בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

סביר להניח שמעולם לא חשבתם על זה, אבל למים שנכנסים אל חור הכיור כשאתם שוטפים ידיים, או אל חור האמבטיה כשאתם מתקלחים, יש רק דרך אחת להמשיך לזרום ולהתפנות אל מערכת הביוב: דרך הגרביטציה. בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין היא בדיקה שמיועדת לוודא שהצנרת מאפשרת למים הדלוחים להגיע אל הביוב מבלי להתעכב, להצטבר ולייצר ריחות רעים או אף הצפות.

מה זה בעצם שיפועים של צנרת דלוחין?

ובכן, מרגע שהמים עוזבים את פיית הברז הם נתונים למעשה לחסדיו של כוח המשיכה. זהו הכוח שמושך אותם בחוזקה מפיית הברז אל חור הכיור, וזהו הכוח שממשיך למשוך אותם בזרימתם הלאה והלאה לאורך הצנרת, עד שהם מגיעים לצנרת הביוב. גם לאחר שהגיעו למערכת הביוב, ממשיך כוח המשיכה לקבוע את גורלם עד שיגיעו למרכז עיבוד של מי שופכין, שם עשויים המים לפגוש משאבות שיעניקו להם כוח לנוע לכיוון מסוים גם ללא כוח המשיכה.

אחוז השיפוע המומלץ הנו 1.5% בתוך הבית ו3% מחוץ לבית

במונח שיפועים של צנרת דלוחין הכוונה היא לאופן בו מותקנת הצנרת שאמורה להוביל את המים אל מערכת הביוב. צנרת זו חייבת להיות מותקנת בקירות וברצפה בצורה משופעת כך שהמים תמיד ימשיכו לזרום בצנרת באמצעות כוח המשיכה. שיפוע קטן מדי או היעדר שיפוע בכלל יגרמו להצטברות מים בצנרת ולהיווצרות ריחות רעים, ובמקרים קיצוניים גם לעליית המים על גדותיהם והצפת צנרת הביוב בבית.

מתי מזמינים בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין?

בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין במסגרת ביקורת מבנים היא פרוצדורה שמתבצעת במגוון רחב של הזדמנויות. כך למשל במפעלי מזון, מהווה בדיקה זו חלק ממתן אישור היצרן למפעל המייצר. בגזרה הביתית, אם אתם סובלים מריחות רעים שעולים מתוך חורי הניקוז בכיורים או ברצפה, ייתכן מאוד שיש לכם בעיה עם שיפועי צנרת הדלוחין. ככל שהריח הרע יוצא מיותר חורי ניקוז, כך סביר להניח שבעיית השיפוע נמצאת בצינור שהוא יותר מרכזי. מקרה נוסף בו אתם רוצים להזמין את הבדיקה הוא המקרה של עליית מפלס מי השופכין באופן כזה שמציף את הכיורים ואת האמבטיה. במקרים אלה ישנו חשד ממשי לבעיה בשיפועי הצנרת ומומלץ מאוד להזמין גורם מקצועי מוסמך לביצוע הבדיקה.

במה כרוכה הבדיקה?

בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין אמורה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים בלבד. בהתאם להשפעות הריח והלחות שהם מזהים, הם יכולים להגדיר בדיוק מהו האזור בצנרת שבו קיימת בעיה בשיפוע הצנרת. או אז ניתן לבצע חדירה לצנרת הקיימת ולתקן את השיפוע כנדרש מבלי לשבור את כל הקירות ולהרים את כל המרצפות בבית.

בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין

שימו לב שאם במסגרת בדיקת שיפועים לצנרת דלוחין אכן תתגלה בעיה בשיפועי הצנרת, ואם מדובר בבית חדש שזה עתה קיבלתם מקבלן, במרבית המקרים תוכלו לדרוש מהקבלן לבצע את התיקון בעצמו או לממן את תיקון הצנרת על חשבונו.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום