובות לשאלות אלו ועוד, תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מה זה בדיקת בדק בית?

בדק בית היא בדיקה המבוצעת לאחר סיום הבנייה של מבנים חדשים או לאחר סיום מהלך נרחב של שיפוץ מבנים קיימים. הבדיקה מבוצעת גם לאחר תהליך של חיזוק מבנים או כל תהליך האחר שאמור לחזק או לשנות את המבנה באיזושהי צורה. מעבר לכך, ניתן להזמין את הבדיקה גם למבנים קיימים ללא שום סיבה ניכרת לעין, רק בכדי לבחון את מצבו של המבנה, במיוחד אם הוא מיושן. בדיקת בדק בית מבוצעת על ידי גורם מוסמך בהנדסת בניין בלבד, וכל בדיקה שמבוצעת על ידי כל גורם אחר אינה נחשבת בעיני החוק לבדק בית ובהמשך נבין גם מדוע זה חשוב. במסגרת הבדיקה, עובר הבודק על שורה ארוכה של אלמנטים במבנה, ממש על פי רשימת מכולת, ובוחן אותם על פי כל הכללים ההנדסיים הנדרשים. בכלל זה נבדקת הרצפה, מערכות הצנרת, החשמל, הגז, החלונות, הדלתות, הטיח, המרפסת וכל אלמנט אחר בבית, בניסיון לאתר ליקויים מבניים במבנה, אם קיימים.

בתום הבדיקה, מכין הגורם הבודק דו"ח רשמי המפרט את כל הליקויים שנמצאו במבנה ומעביר את הדו"ח לידי מזמין הבדיקה, בדרך כלל בעלי הנכס. בשלב הזה מסתיימת למעשה הבדיקה עצמה, וכעת מתחיל השלב שבו ניתן גם להשתמש בה.

 

למה מיועדת בדיקת בדק בית בבנימינה?

כאשר אתם מזמינים חברת בדק בית בבנימינה בקבלת דירה חדשה מקבלן או לאחר שיפוץ דירה קיימת, אתם עושים זאת מסיבה אחת פשוטה, לבחון את מצב הנכס ולהכיר את כל הליקויים הקיימים בו. ומדוע זה חשוב? מכיוון שאם ישנם ליקויים כאלה, יש לכם את הזכות המלאה לדרוש מהקבלן המבצע את התיקון שלהם וחובה זו החלה על הקבלן היא חובה שמוגדרת בחוק המכר. במידה והקבלן מסרב לבצע את התיקונים הנדרשים, אתם יכולים להגיש תביעה כנגדו בבית המשפט כשדו"ח בדיקת בדק הבית הוא למעשה ראיה משפטית קבילה להוכחת הטענות שלכם. כאן למעשה נכנס הנושא של זהות מבצע הבדיקה, שכן בכדי שדו"ח הבדיקה אכן ייחשב כראיה משפטית קבילה, חשוב שהבדיקה תבוצע על פי דרישות החוק, קרי על ידי גורם מוסמך בהנדסת בניין. אם הבדיקה לא בוצעה על ידי גורם כזה, היא פשוט אינה תקפה מבחינה משפטית.

שימו לב שהחוק מגדיר פרקי זמן שבהם אתם יכולים לבצע בדיקת בדק בית עבור כל רכיב בשלד המבנה, על מנת להיות זכאים לתבוע את תיקוני הליקויים מהקבלן המבצע. כך למשל, את מרבית הבדיקות יהיה עליכם להשלים בתוך שנה מתום בניית המבנה. ישנם אלמנטים שונים, כמו יסודות המבנה ורכיבי השלד המרכזיים, שעליהם חלה האחריות למשך מספר שנים ואת הבדיקה שלהם ניתן לבצע לאורך התקופה כולה. פערי זמנים אלה נובעים מכך שחלקים שונים של המבנה דורשים זמן שונה עד שהם מתקבעים במקומם (למשל בגין תזוזות קרקע). על כן, אין טעם לבדוק יסודות של מבנה בחודש הראשון שלאחר הבנייה. ישנם ליקויים שניתן יהיה לגלות גם במהלך החודש הזה כמובן, אבל ישנם ליקויים שיכולים להיווצר לאורך שנים וכדי להחיל את האחריות גם על ליקויים אלה, חשוב לבצע את הבדיקה רק כעבור זמן מסוים, כפי שמוגדר בחוק.

