הנחת פלציב לפני מילוי סומסום

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

האם חשבתם פעם איך ייתכן שאתם יכולים לשמוע מחדרכם בבית דרך הקיר את מה שקורה בחדר הסמוך, אבל אינכם שומעים דבר מהדירה שמתחתיכם או מעליכם? הסיבה לכך נעוצה ביישום שכבות של בידוד אקוסטי בין הקומות, בידוד שמבוצע על ידי מספר אלמנטים כמו יריעות פלציב ייעודיות ומילוי חול או סומסום. תהליך יישום הבידוד צריך להתבצע בצורה מקצועית עם הנחת פלציב לפני מילוי סומסום, ולא להיפך.

מה זה פלציב ומה זה סומסום?

פלציב הוא למעשה שמן של יריעות ייעודיות, עשויות פוליאתילן מוקצף ומצולב בעל רשת תאים סגורים ומבודדים. היריעה מגיעה בעוביים שונים וברמות דחיסות שונות. יריעות אלה הוכחו כיעילות מאוד לבידוד אקוסטי ומעבר רעשים בין קומות. את יעילות היריעות ניתן להגביר על ידי שימוש של שילובי עובי ודחיסות שונים באותו אזור לבידוד. סומסום היא תערובת אגרגטים של אבני חצץ עשויות אבן גיר. תערובת זו משמשת למגוון רחב של יישומים בענף הבנייה, ובין היתר משמשת גם כשכבה תומכת ביישום יריעות פלציב לבידוד אקוסטי בין קומות.

כיצד מבוצע הבידוד באמצעות פלציב וסומסום?

התהליך מתחיל עם העקרון המנחה של הנחת פלציב לפני מילוי סומסום. אם נדמיין לרגע את מבנה מסת הרצפה שמפרידה בין קומה לקומה, הרי שבין כל שתי קומות ישנה שכבת בטון שמהווה את התקרה של הדירה מלמטה. על שכבת בטון זה מניחים יריעת פלציב שיכולה להגיע בעובי שבין 5 מ"מ ל-10 מ"מ וברמות דחיסות משתנות של 25, 40 או 70 ק"ג למ"ק. בכדי להשיג בידוד מיטבי ניתן להשתמש במספר יריעות פלציב בעלות רמות משתנות של דחיסות ועובי. בהתאם ליריעות הפלציב שהונחו, יש ליצור על גביהן שכבה אחידה של מילוי סומסום, מילוי חול או מילוי משולב של שניהם יחד. שכבת הסומסום שמפוזרת על גבי הפלציב היא למעשה הפלטפורמה שעליה מונחים אריחי הרצפה של הדירה בקומה למעלה.

מדוע חשוב העיקרון של הנחת פלציב לפני מילוי סומסום?

ובכן, נאמר את הדברים בצורה ברורה ופשוטה – כל איש מקצוע העוסק בתחום בניית שלד וריצוף, יודע היטב שהנחת פלציב צריכה להתבצע לפני מילוי סומסום, ושהמילוי צריך להיות מעל יריעת הפלציב ולא להיפך. העיקרון של הנחת פלציב לפני מילוי סומסום כחלק מתהליך ביקורת מבנים מיועד בעיקר להדגיש את הצורך בשימוש בפלציב לפני שממלאים את הרצפה בשכבת סומסום. ישנם קבלני ביצוע שמעוניינים לצמצם עד כמה שניתן את העלויות שלהם, ועשויים לוותר כליל על הנחת שכבת פלציב, במיוחד כאשר מדובר בפרויקטים נקודתיים של שיפוץ הבית או הבניין.

אם אתם נמצאים בפרויקט שיפוץ דירה, שכולל החלפת ריצוף, אתם בהחלט רוצים לוודא שאיש המקצוע המבצע עבורכם את השיפוץ עובד על פי העיקרון של הנחת פלציב לפני מילוי סומסום, אם אתם רוצים בידוד אקוסטי מיטבי בינכם ובין הדירה מלמטה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום