בדיקת דירה לאחר הריסת חדר ושיפוץ מקיף

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אין כמעט אדם שלא מתעורר בוקר אחד, מביט סביבו בדירה שבה הוא חי – ומבין שהגיע הזמן לשפץ. כדאי לזכור שגם הנכסים המושקעים ביותר מתיישנים עם השנים, גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט הפונקציונלי, ובנוסף הצרכים שלנו משתנים לאורך הזמן, ולכן אחרי 15-20 שנה אין ברירה אלא להשקיע בשיפוץ מקיף.

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהפרויקט, וכדי שתוכלו ליהנות בבית המחודש בראש שקט באמת, יש 2 המלצות חשובות: ראשית לבחור קבלן שיפוצים רשום שמן הסתם יהיה גם בעל ניסיון רב ויכולות מקצועיות גבוהות, ושנית, לבצע בדיקה יסודית לאחר השלמת התהליך – בעזרת מהנדס שזוהי מומחיותו.

למה אסור להתפשר על בדיקה מקצועית?

שיפוץ דירה הוא פרויקט לא זול, שהעלות שלו היא לכל הפחות כמה עשרות אלפי שקלים (ויש מן הסתם גם שיפוצים נרחבים במיוחד, בבתים גדולים מאוד, שהמחיר שלהם יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים). לאחר הוצאה משמעותית שכזו ישנה בדרך כלל נטייה טבעית לנסות לחסוך – אבל בדיקה מקצועית של הדירה היא לא מותרות אלא מרכיב הכרחי בתהליך.

הסיבה לכך פשוטה: גם עם קבלן שיפוצים מקצועי ועתיר ניסיון עלולות להתרחש טעויות במהלך העבודות. עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שהקבלן עצמו לא תמיד נמצא בשטח בכל דקה ודקה, ולכן הוא עלול לפספס ליקויים עקב פעולה לא נכונה של אחד העובדים. רק בדיקה יסודית וקפדנית של גורם אובייקטיבי מעניקה לכם את הידיעה הוודאית שהשיפוץ אכן הושלם בדיוק כפי שתכננתם.

מתי כדאי לבצע את הבדיקה?

בדיקת דירה לאחר הריסת חדר ושיפוץ מקיף צריכה להתבצע מיד עם תום העבודות. למעשה כשחותמים על חוזה עם קבלן שיפוצים מומלץ להוסיף סעיף שלפיו אתם מקבלים אחריות על הפרויקט, ושאתם רשאים להזמין מהנדס מוסמך כדי שיבחן את איכות השיפוץ. רק לאחר קבלת האישור מאותו איש מקצוע אובייקטיבי, ותיקון הליקויים אם התגלו כאלה, יתבצע התשלום האחרון מבין כל התשלומים כפי שסוכמו עם הקבלן.

כל המתנה או דחייה בביצוע הבדיקה עלולות לעלות לכם ביוקר – גם כי הקבלן בינתיים עבר לפרויקטים אחרים, ועוד יותר אם בעבודות נפל פגם שמהווה סיכון בטיחותי.

מה כוללת בדיקת דירה לאחר הרס קירות ושיפוץ יסודי?

באופן טבעי ככל שהפרויקט עצמו היה מקיף יותר, כך הבדיקה תהיה מקיפה יותר ובמקרים אלה שכוללים גם הרס קירות וחדרים, חשובה במיוחד בחירה מושכלת מתוך קבלני שיפוצים מקצועיים ועם המון ניסיון בעבודות מסוג זה.

בכל מקרה, הבדיקה עצמה כוללת התייחסות מפורטת לכל התשתיות החיוניות (מערכת האינסטלציה, החשמל, התקשורת, הגז), לחיפויי הרצפה והקירות (הן מבחינת התאמה לתוכניות לפיהן בוצע השיפוץ והן מבחינת איכות העבודה), לאופן שבו הותקן המטבח והותקנו הכלים הסניטריים בחדר הרחצה, ליציבות המבנה לאחר ההרס של חדר/קירות, ועוד. לאחר הבדיקה תקבלו דוח מפורט עם המצב של מרכיב בנכס ופירוט של ליקויים שאותם יש לתקן (אם ישנם כאלה כמובן).

המאמר באדיבות אתר המשפצים בישראל: https://www.renovations-israel.co.il

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

התקשרו עכשיו

אזור צפון

מרכז ודרום