 

על מה חשוב להקפיד בבחירת חברת בדק בית בבנימינה?

חברת בדק בית בבנימינהובכן, הדבר החשוב ביותר שאתם רוצים להקפיד עליו הוא שהחברה שולחת אליכם איש מקצוע בעל הסמכה בהנדסת בניין. באופן עקרוני, כל דו"ח בדק בית צריך לכלול את הפרטים האישיים של מבצע הבדיקה ואת הפרטים האלה תוכלו לבדוק מול הרשויות בכדי לוודא שאכן מדובר במהנדס או הנדסאי רשום ומוכר על ידי הרשויות. אם הגורם שיישלח אליכם אינו בעל הסמכה מתאימה, הבדיקה היא חסרת תועלת ואפשר גם לא לבצע אותה כלל. מאחר וכל החברות המציעות את השירות מקפידות לספק אותו באמצעות אנשי מקצוע מוסמכים כנדרש, הבעיה הזאת לא באמת קיימת מבחינתכם, כל עוד אתם מקפידים לעבוד עם חברת בדק בית בבנימינה ולא עם אדם פרטי, אז יהיה עליכם לבדוק יותר לעומק את ההסמכה שלו.

מעבר לכך, כדאי וחשוב לבצע השוואת מחירים בין כמה גורמים מקצועיים שונים שכן פערי המחירים בתחום יכולים להיות משמעותיים למדי. ככלל, בדיקת בדק בית היא מעין מוצר בסיסי שכל איש מקצוע בעל ההסמכה הנדרשת אמור לדעת לבצע אותה ואמור גם לבצע אותה באותה צורה. על כן, כל פער במחיר הוא בדרך כלל בלתי מוצדק, ולכן כדאי לבצע השוואת מחירים ולוודא שהמחיר הנגבה מכם הוא לכל היותר בטווח ההוגן. ואחרי שאמרנו את זה, זה שכל איש מקצוע אמור לבצע את הבדיקה באותה צורה, לא אומר שזה מה שאכן קורה. ישנם בעלי מקצוע שמבצעים את הבדיקה בצורה יותר שרירותית, פחות שיטתית ופחות מוקפדת, לעומת אחרים שלא יזניחו את הפינה הקטנה ביותר בדירה שלכם לפני שיוודאו את מצבה. אתם כמובן רוצים לעבוד עם הסוג השני של בעלי המקצוע, ואת זה יהיה עליכם לבחון לפני שאתם מזמינים חברת בדק בית בבנימינה, בין באמצעות האינטואיציה שלכם ובין באמצעות המלצות וחוות דעת מקצועיות שתוכלו לקבל מחברים, בני משפחה, שכנים ואפילו אנשי מקצוע שאתם מכירים בתחום הבניין.

דבר נוסף שאתם רוצים להקפיד עליו הוא שהחברה שאתם בוחרים לביצוע הבדיקה, היא לא חברה שנשלחה אליכם על ידי הקבלן שבנה לכם את הבית. הקבלן, כמעין רצון לתת שירות טוב, יכול לממן את הבדיקה על חשבונו, אלא שלא מדובר ברצון טוב, אלא בניסיון לעגל פינות. כל הרעיון של בדיקת בדק בית הוא, שהבדיקה בודקת את העבודה של הקבלן ואם הקבלן, או מי מטעמו, מבצע את הבדיקה, סביר להניח שלא יתגלו בה ליקויים משמעותיים ולא בגלל שהם לא קיימים. ממש כמו מפקח בנייה שאמור לפקח על עבודתו של קבלן הבניין ולכן נשכר תמיד באופן אישי על ידי הלקוח ולא מסופק לו מהקבלן, כך גם במקרה של בחירת חברת בדק בית בבנימינה, את החברה אתם צריכים לבחור בעצמכם ואף לוודא שאין שום ניגוד אינטרסים בין החברה ובין הקבלן המבצע.

כמו כן, כדי להבטיח שאתם עומדים בכל דרישות החוק, חשוב לבדוק מהם פרקי הזמן העומדים לרשותכם לביצוע הבדיקה שאותה אתם רוצים לבצע ולהקפיד על כך שאתם מזמינים את החברה לבצע את הבדיקה לפני שחולף הזמן הזה, כשכמובן תמיד כדאי להשאיר מרווח זמן מסוים, בכדי להגיש את הדו"ח לקבלן.

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום