בדיקת נקודות לפני טייח

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

 

לאורך תהליך הבנייה ישנם מספר שלבים שנחשבים לאבני דרך בתהליך כולו. אחד השלבים האלה הוא גמר השלד לפני ביצוע טיח, ובשלב הזה ישנן כמה בדיקות שחשוב וכדאי לבצע על מנת להימנע מהצורך לבצע תיקונים יקרים של תקלות וליקויים שניתן כעת לזהות ולפתור בקלות ובמהירות. אחת הבדיקות הללו היא בדיקת נקודות לפני טייח ועליה נסביר בשורות הבאות.

מהי בדיקת נקודות לפני טייח?

אם תביטו על כל אחד מקירות הבית שלכם, תוכלו להבחין לפחות במרכיב אחד שאינו מהווה חלק מובנה של הקיר. אחת הדוגמאות הקלאסיות היא הדוגמא של שקע חשמלי או מתג כיבוי והדלקה. שקע כזה דורש פתיחת נקודה בקיר, ועוד מעבר לכך, יצירת מסלול דרכו ניתן יהיה להעביר את חוטי החשמל שיספקו את החשמל לאותו השקע. בבית המודרני, יכולות להיות כמה וכמה נקודות כאלה בקיר אחד בודד, וכל אחת מהנקודות האלה צריכה להיות מנותבת למקום הנכון ולהיות מחוברת לכל הכבלים או הצינורות הנדרשות.

בדיקת נקודות לפני טייח

בדיקת נקודות לפני טייח כחלק מתהליך ביקורת מבנים היא למעשה בדיקה שבמסגרתה בודקים את כל הנקודות הקיימות, ובוחנים האם כל נקודה ממלאת את ייעודה (שקע, מתג, פתח הכנה, יציאה לרמקולים וכן הלאה) והאם כל הנקודות המופיעות בתכנית הבנייה ועיצוב הפנים, אכן מופיעות גם במיקום הפיזי שלהן בפועל.

מדוע חשוב לבצע את הבדיקה לפני טיח?

טיח הוא למעשה השלב האחרון של בניית שלד המבנה, והשלב הראשון של תהליך הגמר. לפני שמיישמים את הטיח, ניתן לבצע שבירת קירות, חפירת תעלות ולבצע למעשה כל תיקון נדרש במידה ומתברר כי הנקודות אינן מסודרות כנדרש או שיש בעיות וליקויים בתפקוד שלהן. כל תקלה שתתגלה לאחר יישום הטיח תדרוש למעשה שבירה של הטיח בנוסף, מה שייתר את כל תהליך הטיח שכבר בוצע וייקר את כל תהליך הגמר בהמשך הדרך.

מי מבצע את הבדיקה?

ככלל בדיקת נקודות לפני טייח היא בדיקה שכל קבלן ביצוע צריך לבצע בעצמו לפני שהוא נותן אוקי לקבלן הטיח. יחד עם זאת, פעמים רבות קבלנים לא טורחים להקפיד על "הקטנות" ומי שצפוי לשלם על כך את המחיר הם אתם, הלקוחות. על כן, חשוב מאוד שבפרויקט שלכם יפעל גורם פיקוח שיפקח על תהליך הבנייה, ובכלל זה יבצע גם את כל הבדיקות הנדרשות לרבות בדיקת נקודות לפני טייח.

אתם מן הסתם לא מכירים את עולם הבנייה וכנראה שגם כלל לא ידעתם שישנה בדיקה כזאת. כעת אתם יודעים שהיא קיימת, מחיר בדק בית הוא לא גבוה במיוחד וחשוב לבחור בחברה מתאימה ואתם גם יודעים שהיא צריכה להתבצע מייד לאחר סיום השלד ולפני ביצוע הטיח, והמינימום שתוכלו לעשות למען עצמכם הוא לוודא שהבדיקה אכן מתבצעת. זה נשמע כמו עניין פעוט שאין צורך להתעקש עליו, אבל אם תצטרכו לשבור קיר ולהרוס את התוצאה הסופית כשהכל כבר יהיה מוכן, או אז תוכלו להבין עד כמה מדובר בבדיקה חשובה.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום