אחריות הקבלן בדק בית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אחריות הקבלן בדק ביתלקבלן יש אחריות על דירה חדשה ובשביל לדרוש ממנו תיקון של ליקויי בניה מסוימים צריך להגיש לו דוח בדק בית. מלבד ההיבט הבטיחותי, בדק בית הוא גם שירות מומלץ שיכול לסייע בהתנהלות מול הקבלן בין כתלי בית המשפט.

מה אחריות הקבלן בדק בית וליקוי בנייה?

ליקויי בניה בדירות חדשות נפוצים לא פחות מאלו שנמצאים בבניינים ישנים. בדירות חדשות נובעים ליקויים מן הסוג הזה מניסיון של הקבלן לחסוך בהוצאות, מחוסר מקצועית או לעיתים בתום לב. מבחינת רוכשי הדירות, אין מקום לפשרות בנוגע להטלת אחריות על תיקון הליקויים. כל עוד הקונה מגובה על ידי החוק, כדאי לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים על חשבונו. עם זאת, הדרך לעשות זאת עוברת בקבלת דוח בדק בית מפורט.

עם אחריות הקבלן בדק בית הוא שירות משתלם

שירותי בדק בית עולים כסף אבל הם מאפשרים לממש את אחריות הקבלן במלואה. כמו כן, שירותי בדק בית הם כלי שיכול לשמש אנשים פרטיים במאבק משפטי מול קבלנים. אם למשל הקבלנים צריכים לקחת אחריות על תיקון ליקויי בניה והם לא עושים זאת, לבעלי הנכס יש אפשרות לתבוע אותם. בשביל לעשות את זה צריכים הרוכשים להציג חוות דעת מקצועית שמבוססת על דוח בדק בית מפורט.

תקופת הבדק

התקופה הראשונה שבה לקבלן יש אחריות על תיקון ליקויי בניה שנתגלו בדירה מכונה "תקופת הבדק". זו תקופה שמתחילה מיד עם מסירת החזקה בדירה והיא נמשכת שנה עד 7 שנים לפי מהות הליקוי. באופן עקרוני, לכל ליקוי יש תקופת בדק שונה ואפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמחליטים האם להטיל את האחריות על הקבלן. כמו כן, כדאי לדעת שבתקופת הבדק חובה על הקבלן לתקן את הליקוי – אלא אם הוא מוכיח שהליקוי נגרם באשמת בעל הנכס.

תקופת האחריות

תקופת האחריות מתחילה עם סיומה של תקופת הבדק ונמשכת עוד 3 שנים. בתקופה הזו חובת ההוכחה חלה על רוכש הדירה, היות ועליו להוכיח מעל לכל ספק סביר שהליקוי נובע מהתכנון של הקבלן, מאופי העבודה שהוא ביצע או מאיכות החומרים שבהם השתמש. מבחינה משפטית, הדרך להוכיח זאת עוברת כאמור בהצגת דוח של מהנדס וחשיפת ליקויי בניה.

מה קורה לאחר תקופת הבדק והאחריות?

עם תום תקופת הבדק והאחריות הקבלן אחראי רק על אי יציבות בבניין או בבטיחותו. לחילופין, הקבלן אחראי על תקלות שלא הייתה אפשרות לגלותן בשנים הראשונות למגורים. לפיכך, במקרים של דירות חדשות עם הערכת שווי של מיליוני שקלים, הוצאה חד פעמית על שירותי בדק בית היא השקעה משתלמת.

קבוצת הדר מציעה מגוון שירותי בדק בית לאנשים פרטיים. כעת אנו מחכים לקבל את פרטיך באתר – כי בניסיון לממש את אחריות הקבלן בדק בית שמבוצע על ידנו יחסוך לך זמן וכסף.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום